Citat:
Bara Du inte beställer några vildbär, så skall det säkert klara sig, skall Du se.
Och likafullt har Du svårt att förstå att jag tråden igenom riktar kritik mot Trumps bristande moral? Att det finns aspekter av kriget mot Iran som är försvarbara, betyder inte att alla är det. Och krig förs bara delvis av moraliska orsaker.
Du skrev själv tidigare att det var obegripligt. Varför förväntar Du Dig att jag skall ha ett mer detaljerat svar än det presenterade?
Varför tror Du att det behövdes en judisk konspiration? Varför tror Du inte att sossarna var fullt tillräckligt ideologiskt förvirrade på egen hand? I medio av 70-talet hade S redan inkorporerat bl a pacifister, Vietnam-hysteriker, skolfröknar och socialsekreterare. Alla dessa älskade mångkulturprojektet och behövde ingen manipulation alls. Internationalen!
Rätt många gånger. Jag behöver inte jämföra med någonting. Om Ryssland varit så kraftfullt som Du vill göra gällande, så hade de naturligtvis besegrat Ukraina oavsett om avsikten var att det skulle ta tre dagar, tre veckor, tre månader eller tre år. Vad Ryssland hittar på mot Urusla har ingen betydelse - det är inte EU som kommer att föra krig. Sverige har fö god produktionsförmåga av krigsmateriel. Vi förser Europa och andra delar av världen med stridsfordon, artilleripjäser, flygplan, luftvärn och ubåtar. Sverige är snart i läge att ensamt helt förneka Ryssland tillgång till Östersjön, ytan i alla fall.
Som jag förklarat för Dig, så beror de förhållandevis få civila dödsfallen i Ukraina på att Ukraina har ett tämligen välfungerande luftförsvarssystem. Till skillnad från Ryssland. Hade Ukraina utfört motsvarande flygangrepp mot civila mål i Ryssland hade sannolikt betydligt fler dött, men Ukraina kan inte kosta på sig det av politiska orsaker.
Ukraina återtar, enligt flera rapporter, terräng och på totalen tycks det som att Ryssland knappt gjort några nettovinster i år. Kanske är det det som Trump upptäckt, ty nu börjar flera av honom närstående byta sida i sin syn på Ukraina, och fler har upptäckt att Zelenski har ganska bra kort.
Som i varje demokrati, så pågår ständiga inrikespolitiska spel, och vad som ligger bakom justeringar inom den högsta ledningen har jag ingen aning om, men det är knappast för att kriget går särskilt dåligt.
Nej, Zelenski påminner om att Ukraina fortsatt behöver stöd på luftvärnsområdet, ty man förbrukar luftvärnskapacitet hela tiden, just för att skydda civilbefolkningen.
Den internationella idrotten känner doften av pengar, varthän de än kommer ifrån. Mutkolvar förnekar sig inte.
Ja, och Du har misslyckats varje gång. Beredda till vad? Att bli köttfärs? Att frysa ihjäl? Om Putin nu har så många soldater till hands, så borde han satsa dem i Ukraina, men han har kanske insett att han inte kommer någonstans.
He he! Skulle Nato slå till mot Ryssland nu, så skulle det falla som ett korthus. Så mycket resurser förbrukade i Ukraina så att man knappt har något över. Precis vad Kina vill. Putin är uppenbarligen en storpolitisk idiot, som Trump därtill understödjer. Dumskallarnas julafton!
Och likafullt har Du svårt att förstå att jag tråden igenom riktar kritik mot Trumps bristande moral? Att det finns aspekter av kriget mot Iran som är försvarbara, betyder inte att alla är det. Och krig förs bara delvis av moraliska orsaker.
Du skrev själv tidigare att det var obegripligt. Varför förväntar Du Dig att jag skall ha ett mer detaljerat svar än det presenterade?
Varför tror Du att det behövdes en judisk konspiration? Varför tror Du inte att sossarna var fullt tillräckligt ideologiskt förvirrade på egen hand? I medio av 70-talet hade S redan inkorporerat bl a pacifister, Vietnam-hysteriker, skolfröknar och socialsekreterare. Alla dessa älskade mångkulturprojektet och behövde ingen manipulation alls. Internationalen!
