2026-08-11, 08:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Nej jag är inne på att man får inte sätta på såna som inte samtycker bara för att de inte förmår säga ifrån.

Hur ska du förstå att personen inte deltar frivilligt?
Citera
2026-08-11, 08:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Då får du väl ge et exempel på en sån sexualakt då och inte dina fullt lagliga samtyckande exempel som du ändå påstår är olagliga. TROTS att du vet vad lagen säger om samtycke som aldrig dragits tillbaka.

Du har alltså inte tittat på videon och läst citaten från en advokat som jobbar både på åklagar och försvarssidan vars uttalanden bygger på hans erfarenhet i rättssalarna?
Citera
2026-08-11, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hur ska du förstå att personen inte deltar frivilligt?
Jag sa ju det. Antingen fattar jag till 100% att personen är 110% kåt och villig. Annars får det vara. Jag tänder inte på död fisk.
Citera
2026-08-11, 08:47
Medlem
Citat:
Du har alltså inte tittat på videon och läst citaten från en advokat som jobbar både på åklagar och försvarssidan vars uttalanden bygger på hans erfarenhet i rättssalarna?
Ge ett sånt exempel då!!!!!

Istället för ”Titta här knullar de lagligt, borde de få fängelse.”
Citera
2026-08-11, 09:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag sa ju det. Antingen fattar jag till 100% att personen är 110% kåt och villig. Annars får det vara. Jag tänder inte på död fisk.

Jag ger upp. Du är så otroligt inkonsekvent i dina svar att det är omöjligt att diskutera med dig.
Död fisk, där kom det igen.

Du som tycker jag ska ge dig rättsfall, det räcker tydligen inte med vad erfarna advokater säger.

Kan du hänvisa till något rättsfall där målsäganden har uttryckt sig som att den låg som en död fisk?
Kan du hänvisa till något fall där målsäganden sagt att denne var helt apatisk?
Citera
2026-08-11, 09:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ge ett sånt exempel då!!!!!

Istället för ”Titta här knullar de lagligt, borde de få fängelse.”
Du har alltså inte tittat på videon eller läst citaten?
Citera
2026-08-11, 09:08
Medlem
Citat:
Jag ger upp. Du är så otroligt inkonsekvent i dina svar att det är omöjligt att diskutera med dig.
Död fisk, där kom det igen.

Du som tycker jag ska ge dig rättsfall, det räcker tydligen inte med vad erfarna advokater säger.

Kan du hänvisa till något rättsfall där målsäganden har uttryckt sig som att den låg som en död fisk?
Kan du hänvisa till något fall där målsäganden sagt att denne var helt apatisk?
Du frågar hur jag ska förstå att personen inte deltar frivilligt. Jag behöver inte förstå att personen ”inte deltar
frivilligt”. Antingen förstår jag till 100% att personen är 110% kåt och villig, annars gör jag inget försök att ha sex ö h t.

Du gav ju exemplet att han bara låg där helt passiv utan att förmå sig att säga nej eller göra motstånd för kroppen löd honom inte, om nån ligger som paralyserad räknar i a f JAG som död fisk. Men du kanske menade nåt helt annat med att ligga passiv utan att förmå sig säga ifrån? Men jag utgick från DITT exempel.

INGA erfarna advokater har påstått att lagligt sex är olagligt. Det är DU som hittar på såna exempel hela tiden.
Senast redigerad av Pipsi 2026-08-11 kl. 09:12.
Citera
2026-08-11, 09:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du frågar hur jag ska förstå att personen inte deltar frivilligt. Jag behöver inte förstå att personen ”inte deltar
frivilligt”. Antingen förstår jag till 100% att personen är 110% kåt och villig, annars gör jag inget försök att ha sex ö h t.

Du gav ju exemplet att han bara låg där helt passiv utan att förmå sig att säga nej eller göra motstånd för kroppen löd honom inte, om nån ligger som paralyserad räknar i a f JAG som död fisk. Men du kanske menade nåt helt annat med att ligga passiv utan att förmå sig säga ifrån? Men jag utgick från DITT exempel.

