2026-08-10, 23:26
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jo, hon är framgångsrik men jag gissar att bara i Stockholm finns det kanske 100 000 som klår hennes månadsinkomst. Jag har ingen enorm vänkrets men har ändå vänner som har högre lön än den hon hade.

Vidare är ju som sagt vare sig adlig, kunglig, överklass eller kändis. En vanlig tjej som gjort karriär. Det går inte tretton på dussinet av sådana men iaf tio.

Varför sedan TN skulle ha mindervärdeskomplex fattar jag inte heller. Jag tror att om han verkligen hade det, så hade hennes lön varit en grej som gjort att de aldrig hade börjat dejta.

Tråden är full med amatörpsykologer där vissa menar att han har mindervärdeskomplex och slagit ihjäl henne av den anledningen, medan andra menar att han är någon form av sol och vårare.

Det troligaste är ju att han mördade antingen pga svartsjuka, att hon ville göra slut eller någon upplevd oförrätt. Ev i kombination med alkohol eller andra droger. Och att hans psykiska problem dels består i att han inte kan hantera ilska, samt att han måste ha någon ytterligare diagnos med tanke på att han inte bara överlämnade sig till polisen.

Sedan kan han vara psykopat, sociopat, misogyn och lida av ett helvetiskt mindervärdeskomplex. Men den som skrev att detta syntes på hans snickarbyxor är nog troligen mer innehavare av mindervärdeskomplex och avundsjuka än TN.

Man kan tycka vad man vill om honom men yrkesmässigt är han mer lyckad än de flesta andra. Och han verkar ju ha noll problem att charma kvinnor, så någon incel är han inte heller.
Jag förstår att du känner att du har många likheter med TN, men jag tror du ska ge upp dina försök att jämställa dig och TN med ÅÅ yrkesmässigt. Ni är långt långt efter henne i lön och status där.
Men grattis till era finfina löner med ingen högskola.

Jo, hon är framgångsrik men jag gissar att bara i Stockholm finns det kanske 100 000 som klår hennes månadsinkomst.
Fan vilken jävla dålig koll du har på löner

Vad var ÅÅ:s lön? Var den inte över 82 000 kronor före skatt som du tror?

Desto bättre koll på deras gemensamma okända musik hade du! 👍
Såvida du inte killgissade även där....
Senast redigerad av gofigur 2026-08-10 kl. 23:31.
Citera
2026-08-10, 23:29
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Är du seriös? ögonfärgen styrs av genetik och pigmentering, och den kan inte ändras på grund av känslor.
sluta flumma
Har du aldrig hört talas om att folk som blir extremt förbannade får svarta ögon!?! Har en helt naturlig förklaring - pupillen förstoras till den graden så den nästintill täcker iris
Citera
2026-08-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Om vi spekulerar nu, vad var planen när han rodde mellan öarna och simmade hej vilt?

Varför inte tända eld på stugan, eller göra sig av med kroppen eller motsvarande, om han önskade mörka sitt brott

Som en del redan skrivit så tror även jag att det kom oväntat besök som gjorde att den MGM inte hann göra sig av med kroppen eller tända eld på stugan, MGM fick panik och sprang och gömde sig vid eller nära kanoten som han senare använde.
Senast redigerad av KejKejKej 2026-08-10 kl. 23:36.
Citera
2026-08-10, 23:31
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Har du aldrig hört talas om att folk som blir extremt förbannade får svarta ögon!?! Har en helt naturlig förklaring - pupillen förstoras till den graden så den nästintill täcker iris

Det är en myt men fortsätt tro på den, glöm inte byta vatten i bongen!
Citera
2026-08-10, 23:32
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Det är en myt men fortsätt tro på den, glöm inte byta vatten i bongen!
Men googla idiot!
Citera
2026-08-10, 23:32
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Hur detta utvecklar sig… hur fort en FUP ligger färdig handlar helt om hur han TN ställer sig till misstankarna, hur han samarbetar eller inte i utredningen.

Kör han ”inga kommentarer” kan det ta flera månader. (Minns styckmördarna i Karlskrona…) Då måste utredarna lägga ett stort pussel som tar tid.

Lägger han alla kort på bordet går det snabbare.

Inte säker på att det gör så stor skillnad faktiskt. Man vill bygga under ett åtal med så mycket teknisk bevisning och andra typer av verifierbar fakta som möjligt. Erkännanden kan tas tillbaka också. Dock kan jag tänka mig att man kan tänkas gå djupare in i hans förflutna om han väljer att neka med nån konstig rövarhistoria. Nu tror jag dock (se mitt inlägg tidigare idag) att utifrån vad man vet om den här typen av brott är det mer troligt att han kommer att skylla på minnesförlust än att sitta och tiga som nån ortengangster.
Citera
2026-08-10, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jobbig situation det med lägenheterna
Kan ju ta död på vilken romantik som helst
Antar att det är så i Stockholm
De höll ju på och flytta/byta även när förhållandet var "bra"
Ps Varför ville xet ha en anna 4:a på Hagagatan, hon hade ju en fyra

X ville att fyra på Hagagatan skulle tilldelas henne, och hon önskade byta tillbaks till sin gamla lägenhet (som INTE låg på Hagagatan).
Citera
2026-08-10, 23:39
Medlem
Citat:
Är du seriös? ögonfärgen styrs av genetik och pigmentering, och den kan inte ändras på grund av känslor.
sluta flumma

Ja du. Du kommenterade ett av fb s mest förbluffande inlägg hittills, där en skribent ondgör sig över MGMs "svarta ögon" pä en SVART-VIT bild.
Citat:
"Han har ju inte svarta ögon annars" samt
"Onda människor har svart blick"
Suck.
Citera
2026-08-10, 23:39
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Jobbig situation det med lägenheterna
Kan ju ta död på vilken romantik som helst
Antar att det är så i Stockholm
De höll ju på och flytta/byta även när förhållandet var "bra"
Ps Varför ville xet ha en anna 4:a på Hagagatan, hon hade ju en fyra
Varför tror du X ville ha en annan 4a än den X redan hade?
Jag tror att TN ville ha en annan 4:a än den X hade...
Citera
2026-08-10, 23:44
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja du. Du kommenterade ett av fb s mest förbluffande inlägg hittills, där en skribent ondgör sig över MGMs "svarta ögon" pä en SVART-VIT bild.
Citat:
"Han har ju inte svarta ögon annars" samt
"Onda människor har svart blick"
Suck.
Människor som blir riktigt heligt förbannade får svart blick. Var glad att du aldrig behövt uppleva det! Finns en helt naturlig förklaring till det som heter adrenalin som förstorar pupillen till den graden så man inte ens kan se iris. Detta var det sista Å såg, tyvärr.
Citera
2026-08-10, 23:45
Medlem
Mangelinas avatar
Jag tänker mest och tycker så fruktansvärt synd om båda parters barn 🥺!
Tänk att sonen t.o.m. var den som hittade sin egen mamma. Absolut horribelt!
Citera
2026-08-10, 23:53
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Varför tror du X ville ha en annan 4a än den X redan hade?
Jag tror att TN ville ha en annan 4:a än den X hade...

Citat:
Okej..hm
Det där är ett av flera tecken.

Min amatöranalys är att TN är en DIKTATOR i nära relationer.
Säkert döljer han sina diktatorsfasoner i början av en partnerrelation. Tills han har nästlat in sig. Typ fått del i en lägenhet som han igentligen bara borde fått provbo i som inneboende.
Om X kunnat ana ugglor i tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in