2026-08-11, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
M3 har pausats några år tills lokalerna i Frihamnen kan användas igen.
De lånar ut verk nu. Så TN har haft soft på M3 länge. Han kanske har kunnat ta kneg på andra ställen.
Är hans redovisade lön bara från M3?
Dyra konstverk hyrs ut över hela världen. Då har MGM en klar och viktig roll.
Ska bli intressant när FUP finns tillgänglig.
Citera
2026-08-11, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Jag förstår att du känner att du har många likheter med TN, men jag tror du ska ge upp dina försök att jämställa dig och TN med ÅÅ yrkesmässigt. Ni är långt långt efter henne i lön och status där.
Men grattis till era finfina löner med ingen högskola.

Jo, hon är framgångsrik men jag gissar att bara i Stockholm finns det kanske 100 000 som klår hennes månadsinkomst.
Fan vilken jävla dålig koll du har på löner

Vad var ÅÅ:s lön? Var den inte över 82 000 kronor före skatt som du tror?

Desto bättre koll på deras gemensamma okända musik hade du! 👍
Såvida du inte killgissade även där....
Jag har inte sagt att vare sig jag eller TN hade ungefär samma lön som ÅÅ, för så är det ju inte. Om du sedan tycker att jag gissade dåligt på löner så visst, det var en killgissning och jag höftade. Likförbaskat så har jag varit på fester med kanske ett 30-tal personer där ÅÅ skulle haft typ meridanlön. Och på dessa fester har det inte handlat om att personer som Robert Weil, Kungen, Björn Ulvaeus eller Jan Emanuel varit där utan det har handlat om folk som absolut inte en käft utom deras släkt och vänner känner till.

Kort och gott, ÅÅ har en väldigt bra lön men inte en exceptionell lön. I den här tråden beskrivs hon som om hon hade tillhört Sverige tio rikaste. Samtidigt som TN beskrivs som en överbetald vaktis.

Det är jävligt fånigt enligt mitt sätt att se det. Och jag gissar att hade det varit TN som var chefsjurist och ÅÅ chefstekniker så hade inte en kotte tyckt att de kom från helt olika samhällsklasser och världar. Och ingen hade framförallt påstått att TN hade en nästa oupnnåbar inkomst.
Citera
2026-08-11, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag har inte sagt att vare sig jag eller TN hade ungefär samma lön som ÅÅ, för så är det ju inte. Om du sedan tycker att jag gissade dåligt på löner så visst, det var en killgissning och jag höftade. Likförbaskat så har jag varit på fester med kanske ett 30-tal personer där ÅÅ skulle haft typ meridanlön. Och på dessa fester har det inte handlat om att personer som Robert Weil, Kungen, Björn Ulvaeus eller Jan Emanuel varit där utan det har handlat om folk som absolut inte en käft utom deras släkt och vänner känner till.

Kort och gott, ÅÅ har en väldigt bra lön men inte en exceptionell lön. I den här tråden beskrivs hon som om hon hade tillhört Sverige tio rikaste. Samtidigt som TN beskrivs som en överbetald vaktis.

Det är jävligt fånigt enligt mitt sätt att se det. Och jag gissar att hade det varit TN som var chefsjurist och ÅÅ chefstekniker så hade inte en kotte tyckt att de kom från helt olika samhällsklasser och världar. Och ingen hade framförallt påstått att TN hade en nästa oupnnåbar inkomst.

Tack. Äntligen någon som verkar fatta.
Många som tjänar mycket behöver heller inte komma från en överklassfamilj och ha det umgänget. Det har jag flera exempel på. För det mesta hänger man ihop med nära och kära samt de man trivs med genom livet.

Att ha en juristutbildning är inte likaställt med speciellt hög status eller lön heller. Nu hade väl BO en attraktiv sådan men inte superb i jämförelse.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-11 kl. 06:48.
Citera
2026-08-11, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Hur lyder spekulationerna? Kvinnan otrogen?
Det tror jag inte. De hade ju inte dejtat särskilt länge så vill hon ha sex med någon annan är det väl bara att dumpa honom. Och att de skulle ut till ön och ha semester ihop tyder väl på att relationen inte var helt körd utan levande.

Det är något annat som fått honom att tappa det.
Citera
2026-08-11, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Om vi spekulerar nu, vad var planen när han rodde mellan öarna och simmade hej vilt?

