Citat:
Ursprungligen postat av
Finporslinet
Det är svårt att förstå vad är det som är farligt med att stå för att Somalier ska bo i Somalia? Låter fullkomligt rimligt. Om somalier tycker det är jättehemskt att som grupp behöva åka tillbaka till deras hemland så är det knappast svenskarna som är problemet. Sedan är det också oerhört konstigt att förespråka för tvångsblandning som en lösning för att motverka att invandrare blir kriminella. Hade jag som svensk kommit till ett annat land hade jag absolut velat bo med andra svenskar i en gemenskap. Jag hade inte velat tvångsblandas med en annan befolkning. Men invandrarna vill tydligen inte detta enligt Arin, de vill tvångsblandas med ett främmande folk.
Sedan är ju självklart båda "invandrarna" Arin och Axel inte på svenskarnas sida. Jag tycker det är komiskt att Alex påstår att han är svensk sedan 1500 eller vad han nu svamlade om. Ja det kanske han i teorin är på sin svenska halva men någon i hans släkt har uppenbarligen tagit sig en tur genom Afrikas genpool där han har ett släktträd som går lika långt bakåt, det verkar han dock inte vara intresserad av att nämna utan han låtsas vara helsvensk. Iallafall när det passar. Det är nog knappt en enda svensk som uppfattar honom som helsvensk förutom möjligtvis galningarna som inte förstår vem som är man och kvinna. Och självklart är han också medveten om det, det är därför han står på invandrarnas sida. Han har helt enkelt mer gemensamt med dem. Han har tagit på sig den klassiska offerrollen som många svarta gör för det är bekvämt att kunna ropa rasist varje dag så alla tycker synd om dig.
Gustav har också en enorm poäng i att det är okej med "det retroaktiva" om det har gått emot invandrare i sina asylansökningar eller att de varit illegala. Då ses det nästan som en nödvändighet att man "täpper till hålen" med amnestier och mjuka lagar som gör att de ska få stanna. Trots att systemet som sådant redan har utrett deras läge och sagt nej. Alltså, systemet som ska utreda har gjort det men "kommit fram till fel slutsats" och det ordnas då upp genom rättsstatens flexibilitet.
Medan att gå andra hållet och utnyttja rättsstatens flexibla dörrar för att de ska ut ur landet ses som en fara och att rättsstaten hänger på sin enda livlina. När allting är en fråga om vilja och hur väl man motiverar det.
Det visar också att Vänstern äger systemet och gör som de vill med det så länge invandrare drar fördelar och gynnas. Vilket det hela bygger på. De har noll respekt för någon jävla "rättssäkerhet" och de bryr sig inte ett dugg om lagar om det innebär att de inte får som de vill. Men de sitter på makten och kan därför orera runt det och lyfta upp det för att tjäna dem. Inte att de faktiskt anser att lagar är heliga på något vis.
Det är en enormt oärlig retorik och praktik som ingen egentligen inom något parti har gjort tillräckligt oväsen av. Förutom Gustav.
Eller att det är inte är Massinvandring när man har runt 100.000 som kommer om året, men samma media, som ondgör sig över ordet, är lika bestämda med att det är Massutvisning när 20 personer ska ut.