2026-07-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Du är gnällpelle.. I inlägget jag citerade och skrev att det är ingenting att vara avundsjuk på... Så skrev du att du blir avundsjuk på tjocka tjejer för de kan åtminstone göra något åt det, men det kan du inte med din längd.

Nu när du citerar mig är det plötsligt den viktigaste egenskapen för männen..?

Orkar inte höra på ditt gay gnäll, problemet är inte längden, det är att du är alldeles för tjejig.
Ja många långa tjejer är med tjocka tjejer. Känner dessa män. Jag förstår inte ens den diskussionen.

Hade du fått höra allt jag har fått höra hade du förstått mig.

Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Har du provat att satsa på en kort kvinna?
En kvinna långt under medellängd kanske bara ser det som en fördel att du är kort.
Så som när långa män dras till långa kvinnor.
Jag har försökt med olika tjejer. Främst i min längd men även kortare. Aldrig längre vad jag kan minnas.

Ja så kan det vara att dom gör, men jag hade en tjejkompis i tidiga 20-års åldern som var 1.55 som hade en kille som var typ 1.90 för hon ville minsann "inte ha en dvärg till kille". Min känsla är att de riktigt korta tjejerna har massa komplex för sin längd och ha en ännu längre kille. Därför har jag mest försökt med jämnlånga tjejer.
Citera
2026-07-20, 18:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Ja många långa tjejer är med tjocka tjejer. Känner dessa män. Jag förstår inte ens den diskussionen.

Vad fasen snackar du om ens? Är nog som vanligt ingen annans fel att ingen kan förstå dig.
Citera
2026-07-20, 19:58
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:

Jag har försökt med olika tjejer. Främst i min längd men även kortare. Aldrig längre vad jag kan minnas.

Ja så kan det vara att dom gör, men jag hade en tjejkompis i tidiga 20-års åldern som var 1.55 som hade en kille som var typ 1.90 för hon ville minsann "inte ha en dvärg till kille". Min känsla är att de riktigt korta tjejerna har massa komplex för sin längd och ha en ännu längre kille. Därför har jag mest försökt med jämnlånga tjejer.

Men det kan vara värt att prova. Att ställa in typ maxlängd 162 om du har premium på nån app och se om det går bättre.
Citera
2026-07-21, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Men det kan vara värt att prova. Att ställa in typ maxlängd 162 om du har premium på nån app och se om det går bättre.
Jag har gett upp appar. Har testat i princip varenda app och hemsida. Folk sa "Testa Mötesplatsen eller Match" och jag gjorde det och fick inte ett enda svar där heller. Folk sa "Men åk utomlands och använd Tinder så går det bättre". Men blev noll där också.
Citera
2026-07-24, 18:02
Medlem
Crapmagics avatar
Lösningen är att vi män inför längdkrav vi också
Citera
2026-08-09, 02:00
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Lösningen är att vi män inför längdkrav vi också
Tja, vikt i alla fall. Har inga problem att knulla en snygg kvinna på 1.8. Sedan kan man ju tycka att även det omvända borde gälla i viss mån, alltså att kvinnor inte skulle ha några problem att knulla en riktigt snygg man även om han är några centimeter kortare än längdkravet.
Citera
2026-08-09, 09:36
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Jag har de senaste året roat mig med tinder och noterat att kvinnor gärna listar längdkrav i sin profil. Oftast är det 180 eller 185 cm som anges. Någon gång har jag sett 175.

Du stör dig på att tjejer säger vad de söker? Det sparar tid både för tjejen och killen.

Hade du föredragit att er inkompatibilitet framkom först när du hade lagt flera timmar på att prata med henne?
Citera
2026-08-11, 10:55
Avslutad
Citat:
Är det samma kompis som filmade när hon och pojkvännen hade samlag tills hon blödde, för att skryta om storleken på pojkvännens könsorgan? Om ja, så låter det som om hon dels inte mådde särskilt bra och dels var lite överdrivet fixerad vid längd/mått/storlek. Om hon är i samma ålder som du så kan vi hoppas att hon mognat en del vid det här laget.

