2026-08-11, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Vad jag har förstått så drog hon in 2,1 miljoner 2025 och det är ju inte kattskit. Men huruvida dessa pengar var endast en ren månadslön eller om det var en stor summa bonus eller annat som lades på toppen, tror jag ingen har koll på. Hon hade en som jag tycker väldigt låg förmögenhet (inte ens en halv mille) och det tycker jag är märkligt ifall man haft en väldigt hög lön under väldigt många år. Fast det är klart, hon kanske inte hade många kronor i lån på lägenheten, som väl måste kostat minst 8 miljoner när den köptes av henne.

2.1 miljoner är väl exklusive ev. löneväxling till tjänstepension (som jag utgår ifrån att hon gjorde).

(källa: alla mina vänner med lön över brytpunkten löneväxlar så mycket de kan, framför allt dom som arbetar på ställen där arbetsgivaren lägger på 6% extra, vilket alla(?) banker gör)
Citera
2026-08-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Allt handlar om narcissisten.
Han vet precis vad han gjort men leker dum
Citera
2026-08-11, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Ja, hallelujah. Gissningsvis har han inte erkänt anklagelsen om mord utan kommer hävda att det rör sig om dråp eller liknande. Annars hade vi nog redan sett rubriker om att han erkänt mordet.
Han verkar ju tycka det är hemskt iaf :

Citat:
Polisen undrar flera gånger om mannen erkänner eller nekar till brott.

– Det är uppenbart vad som har hänt. Jag kan inte säga något mer. För jag tycker det är för hemskt. (...) Jag är bara mentalt inte där.
Man undrar ju om han mentalt var där vid själv tumultet som han uttrycker.
Citera
2026-08-11, 11:35
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Märkligt såhär tidigt i utredningen men någon måste ju ha läckt.
Vidare så står det:

Undra vad det är han sagt som han inte menat ? Kallat henne för elaka saker ? Tycker att hon borde lämnat honom redan då och inte planera för semester ihop och ev fest. Om han inte ljuger såklart. Behöver ju inte vara sant det han säger i förhör dock.

Om den tekniska bevisningen är väldigt bra och han fattar att han kommer åka dit och bli dömd så har han ändå ett intresse av att få lägsta möjliga straff.

I hans sits är det bättre att dömas för dråp än för mord. Det ligger i hans intresse att få det att se ut som att ÅÅ själv kan ha provocerat fram hans ilska så att han kan dömas för dråp och inte för mord.

"Skäl till att ett dödande bedöms som dråp är i allmänhet att det finns förmildrande omständigheter, t.ex. att offret hotat eller misshandlat gärningspersonen.”

"Påföljden för mord är fängelse i 10–18 år eller på livstid. Dråp ger fängelse i 6–10 år."

https://www.aklagare.se/aklagarens-roll/olika-brottstyper/mord-drap-och-vallande-till-annans-dod/
Citera
2026-08-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nu vet du hur det kunde gått så kanske inte fel att kontakta polisen ändå? Han hade varit hotfull.

Förstås inget fel. Men polisen ansåg sig ju inte behöva åtgärda något, eller hur?
Citera
2026-08-11, 11:36
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ur ett rättssäkerhetsperspektiv är det väldigt upprörande ja, men tycker nog det är mer upprörande att han sätter sig själv före rättvisan. Stackars honom som mördade en kvinna! Förstår att det är tufft att prata om. Handhjärta och kram!

Ska också säga att det är en väldigt tveksam publicering från TV 4 som nog kommer få en del kritik för att det. Jag tror det kan röra sig om en sommarvikarie hos Nacka tingsrätt som inte haft koll på sekretessregler. Det ursäktar dock inte saken. Hoppas inte detta får någon större påverkan på utredningen.
Men du överdriver nu, med ”handhjärta och kram”. Mördaren är en mördare och det är inte ett dugg synd om honom.

Att hålla förhör är en process i många led, viktigast är att han är gripen, tids nog kommer han att tala, det kommer erfarna förhörsledare se till. Men att deras arbete med förundersökningen publiceras i media innan det knappt hunnit börja är ju fan inte klokt - och då menar jag för rättssäkerheten för oss alla medborgare i Sverige, inte den aktuella mördaren
Citera
2026-08-11, 11:37
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Om den tekniska bevisningen är väldigt bra och han fattar att han kommer åka dit och bli dömd så har han ändå ett intresse av att få lägsta möjliga straff.

I hans sits är det bättre att dömas för dråp än för mord. Det ligger i hans intresse att få det att se ut som att ÅÅ själv kan ha provocerat fram hans ilska så att han kan dömas för dråp och inte för mord.

"Skäl till att ett dödande bedöms som dråp är i allmänhet att det finns förmildrande omständigheter, t.ex. att offret hotat eller misshandlat gärningspersonen.”

"Påföljden för mord är fängelse i 10–18 år eller på livstid. Dråp ger fängelse i 6–10 år."

https://www.aklagare.se/aklagarens-roll/olika-brottstyper/mord-drap-och-vallande-till-annans-dod/
Med så mycket våld som hon verkar ha utsatts för så har jag svårt att se att det skulle dömas som dråp.
Citera
2026-08-11, 11:38
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men du överdriver nu, med ”handhjärta och kram”. Mördaren är en mördare och det är inte ett dugg synd om honom.

Att hålla förhör är en process i många led, viktigast är att han är gripen, tids nog kommer han att tala, det kommer erfarna förhörsledare se till. Men att deras arbete med förundersökningen publiceras i media innan det knappt hunnit börja är ju fan inte klokt - och då menar jag för rättssäkerheten för oss alla medborgare i Sverige, inte den aktuella mördaren
Jag uppfattade ”handhjärta och kram” som sarkasm.
Citera
2026-08-11, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vad menar du?

Enligt uppgift i tråden hade BO's ex. tillbringat tid där samtidigt men sedan åkt hem.
Det är det jag refererar till.
Citera
2026-08-11, 11:41
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
2.1 miljoner är väl exklusive ev. löneväxling till tjänstepension (som jag utgår ifrån att hon gjorde).

(källa: alla mina vänner med lön över brytpunkten löneväxlar så mycket de kan, framför allt dom som arbetar på ställen där arbetsgivaren lägger på 6% extra, vilket alla(?) banker gör)
Jag blir trött på detta tjat om inkomst, snälla.
Citera
2026-08-11, 11:42
Medlem
Varför har han dödat henne? De hade väl inte känt varandra så länge? Hade båda vuxna barn och andra förhållanden bakom sig? Hade han redan hunnit utveckla ett sånt enormt kontrollbehov att han tyckte sig äga henne och slog ihjäl henne för att hon ville göra slut t ex?
Citera
2026-08-11, 11:43
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Jag uppfattade ”handhjärta och kram” som sarkasm.
Det gjorde jag också såklart, men även att det var en pik till mig som skrev att publiceringen av ett polisförhör är värre än att mördaren inte kan sätta ord på sina handlingar än.

Men skitsamma

Är genuint orolig att dessa läckor ska påverka förundersökningen och till sist domen negativt, är inte juridiskt kunnig, vet bara att media ska inte kunna publicera ett förhör, ordagrant, innan åtal väckts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in