2026-08-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
TN fick enligt honom själv 2,2 miljoner efter försäljningen av radhuset i Gustavsberg.
Det var väl vinsten då för tror det såldes för 5,3 nånting.
Citera
2026-08-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Fram till åtal väcks råder ju förundersökningssekretess. När stämningsansökan publiceras blir förundersökningen tillgänglig. Med reservationer för sekretess, hemligstämplade dokument etc.
Almanackan visar nog 2027 februari då. 👀

Okej, jag förstår. Tack!
Citera
2026-08-10, 23:01
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det kan ju också vara så att det var hon själv som var oskön.

Projicering = vill eller inte kan kännas vid sina egna svagheter, utan tillskriver andra personer eller sin omgivning dessa egenskaper för att försvara sin självbild, inför polisen som hon ringde efter.

Med tanke på det övriga som framkommit om TN:s beteende var det snällt av X att använda ordet oskön om TN.
Kanske var X rädd för TN och ville inte riskera att trigga TN? I motsats till ÅÅ som inte var lika försiktig?
Förhållandet med X ska ha varat 1,5 år, men jag undrar om inte X velat avsluta långt tidigare.

Får känslan av att flera män i tråden har lätt att ställa sig på TNs sida och försöker hitta vinklar som är positiva för TN. Välkommet med diskussion, men jag tycker de inte lyckas bra.
Svårt lyckas med det när fakta kommer fram...
Citera
2026-08-10, 23:03
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Hur lyder spekulationerna? Kvinnan otrogen?
Tror du att alla hans kvinnor är otrogna?
Citera
2026-08-10, 23:03
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Tror du att alla hans kvinnor är otrogna?
Inte insatt i tråden.
Citera
2026-08-10, 23:11
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Nu var det ju en situation då MGM och x inte verkade komma överens och hade en tvist i rätten.
Klart som f-n stt de ville ställa varandra i dålig dager.

Tro mig, jag känner till detta dilemma ganska väl.

Om hon tillkallade polis för att han var "oskön" och elak säger det väl en del också. Polisen ansåg sig tydligen inte behöva ta till några åtgärder. Därvid inte sagt att han måste ha varit ett helgon. Sådana finns det få av.
Berätta vad det säger dig.
Du verkar tolka det till hennes nackdel. Det gör inte jag. Men du har säkert bättre erfarenhet... så berätta!
Citera
2026-08-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag fattar inte vad tvisten i bodelningen gick ut på sist för TN?

Fick han sitt ex lägenhet? Hur är det möjligt?
Om man är sambo med någon och inte har samboavtal, behöver man då eventuellt ge sin egen lägenhet?

Skriver ner lite om situationen, ur minnet (orkar inte dubbelkolla just nu), men förhoppningsvis kan nedan ge en bakgrundsbild:
INNAN MAN BLEV SAMMANBOENDE:
1. X hade en attraktiv hyreslägenhet, 4 rok, 120 kvm

2. TN bodde i ett radhus (Gustavsberg). TN ska ha lagt ut radhuset till försäljning i april 2019, i syfte att skaffa en bostad närmare/i Stockholm (partsinlaga).

3. X och TN hade inlett ett förhållande, men bodde i olika bostäder.

4. När X fortfarande bodde kvar i sin hyreslägenhet dök det upp ett möjligt lägenhetsbyte för X, till en 4a på Hagagatan. Detta byte dök upp EFTER att TN lagt ut sitt radhus i april 2019 till försäljning.

5. X har beskrivit (partsinlaga) att X hade en tonåring boende hos sig ca 10 dagar per månad, fördelat på 5 dagar varannan vecka. Bägge hade även äldre barn som hälsade på ibland.

6. X har beskrivit (partsinlaga) att X tänkte att dom kunde bo i varsin bostad inledningsvis, men bo i hennes nya lägenhet på Hagagatan de veckor då TN var barnfri. X har förklarat att X tyckte det kunde vara ett bra upplägg med tanke på bonusbarn.