Om jag får komma med ett järvt förslag så skulle jag föreslå hundtricket. Det har funkat för en kort kille (ja, kortare än du) som jag känner.
Citat:
Nu var inte detta riktat till mig men väljer att kommentera ändå. Vet hur det är att ha en kropp som omgivningen inte godkänner. Blev själv släpad till diverse olika experter, som skulle ta 100 olika prover och granska min kropp i trosorna, för att sen skaka på huvudet och säga "tyvärr, tyvärr, men vi kan ingenting göra". Nej, det var kanske inte jättekul och sådär. Det är klart att det suger hästballe att vara ung. På många sätt. Man har tonårsakne, tandställning, olika stora bröst, sönderplockade ögonbryn och en klädstil som påminner om en påfågel på 70-talet (till exempel). De flesta av oss såg nog mer eller mindre förjävliga ut i unga år. Men man överlever ändå. På gott och ont. Life is a bitch and then you marry one and then you die, som det heter. Man får göra det bästa av situationen, helt enkelt.
Citat:
Jag är inte bitter på kvinnor för det förutom min egen mor som inte gick till läkaren och gav mig medicin som kanske kunde gjort mig längre.
Har du frågat morsan din? För det skulle kunna vara så att hon har hört sig för angående detta. Nu är jag snäppet äldre än du men på den tiden kunde man endast få "hormonsprutor" om man hade brist på tillväxthormon och inte annars (idag ser det annorlunda ut). Skolsyrrorna brukade remittera till utredning, i form av blodprover bland annat, om det fanns anledning att misstänka hormonell avvikelse. Det finns inte heller nån garanti för att slutlängden ökar med hjälp av tillväxthormon och man kan inte veta i förväg vilken effekt det har.
Senast redigerad av lillalilith 2026-08-11 kl. 11:46.
Citera
2026-08-11, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Är det samma kompis som filmade när hon och pojkvännen hade samlag tills hon blödde, för att skryta om storleken på pojkvännens könsorgan? Om ja, så låter det som om hon dels inte mådde särskilt bra och dels var lite överdrivet fixerad vid längd/mått/storlek. Om hon är i samma ålder som du så kan vi hoppas att hon mognat en del vid det här laget.
Nej det har var många år sedan. Och jag har hört så många kommentarer (främst från korta tjejer) om hur långa männen ska vara.

Citat:
Om jag får komma med ett järvt förslag så skulle jag föreslå hundtricket. Det har funkat för en kort kille (ja, kortare än du) som jag känner.
Jag hade gärna haft hund, men med mitt jobb är det omöjligt att kombinera tyvärr :/

Citat:
Har du frågat morsan din? För det skulle kunna vara så att hon har hört sig för angående detta. Nu är jag snäppet äldre än du men på den tiden kunde man endast få "hormonsprutor" om man hade brist på tillväxthormon och inte annars (idag ser det annorlunda ut). Skolsyrrorna brukade remittera till utredning, i form av blodprover bland annat, om det fanns anledning att misstänka hormonell avvikelse. Det finns inte heller nån garanti för att slutlängden ökar med hjälp av tillväxthormon och man kan inte veta i förväg vilken effekt det har.
Nej det har jag inte, vill inte att hon ska veta att jag stör mig på min längd. Kanske var det rökningen som gjorde mig kort.
Citera
2026-08-11, 15:35
Avslutad
Citat:
Och jag har hört så många kommentarer (främst från korta tjejer) om hur långa männen ska vara.
Och det känner du att du vill slänga i ansiktet på mig efter det jag skrev om mina egna erfarenheter (som du valde att inte ens kommentera)? Intressant att du läser mitt inlägg och känner behov av att berätta för mig hur dumma korta tjejer minsann är... Har du kanske nån tanke om det, som du vill dela med dig av? Nej, såklart inte. För det skiter ju du i. Du vill knulla med snygga tjejer. Hur andra människor känner intresserar dig inte.

Du verkar inte speciellt trevlig, empatisk eller bra på socialt samspel. Det är nog det som är ditt problem, snarare än längden. För SÅ kort är du inte. Jag är kvinna och har dejtat killar som är kortare än du och ser inte nåt problem med det.
Citat:
Jag hade gärna haft hund, men med mitt jobb är det omöjligt att kombinera tyvärr
Hundtricket går inte ut på att skaffa hund.
Citat:
Kanske var det rökningen som gjorde mig kort.
Du menar att du blev kort som vuxen för att morsan rökte under graviditeten? Det kan du enkelt ta reda på, förutsatt att du vet längd på dina biologiska föräldrar, vilken vecka du är född i samt längd+vikt vid födseln. Om du vill förstås. Det kanske är bekvämt att ha nån att skylla på?
Senast redigerad av lillalilith 2026-08-11 kl. 15:42.
Citera
2026-08-11, 15:38
Avslutad
Man kan ju tänka sig att kvinnor har genetiska instinkter att uppskatta långa och manliga män, vilket vore ganska evolutionärt naturligt. Själv är jag dvärg så jag får hålla mig till runk.
Citera
2026-08-11, 15:42
Medlem
Har längdkrav som man, vill inte ha korta barn.

Längdkrav som kvinna förstår jag dock, det är genetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in