Citat:
När den svarthårige lägger fram sin tes om att invandrare blir svenskfientliga i Sverige; det må vara så.
Men då kanske han ska fråga sig varför svenskar är fientligt inställda till invandrare efter att ha haft med dem att göra eller sett dem i sin fysiska och psykologiska omgivning.
Vad är hönan och vad är ägget? Hur väl har invandrare bevisat sig över tid?
Det är ju så att politiker har dragit hit dem utan att ha folkdjupet med sig, och man till och med har genomfört det på grund av rent förakt emot det folkdjupet. Sådana politiker är inte kapabla till att bry sig om hur människor fungerar och hur mycket man kan kräva av människor på det planet - innan det kollapsar. Invandrare dras väl med av det här vid någon punkt även om de inte är lika rabiata som politikerna själva. Men det är ändå ytterst sällan som man ser en invandrare reflektera över det. Men i viss mån har jag mer förståelse för dem än för de fullkomligt vidriga politikerna och media.
Personligen bryr jag mig inte om om invandrare är svenskfientliga. Det skulle aldrig falla mig in att nedvärdera det till en nivå där man måste överbevisa invandraren om sin tolerans och kärlek för/till dem, eller underordna sig en skuld de hittat på att man har, eftersom deras åsikt om svenskar är i grund och botten skit samma för mig.
Alla folkgrupper är knepiga på sitt vis, och kan alltid omvandlas till "ingenting" om man lägger den akademiska viljan/sidan till. Vilket ju är vad svenska akademiker har gjort under årtionden angående svenskar.
Men här är större saker i spel, och hur väl svenskar känner tillhörighet i ett land som väldigt snabbt ändrat gatubild och gjort stora delar av landet "osvenskt". På det kan man sedan addera stor kriminalitet, ekonomiska kostnader och allmänna stolligheter som i att politiker står och gapar ihop i ett slags sektmöte om att svensk kultur inte finns, eller tror att de vinner en acceptans, en fred och mångkultur om de ger sig fan på att tillintetgöra köttbullen som någonting svenskt.
Senast redigerad av Nattbussen4 2026-08-11 kl. 04:41.
Senast redigerad av Nattbussen4 2026-08-11 kl. 04:41.