INGA erfarna advokater har påstått att lagligt sex är olagligt. Det är DU som hittar på såna exempel hela tiden.

Att vara passiv innebär inte i min värld per automatik att man ligger helt stel, paralyserad eller som en död fisk. Vi tolkar det verkligen inte på samma sätt och det tror jag verkligen inte att advokater och nämndemän gör heller.

I sådana fall vill jag se fall där det beskrivits att de legat helt stela av skräck, paralyserade eller som döda fiskar.

Du har alltså inte tittat på videon
Citera
2026-08-11, 09:18
Medlem
Citat:
Att vara passiv innebär inte i min värld per automatik att man ligger helt stel, paralyserad eller som en död fisk. Vi tolkar det verkligen inte på samma sätt och det tror jag verkligen inte att advokater och nämndemän gör heller.

I sådana fall vill jag se fall där det beskrivits att de legat helt stela av skräck, paralyserade eller som döda fiskar.

Du har alltså inte tittat på videon
Jag kommenterar DINA påhittade idiotexempel. I ditt exempel lydde hans kropp inte.

Sluta tjata om videon, Flashback vill att man skriver själv och inte kräver att folk ska se på film.
Citera
2026-08-11, 09:25
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag kommenterar DINA påhittade idiotexempel. I ditt exempel lydde hans kropp inte.

Sluta tjata om videon, Flashback vill att man skriver själv och inte kräver att folk ska se på film.

Det är helt sjukt att ni påstår er vara intresserade av lagen men vill inte ta till er vad experter säger.

Jag har ju till och med citerat vad han säger i videon. Det är alltså inte mina påhittade idiotexempel utan advokatens exempel från erfarenhet i rättssalarna.
Citera
2026-08-11, 09:29
Medlem
Citat:
En skillnad är väl att kilar inte anmäler sådant.

Men vi kan ta exemplet, om killen efteråt anmäler att han inte deltog frivilligt när tjejen red honom men att han inte förmådde sig att säga ifrån eller göra motstånd. Han låg passivt på rygg men kroppen löd inte honom så han kunde inte göra motstånd.

Vad tänker du kring det? Ska tjejen dömas till 3 års fängelse högt skadestånd och livslångt stigma?
(här är också ett intressant ämne, tror du att en tjej skulle få samma stigma som en kille?)

Hur ska tjejen kunna försvara sig? Hur länge ska ridandet ha kunnat pågå innan hon borde ha börjat förstå att han inte deltog frivilligt?

Tjejer anmäler inte heller sådant.

Nej, det var inte så att han drabbades av frysreaktion, han bara tröttnade mitt i.

Hade han anmält hade det lagts ner ganska omgående.

Jag har ingen aning om om kvinnor som våldtar drabbas av samma stigma. Jag antar att de flyttar om de bor på en liten ort och att de kan få problem när de söker arbete pga att de är registrerade.

Tja, efter ett tag märker hon troligen att han inte helt är närvarande och frågar om han hellre vill göra nåt annat. De flesta tjejer/kvinnor är rätt medvetna om andra.
Citera
2026-08-11, 09:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Tjejer anmäler inte heller sådant.

Nej, det var inte så att han drabbades av frysreaktion, han bara tröttnade mitt i.

Hade han anmält hade det lagts ner ganska omgående.

Jag har ingen aning om om kvinnor som våldtar drabbas av samma stigma. Jag antar att de flyttar om de bor på en liten ort och att de kan få problem när de söker arbete pga att de är registrerade.

Tja, efter ett tag märker hon troligen att han inte helt är närvarande och frågar om han hellre vill göra nåt annat. De flesta tjejer/kvinnor är rätt medvetna om andra.

De verkar inte ha läst så många fall och nej jag har inte sparat målnummer och allt så jag tänker inte länka till fall. Tjejer anmäler visst passivitet som grund för våldtäkt, något av det vanligaste skulle jag vilja påstå.

Hur lång tid tänker du att det kan ta innan tjejen borde börja förstå att killen kanske inte deltager frivilligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in