Varför inte tända eld på stugan, eller göra sig av med kroppen eller motsvarande, om han önskade mörka sitt brott
Planen? Han hade med största säkerhet ingen plan.
Citera
2026-08-11, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tack. Äntligen någon som verkar fatta.
Många som tjänar mycket behöver heller inte komma från en överklassfamilj och ha det umgänget. Det har jag flera exempel på. För det mesta hänger man ihop med nära och kära samt de man trivs med genom livet.

Att ha en juristutbildning är inte likaställt med hög lön heller. Nu hade väl BO en attraktiv sådan men inte superb i jämförelse.
Vad jag har förstått så drog hon in 2,1 miljoner 2025 och det är ju inte kattskit. Men huruvida dessa pengar var endast en ren månadslön eller om det var en stor summa bonus eller annat som lades på toppen, tror jag ingen har koll på. Hon hade en som jag tycker väldigt låg förmögenhet (inte ens en halv mille) och det tycker jag är märkligt ifall man haft en väldigt hög lön under väldigt många år. Fast det är klart, hon kanske inte hade många kronor i lån på lägenheten, som väl måste kostat minst 8 miljoner när den köptes av henne.
Citera
2026-08-11, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
MGM hade skador vid gripandet, kan inte en möjlig minnesförlust handla om en hjärnskakning som uppkom vid händelsen när kvinnan avled såvida de nu råkade i handgemäng (strid/bråk)?

Vid en hjärnskakning är det tydligen vanligt med förvirring och minnesförlust (amnesi) kring själva händelsen.

Om en person med hjärnskakning försöker "fly" eller agerar irrationellt och vill lämna platsen så kan det bero på desorientering, stressreaktioner i hjärnan eller panik på grund av att personen inte förstår var den är.

Detta skulle i teorin kunna förklara den märkliga flykt som MGM har uppvisat?

Tror han var chockad, i medicinsk mening. Måste ha varit desorienterad, som du beskriver och befann sig dessutom inte på hemmaplan.

Att han fick tag på en kajak kan ha varit möjligt eftersom det finns sådan uthyrning på Sollenkroka brygga. Men vet inte själv hur nära han var från uthyrningen då mycket verkar vara utspritt på flera små öar.

Anar att han inte själv trodde detta skulle komma.
Något måste ha utlöst en "frenzy" som kan ha bottnat i närvaron av BOs ex.

Frågan är väl också varför exet var där öht?
Citera
2026-08-11, 07:00
Medlem
Citat:
Vad jag har förstått så drog hon in 2,1 miljoner 2025 och det är ju inte kattskit. Men huruvida dessa pengar var endast en ren månadslön eller om det var en stor summa bonus eller annat som lades på toppen, tror jag ingen har koll på. Hon hade en som jag tycker väldigt låg förmögenhet (inte ens en halv mille) och det tycker jag är märkligt ifall man haft en väldigt hög lön under väldigt många år. Fast det är klart, hon kanske inte hade många kronor i lån på lägenheten, som väl måste kostat minst 8 miljoner när den köptes av henne.

SEB Pension har tydligen ett
vinstdelningsprogram med rörlig bonus för medarbetare som varit anställda en viss tid, tror tre år. Så BO har klart haft påökt där.
Citera
2026-08-11, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
TN hade blivit anmäld till socialtjänsten av mamman till hans barn i tid runt bodelningen, framgår i inlaga. Detta pga hur han behandlat barnen.
Så MGM ska ha en 4 i innerstan så hans barn ska bli mer intresserade av att vistas där i innerstan med honom.

Varför skulle barnen i sådana fall välja att bo med en pappa som behandlar dem illa? För att bo i en 4-rummare på Söder?

Bor själv i en lägenhet pä Södetmalm som är både stor, vacker och unik. Tror ändå inte att socialtjänsten eller någon annan skulle tillåta att barn lever i minsta otrygghet bara för en lägenhets skull.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-11 kl. 07:17.
Citera
2026-08-11, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
SEB Pension har tydligen ett
vinstdelningsprogram med rörlig bonus för medarbetare som varit anställda en viss tid, tror tre år. Så BO har klart haft påökt där.
Låter lite bekant. Har f ö själv bonusmöjligheter i min tjänst och kan dra in en extra månadslön år då det gått bra. Och banken går ju alltid bra.

Är det inte sedan också så att i de där "löneuppgifterna" som man får ut via t ex Ratsit, så får man endast den klumpsumma i senaste deklaration som man ska skatta på, dvs även en sådan sak som räntor och utdelningar är inkluderade?
Citera
2026-08-11, 07:21
Medlem
Citat:
Låter lite bekant. Har f ö själv bonusmöjligheter i min tjänst och kan dra in en extra månadslön år då det gått bra. Och banken går ju alltid bra.

