Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
En skillnad är väl att kilar inte anmäler sådant.
Men vi kan ta exemplet, om killen efteråt anmäler att han inte deltog frivilligt när tjejen red honom men att han inte förmådde sig att säga ifrån eller göra motstånd. Han låg passivt på rygg men kroppen löd inte honom så han kunde inte göra motstånd.
Vad tänker du kring det? Ska tjejen dömas till 3 års fängelse högt skadestånd och livslångt stigma?
(här är också ett intressant ämne, tror du att en tjej skulle få samma stigma som en kille?)
Hur ska tjejen kunna försvara sig? Hur länge ska ridandet ha kunnat pågå innan hon borde ha börjat förstå att han inte deltog frivilligt?
Tjejer anmäler inte heller sådant.
Nej, det var inte så att han drabbades av frysreaktion, han bara tröttnade mitt i.
Hade han anmält hade det lagts ner ganska omgående.
Jag har ingen aning om om kvinnor som våldtar drabbas av samma stigma. Jag antar att de flyttar om de bor på en liten ort och att de kan få problem när de söker arbete pga att de är registrerade.
Tja, efter ett tag märker hon troligen att han inte helt är närvarande och frågar om han hellre vill göra nåt annat. De flesta tjejer/kvinnor är rätt medvetna om andra.