7. Sen blev det så att dom ändå flyttade ihop (på Hagagatan), med hjälp av X byteslägenhet. Inför sammanflyttningen sa X (partsinlaga) att dom skulle ha gjort en muntlig överenskommelse om att ifall relationen inte skulle hålla, skulle den nya hyreslägenheten tillfalla X (av olika skäl). TN vitsordar inte en sån muntlig överenskommelse

DÄREFTER:
8. Efter 1,5 års sammanboende: förhållandet avslutades i början av 2021.

9. X ska (enligt partsinlaga) då ha velat byta 4an på Hagagatan tillbaks till sin gamla fyra (inte på Hagagatan). TN motsatte sig det.

10. Man (minns inte vem) begärde en bodelningsförrättare. Bodelningsförrättaren beslutade att Hagagatans lägenhet skulle tillfalla X. TN "överklagade" detta och därmed övergick bodelningstvisten till ett tvistemål i tingsrätten.

11. Försök till överenskommelser misslyckades 2021 och större delen av 2022 - fram tills att parterna enades i dec 2022 om att byta Hagagatan (142 kvm) till en: 4a för TN + en 2a (60 kvm) för X.

12. Men under tiden fram till dess pågick en bostadssituation där TN, enligt partsinlaga, ska ha bott hela tiden på Hagagatan, även då det (enligt partsinlaga) skulle funnits en överenskommelse om att X skulle ha lägenheten för sig själv varannan helg (tror jag det var).

13. Enligt X hölls inte den (enligt partsinlaga) överenskommelsen. TN fortsatte att bo där jämnt.

14. Enligt X (partsinlaga samt larm 112) uppträdde TN elakt, kränkte X på olika sätt och ska även ha uttalat hot.
(vill inte lämna ut alla detaljer men det finns lite mer beskrivet i inlägg av användare slemhinder idag).
Det finns inga krav på hur länge ett samboskap ska ha pågått för att en part ska ha rätt att kräva till exempel att en hyreslägenhet ska tilldelas den parten. (krav finns dock på att sådan begäran måste framställas inom en begränsad tid efter att samboskapet har upphört).

Senast redigerad av To.Ivrig 2026-08-10 kl. 23:58. Anledning: försöker förbättra
Citera
2026-08-10, 23:18
Medlem
Alonens avatar
Hur detta utvecklar sig… hur fort en FUP ligger färdig handlar helt om hur han TN ställer sig till misstankarna, hur han samarbetar eller inte i utredningen.

Kör han ”inga kommentarer” kan det ta flera månader. (Minns styckmördarna i Karlskrona…) Då måste utredarna lägga ett stort pussel som tar tid.

Lägger han alla kort på bordet går det snabbare.
Citera
2026-08-10, 23:22
Avstängd
Jobbig situation det med lägenheterna
Kan ju ta död på vilken romantik som helst
Antar att det är så i Stockholm
De höll ju på och flytta/byta även när förhållandet var "bra"
Ps Varför ville xet ha en anna 4:a på Hagagatan, hon hade ju en fyra
Citera
2026-08-10, 23:22
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Kusligt med svartvita bilden där han har helt svarta ögon. Han har ju inte särskilt mörka ögon annars.
Onda människor har ofta svarta ögon eller så svartnar dom när de blir heligt förbannade. Undrar om han var förbannad vid fototillfället?!

https://imgur.com/a/Vx3CMTf

Är du seriös? ögonfärgen styrs av genetik och pigmentering, och den kan inte ändras på grund av känslor.
sluta flumma
Citera
2026-08-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Berätta vad det säger dig.
Du verkar tolka det till hennes nackdel. Det gör inte jag. Men du har säkert bättre erfarenhet... så berätta!
Jag kan bara ta hennes ord för sanna. Och det är beklagligt. Dock har jag svårt att tänka mig larma polisen för arr jag tycker något är "osnyggt" i sak.
Och ja, jag har lång erfarenhet med människors olka betednden. Har inget behov av att redogöra för det här, då det inte hjälper tråden frsmåt. Den är nog spretig ändå.
Citera
2026-08-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Jag tror det har något att göra med exet som var där några dagar innan.
Vill minnas att de varit där samtidigt enligt någon i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in