Är det inte sedan också så att i de där "löneuppgifterna" som man får ut via t ex Ratsit, så får man endast den klumpsumma i senaste deklaration som man ska skatta på, dvs även en sådan sak som räntor och utdelningar är inkluderade?

Det måste nog vara så att man anger en klumpsumma. Verkar troligt.
Citera
2026-08-11, 07:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Skriver ner lite om situationen, ur minnet (orkar inte dubbelkolla just nu), men förhoppningsvis kan nedan ge en bakgrundsbild:
INNAN MAN BLEV SAMMANBOENDE:
1. X hade en attraktiv hyreslägenhet, 4 rok, 120 kvm

2. TN bodde i ett radhus (Gustavsberg). TN ska ha lagt ut radhuset till försäljning i april 2019, i syfte att skaffa en bostad närmare/i Stockholm (partsinlaga).

3. X och TN hade inlett ett förhållande, men bodde i olika bostäder.
Hej
4. När X fortfarande bodde kvar i sin hyreslägenhet dök det upp ett möjligt lägenhetsbyte för X, till en 4a på Hagagatan. Detta byte dök upp EFTER att TN lagt ut sitt radhus i april 2019 till försäljning.

5. X har beskrivit (partsinlaga) att X hade en tonåring boende hos sig ca 10 dagar per månad, fördelat på 5 dagar varannan vecka. Bägge hade även äldre barn som hälsade på ibland.

6. X har beskrivit (partsinlaga) att X tänkte att dom kunde bo i varsin bostad inledningsvis, men bo i hennes nya lägenhet på Hagagatan de veckor då TN var barnfri. X har förklarat att X tyckte det kunde vara ett bra upplägg med tanke på bonusbarn.

7. Sen blev det så att dom ändå flyttade ihop (på Hagagatan), med hjälp av X byteslägenhet. Inför sammanflyttningen sa X (partsinlaga) att dom skulle ha gjort en muntlig överenskommelse om att ifall relationen inte skulle hålla, skulle den nya hyreslägenheten tillfalla X (av olika skäl). TN vitsordar inte en sån muntlig överenskommelse

DÄREFTER:
8. Efter 1,5 års sammanboende: förhållandet avslutades i början av 2021.

9. X ska (enligt partsinlaga) då ha velat byta 4an på Hagagatan tillbaks till sin gamla fyra (inte på Hagagatan). TN motsatte sig det.

10. Man (minns inte vem) begärde en bodelningsförrättare. Bodelningsförrättaren beslutade att Hagagatans lägenhet skulle tillfalla X. TN "överklagade" detta och därmed övergick bodelningstvisten till ett tvistemål i tingsrätten.

11. Försök till överenskommelser misslyckades 2021 och större delen av 2022 - fram tills att parterna enades i dec 2022 om att byta Hagagatan (142 kvm) till en: 4a för TN + en 2a (60 kvm) för X.

12. Men under tiden fram till dess pågick en bostadssituation där TN, enligt partsinlaga, ska ha bott hela tiden på Hagagatan, även då det (enligt partsinlaga) skulle funnits en överenskommelse om att X skulle ha lägenheten för sig själv varannan helg (tror jag det var).

13. Enligt X hölls inte den (enligt partsinlaga) överenskommelsen. TN fortsatte att bo där jämnt.

14. Enligt X (partsinlaga samt larm 112) uppträdde TN elakt, kränkte X på olika sätt och ska även ha uttalat hot.
(vill inte lämna ut alla detaljer men det finns lite mer beskrivet i inlägg av användare slemhinder idag).
Det finns inga krav på hur länge ett samboskap ska ha pågått för att en part ska ha rätt att kräva till exempel att en hyreslägenhet ska tilldelas den parten. (krav finns dock på att sådan begäran måste framställas inom en begränsad tid efter att samboskapet har upphört).

Han behåller huset när frun flyttar,
sitter kvar i lägenheten när sambon fått den i bodelningen
och nu mördar en kvinna han dejtat, i hennes eget hus.

Man kan lämna lönestatistiken generellt då våld i nära relation har tyngre psykologiska komponenter

som citat:
Forskning visar att förövare är en brokig grupp, men att ett extremt kontrollbehov, ägandebeteende samt svartsjuka är centrala gemensamma nämnare. [Karolinska institutet]

Det som sticker ut här
är att han mördar en kvinna som han bara dejtat i 8 månader.

Man tänkte först att han måste vara sjuk,

men då har han varit sjuk i många år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in