Rätt många gånger. Jag behöver inte jämföra med någonting. Om Ryssland varit så kraftfullt som Du vill göra gällande, så hade de naturligtvis besegrat Ukraina oavsett om avsikten var att det skulle ta tre dagar, tre veckor, tre månader eller tre år. Vad Ryssland hittar på mot Urusla har ingen betydelse - det är inte EU som kommer att föra krig. Sverige har fö god produktionsförmåga av krigsmateriel. Vi förser Europa och andra delar av världen med stridsfordon, artilleripjäser, flygplan, luftvärn och ubåtar. Sverige är snart i läge att ensamt helt förneka Ryssland tillgång till Östersjön, ytan i alla fall.
Som jag förklarat för Dig, så beror de förhållandevis få civila dödsfallen i Ukraina på att Ukraina har ett tämligen välfungerande luftförsvarssystem. Till skillnad från Ryssland. Hade Ukraina utfört motsvarande flygangrepp mot civila mål i Ryssland hade sannolikt betydligt fler dött, men Ukraina kan inte kosta på sig det av politiska orsaker.
Ukraina återtar, enligt flera rapporter, terräng och på totalen tycks det som att Ryssland knappt gjort några nettovinster i år. Kanske är det det som Trump upptäckt, ty nu börjar flera av honom närstående byta sida i sin syn på Ukraina, och fler har upptäckt att Zelenski har ganska bra kort.
Som i varje demokrati, så pågår ständiga inrikespolitiska spel, och vad som ligger bakom justeringar inom den högsta ledningen har jag ingen aning om, men det är knappast för att kriget går särskilt dåligt.
Nej, Zelenski påminner om att Ukraina fortsatt behöver stöd på luftvärnsområdet, ty man förbrukar luftvärnskapacitet hela tiden, just för att skydda civilbefolkningen.
Den internationella idrotten känner doften av pengar, varthän de än kommer ifrån. Mutkolvar förnekar sig inte.
Ja, och Du har misslyckats varje gång. Beredda till vad? Att bli köttfärs? Att frysa ihjäl? Om Putin nu har så många soldater till hands, så borde han satsa dem i Ukraina, men han har kanske insett att han inte kommer någonstans.
He he! Skulle Nato slå till mot Ryssland nu, så skulle det falla som ett korthus. Så mycket resurser förbrukade i Ukraina så att man knappt har något över. Precis vad Kina vill. Putin är uppenbarligen en storpolitisk idiot, som Trump därtill understödjer. Dumskallarnas julafton!
Så klart har du köpt myten att Rysslands ekonomi ska kollapsa för att några små fjösare till drönare träffat något lager för Wildberries. Jag tror inte att du fattat vilken liten faktiskt materiell skada Ukrainas drönare gör. De har alltså sprängladdningar på 60 kg. Och ytterst få träffar några mål.
Det räcker inte med dina bombastiska fördömanden av Trump för att han undviker konfrontation med Ryssland. För din kritik mot hans ”moral” handlar enbart om det. Alltjämt är det vämjeligt varje gång du försöker åberopa moralisk auktoritet eftersom du stödjer USAs och Israels medvetna massmord på civila. Men du hade kunnat skippa den moraliska aspekten helt och enbart kritisera Trump för den rena idiotin som Irankriget innebär. Fortsätter det så kommer USA att i princip få helt slut på allt vad missiler och interceptorer heter inom kort. Utöver att USAs och världens ekonomi kommer att klappa ihop. Hittills har världsekonomin räddats av Kina som valt att inte importera olja utan istället använda sin gigantiska strategiska oljereserv.
Kanske att du åtminstone kunde uppvisa någon reaktion på motsägelsen att M öppet hånar Trump men gett sin tillåtelse till Trumps polare att infektera hela den svenska statsapparaten med det vedervärdiga palantir. Det verkar väl i alla fall inte särskilt genomtänkt va?
