2026-07-20, 12:03
Medlem
DeletedUsers avatar
Jag tycker inte det är konstigt att kvinnor har längdkrav. Alla har fysiska krav på sin partner, både män och kvinnor.
Män klagar på att kvinnor har för höga krav men sanningen är att de själva hade haft precis lika höga krav om de hade haft samma valmöjligheter som kvinnor.
Man söker sig till det bästa möjliga, det är så det fungerar.
Om en kille inte hade velat ha mig på grund utav att han föredrar en annan längd, kroppsvikt, hårfärg o.s.v så hade det givetvist varit tufft att höra.
Men jag hade haft full förståelse för honom.
Citera
2026-07-20, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Jag tycker inte det är konstigt att kvinnor har längdkrav. Alla har fysiska krav på sin partner, både män och kvinnor.
Män klagar på att kvinnor har för höga krav men sanningen är att de själva hade haft precis lika höga krav om de hade haft samma valmöjligheter som kvinnor.
Man söker sig till det bästa möjliga, det är så det fungerar.
Om en kille inte hade velat ha mig på grund utav att han föredrar en annan längd, kroppsvikt, hårfärg o.s.v så hade det givetvist varit tufft att höra.
Men jag hade haft full förståelse för honom.
Det är tyvärr så du har rätt. Jag är en kort man och kommer förmodligen vara singen från födsel till döden på grund av det. Har alltid försökt vara en bra människa och tog körkort fort, utbildade mig och skaffade ett bra jobb och bostad men tyvärr faller jag på längden.

Jag är inte bitter på kvinnor för det förutom min egen mor som inte gick till läkaren och gav mig medicin som kanske kunde gjort mig längre. Jag väljer ju själv bort tjocka tjejer, men dom kan ju ändå göra något åt det till skillnad från mig. Det är jag avundsjuk på.
Citera
2026-07-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Det är tyvärr så du har rätt. Jag är en kort man och kommer förmodligen vara singen från födsel till döden på grund av det. Har alltid försökt vara en bra människa och tog körkort fort, utbildade mig och skaffade ett bra jobb och bostad men tyvärr faller jag på längden.

Jag är inte bitter på kvinnor för det förutom min egen mor som inte gick till läkaren och gav mig medicin som kanske kunde gjort mig längre. Jag väljer ju själv bort tjocka tjejer, men dom kan ju ändå göra något åt det till skillnad från mig. Det är jag avundsjuk på.

Längd är bara en egenskap bland många och det finns korta män som är omgivna av en massa kvinnor. Det är värre att vara blyg och associal än att vara kort.
Citera
2026-07-20, 13:37
Medlem
Någon kille här borde testa ha längdkrav på 175+ i sin profil och se om några kvinnor reagerar. Dom tjejerna jag varit på g på har varit runt den längden så det hade varit kul att se lol
Citera
2026-07-20, 13:54
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:

Det finns långa killar som inte väljer bort tjocka kvinnor.
En spinkig lång kille tillsammans med en överviktig kvinna är en vanligt förekommande syn i Sverige.
Både män och kvinnor har blivit tjockare i Sverige, det är inte så bra.
Fokus på folkhälsan var ju en viktig del av den svenska modellen, det svenska folkhemmet.
Citera
2026-07-20, 14:16
Avstängd
Citat:

Äh, finns inget att vara avundsjuk på. Är man kort får man fokusera på det man kan. Kvinnor gillar långa män för att det ger ett sorts beskydd. Du som kort du kan alltid träna, pierca/tatuera dig och kanske lära dig att slåss.

Så har det iaf varit för de korta som jag har sett medans jag växt upp. (och dom har träffat mycket kvinnor dom med)
Senast redigerad av Kanonen56 2026-07-20 kl. 14:18.
Citera
2026-07-20, 16:05
Medlem
Mobbning beskriver fenomenet ganska dåligt, ligger närmare rasism eftersom personerna i fråga rangordnar människor efter genetik.

Säger mycket om hur ytligt nätdejting är, längd på sin partner är ju i princip icke relevant när det kommer till hur ett förhållande kommer fungera.

Men med det sagt, så är vi grottmänniskor i grunden och styrs mycket av instinkter, trots att dom flesta vill tro annorlunda. Speciellt kvinnor generellt är väldigt känslostyrda.
Citera
2026-07-20, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaJavlaTragist123
Mobbning beskriver fenomenet ganska dåligt, ligger närmare rasism eftersom personerna i fråga rangordnar människor efter genetik.

Säger mycket om hur ytligt nätdejting är, längd på sin partner är ju i princip icke relevant när det kommer till hur ett förhållande kommer fungera.

Men med det sagt, så är vi grottmänniskor i grunden och styrs mycket av instinkter, trots att dom flesta vill tro annorlunda. Speciellt kvinnor generellt är väldigt känslostyrda.
Vad är lösningen då? Att kvinnor förbjuds att ha preferenser, och att då också män förbjuds ha det? Eller att kvinnor ska pity fuck män de inte är attraherade av?
Citera
2026-07-20, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad är lösningen då? Att kvinnor förbjuds att ha preferenser, och att då också män förbjuds ha det? Eller att kvinnor ska pity fuck män de inte är attraherade av?

Nej det har jag inte sagt, jag bara ger min uppfattning om fenomenet. Kvinnor är fria att ha vilka preferenser dom vill när dom letar efter en partner.
Citera
2026-07-20, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Längd är bara en egenskap bland många och det finns korta män som är omgivna av en massa kvinnor. Det är värre att vara blyg och associal än att vara kort.
Fast längden är fortfarande det kvinnor prioriterar högst. Såhär svarar 95% av tjejerna som får frågan: https://www.tiktok.com/@blamexqc/video/7648426213886692630

Men ja jag är lite blyg också men absolut inte asocial.

Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Äh, finns inget att vara avundsjuk på. Är man kort får man fokusera på det man kan. Kvinnor gillar långa män för att det ger ett sorts beskydd. Du som kort du kan alltid träna, pierca/tatuera dig och kanske lära dig att slåss.

Så har det iaf varit för de korta som jag har sett medans jag växt upp. (och dom har träffat mycket kvinnor dom med)
Jo det finns det, dom har den viktigaste egenskapen som man. Tatueringar eller piercings är jag inte riktigt intresserad av.
Citera
2026-07-20, 17:27
Avstängd
Citat:
Jo det finns det, dom har den viktigaste egenskapen som man. Tatueringar eller piercings är jag inte riktigt intresserad av.

Du är gnällpelle.. I inlägget jag citerade och skrev att det är ingenting att vara avundsjuk på... Så skrev du att du blir avundsjuk på tjocka tjejer för de kan åtminstone göra något åt det, men det kan du inte med din längd.

Nu när du citerar mig är det plötsligt den viktigaste egenskapen för männen..?

Orkar inte höra på ditt gay gnäll, problemet är inte längden, det är att du är alldeles för tjejig.
Senast redigerad av Kanonen56 2026-07-20 kl. 17:35.
Citera
2026-07-20, 18:13
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:

Har du provat att satsa på en kort kvinna?
En kvinna långt under medellängd kanske bara ser det som en fördel att du är kort.
Så som när långa män dras till långa kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in