Det handlar inte om någon ”judisk konspiration” utan om gruppevolutionära strategier som judar utvecklat främst under diasporan. Har du åtminstone fattat att det finns beteenden och instinkter på kollektiv nivå? Gruppsykologi? Mångkulturprojektet är alltigenom judiskt. Professor Kevin McDonald har med avstamp i evolutionspsykologin redogjort för detta på ett utmärkt sätt i boken ”Kritikkulturen”.
Jag kan fortsätta att bemöta ditt hjärndöda argument om Ukrainakonflikten. Ja, Ryssland hade kunnat bomba sönder varenda ukrainsk stad till ruiner och dödat hundratusentals civila. Men då hade de blivit likadana som dina polare jänkarna och judarna. Det hade dessutom inte uppfattats på något bra sätt av ryssarna som absolut inte hyste något hat mot ukrainarna. Jag säger hyste för nu har ryssarnas attityd hårdnat rejält. Du är som en dålig Monty Python sketch. Jag kan inte ta dig på allvar när du försöker hajpa Sveriges militära förmåga. Det finns ingen. Fatta det. Sveriges militära förmåga är än sämre än EUs och UKs som är genomusel. Observera också att om Europa hamnar i direkt krig med Ryssland så blir det inga ryska silkesvantar som i Ukraina.
Som du ljuger. Zelensky har gnällt i högan sky om att Ukraina inte har något fungerande luftvärn. Korrekt dessutom för vi kan se varje vecka hur varenda rysk missil träffar sina mål. Dock inga civila mål. Bevisligen har Ukraina riktat in sig på civila mål. Det var ett av målen med den misslyckade 40-dagars drönaroperationen. Senast nu en badstrand.
Sluta fantisera nu Bagdad Bob 2.0. Inte ens ukrainsk militär håller med dig ifall du tittar på kartorna de lägger ut. Zelensky sparkade både sin försvarsminister och sin ÖB med bara några dagars mellanrum. Alla icke-hjärntvättade inser att det går uselt för Ukraina. Låt mig berätta hur den ryska militära taktiken sett ut under ganska lång tid. Man låter ukrainarna göra motoffensiver, retirerar och etablerar en ”kill box” där ukrainarna slaktas med artilleri och drönare. Sen kan ryssarna avancera mycket längre och i spetsen har ryssarna drönarteam och anti-drönarteam.
Hahaha. Ok. Det går säkert jättebra för Ukraina i kriget när Zelensky sparkar både sin försvarsminister och sin ÖB med några dars mellanrum. Men för att tro det måste man ha melass mellan öronen.
Fast enligt Zelensky har Ukraina inget luftvärn whatsoever i nuläget. För att Trump bränt det mesta i sitt monumentala militärfiasko i gulfen. Lyssnade du förresten på vad MIT-professorn Theodore Postol hade att säga om västs luftvärn och missiler? Det gjorde du inte va? Låt mig sammanfatta det åt dig. Det väst har är rena skiten jämfört med det Ryssland har. Eller Iran för den delen. En total bluff är vad USA och väst är. För att fylla oligarkers redan välfyllda fickor.
Men något mer korrumperat och genomruttet än fotbolls-VM i USA har aldrig skådats. Det är även UEFAs bedömning som nu öppet förklarat krig mot FIFA på sportsliga grunder. Så inte allt handlar om pengar.
Jag har misslyckats med att meddelst fakta banka Bagdad Bobbandet ur dig. Men vad annat att förvänta. Ryssland vinner utnötningskriget mot Ukraina och det utan att offra en massa onödiga soldater som Ukraina. Ryssland kommer ju att behöva lite ockupationsstyrkor sen i Berlin, Bryssel, Paris och London.
Du är en total militär idiot och rent ut sagt en praktfåne. Om NATO hade varit en så formidabel krigsmaskin som du inbillar dig hade man slagit till mot Ryssland för länge sen. Istället gömmer man sig bakom närmare 2 miljoner ukrainska lik. Det säger det mesta men om det inte räcker kan man titta på hur Iran piskat upp både USA och Israel i gulfen. Naturligtvis vet NATO att man inte har en chans militärt mot Ryssland.