2026-08-10, 18:57
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleyrose
Såg ut som en vidrig spya😱Hörde ett poddavsnitt där mamsen sa att hennes bröstcancer kom då Alice fick något krampanfall då de skulle ta sig till sjukhuset.. Mamsen sa att hennes celler började dela sig då och det var då hon fick sin cancer pga typ stress över Alice krampanfall..Har hon ens epilepsi? Och så mycket skitprat om hennes syster då hon önskade sig något skrin i trä till sitt barn av Heidi i julklapp..Alice sa typ..min syster gillar inte plast men önskar sig ett skrin i trä för typ 700 kr till min systerdotter..Alice är tydligen avundsjuk på hennes systerdotter med..Hon ska ha Mamsen för sig själv och bli försörjd av henne..Sinnessjukt
Jag tycker det är så galet obehagligt hur de uttalar sig om saker de inte har en aning om. :O Samma när de pratat om att mammans bröstcancer spred sig p.g.a. mellannålsbiopsin. Hur fan kan man tro att vården inte har koll på det?! "Man borde operera bort först istället för att göra en biopsi" sa mamman högt på en video och jag kände fan hur rök började komma ut från mina öron av ilska... Fattar de inte att ett flertal tumörer som hittas via mammografi faktiskt INTE är cancer? Vem vill genomgå en stor operation som är onödig om det bara rörde sig om en fettknöl eller liknande? A och mamman har noll förmåga att se bortom sitt eget perspektiv på ett sjukligt sätt.
Citera
2026-08-10, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Näää, sa hon så?!
Herregud. Tänk lite på HUR mycket Heidi faktiskt lägger för summor på Alice. Och det VARJE månad.
Nog kan barnbarnet få ett skrin för några hundralappar dyrare än ett i plast.
Dessutom, vad har ens Alice med det att göra? Heidi är mamma till 3 barn. Inte ETT.
Jag slår mig i backen på att Heidi inte kommer "att få" köpa något dyrt till systern eller barnbarnet. Och Heidi kommer inte våga säga emot. Säger Alice hoppa till Heidi så gör hon det.
Hon är så avundsjuk på sin syster och pratar så illa om henne i podden.Hon kan inte ens glädjas åt sina systerbarn..Allt fokus ska vara på henne.. Hennes syster äger restaurang i Alingsås och jag tror Alice är sååå avundsjuk då hon bara pratar skit om henne och mamsen är så styrd av Alice.. Psykopater båda två som behöver hjälp asap
Citera
2026-08-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Jag tycker det är så galet obehagligt hur de uttalar sig om saker de inte har en aning om. :O Samma när de pratat om att mammans bröstcancer spred sig p.g.a. mellannålsbiopsin. Hur fan kan man tro att vården inte har koll på det?! "Man borde operera bort först istället för att göra en biopsi" sa mamman högt på en video och jag kände fan hur rök började komma ut från mina öron av ilska... Fattar de inte att ett flertal tumörer som hittas via mammografi faktiskt INTE är cancer? Vem vill genomgå en stor operation som är onödig om det bara rörde sig om en fettknöl eller liknande? A och mamman har noll förmåga att se bortom sitt eget perspektiv på ett sjukligt sätt.
Exakt dom behöver verkligen vård båda två
Citera
2026-08-10, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Så blir ätstörda människor. De tänker på mat 24/7. Det blir en fixering.

Lyssna på Stephanie Brown bok ”jag vill vara fin”.
Ibland tror jag att det är Alice jag lyssnar på.

Många symtom och ätstörd.
Tack för tipset! Ska lyssna.
Citera
2026-08-10, 20:06
Medlem
Har A några vänner?
Citera
2026-08-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Har A några vänner?
Nä och inte mamsen heller.. Mamsen säger att A lär ut och träffa folk men Alice säger att hon bara vill vara med mamsen och att de är bästa vänner.. sjukt
Citera
2026-08-10, 20:30
Medlem
Citat:
Nä och inte mamsen heller.. Mamsen säger att A lär ut och träffa folk men Alice säger att hon bara vill vara med mamsen och att de är bästa vänner.. sjukt
Maaagiskt 😂
Citera
2026-08-10, 21:02
Medlem
Citat:
Har A några vänner?

Det var en person som skrev ganska tidigt i tråden att hen var vän med A men att det var omöjligt för att A bokade av grejer i tid och otid och gjorde sig omöjlig.
Citera
2026-08-10, 21:25
Medlem
Citat:
Maaagiskt 😂
Eller hur 😂Helt sjukt med denna familj..33 år och bor hemma med en mamma som försörjer
Citera
2026-08-10, 21:53
Medlem
Första gången jag skriver något på FB över huvudtaget. Men alltså jag bara måste berätta hur jag tänker. Om ni tittar noga kanske ni lägger märke till att Alice alltid säger ”vårt” Instagram konto. Familjekollektivets konto och liknande. Kan det vara så att mamman står som innehavare och skattar för kontot? Tanken har slagit mig en del gånger, för tänker att hon borde vara rädd annars över var hon läser här inne om skattefusk.

Jag var en sån som trodde på Alice ganska länge, men när hon började säga att hon ALDRIG haft anorexi började jag förstå. Hon har ju själv varit öppen med att hon hade anorexi förr. Och ju mer jag följer kontot desto mer ser man hur sjukt det är.

Angående mamma Heidi har jag svårt att förstå vad som pågår. Kan det vara cellgifterna som ätit upp lite hjärnceller 🙈 för något står inte rätt till. Jag tycker kontot började gå utför efter mammans cancer. Det verkar ha slagit slint i huvudet på båda två. Mamman ser så plastig och fejk ut i ansiktet också… hon kan ju vara medberoende, men det är sjukt i vilket fall som helst.

Och Leo stackarn. Hoppas han kan komma undan från den här konstellationen. Klart det är bra att bo med familjen, men de är ju verkligen inte friska A och H.
Citera
2026-08-10, 23:10
Medlem
Relationen mellan mamman och A får mig att tänka på Folie à deux, gäller ju främst psykoser men kan ev appliceras på andra psykiska tillstånd vad jag förstår.
Citera
2026-08-11, 00:05
Medlem
Citat:
Eller hur 😂Helt sjukt med denna familj..33 år och bor hemma med en mamma som försörjer

Det kan jag förstå om man är sjuk och faktiskt inte kan försörja sig… tror det blir vanligare och vanligare med tanke på hur ofta Försäkringskassan ger avslag nu.

Däremot är det hon själv som gör sig sjuk, och redan har gett upp tanken på att bo själv och vara självständig. Hon skulle ju kunna, det handlar nog mer om att hon inte vågar och/eller inte klarar sig utan att ”ta hand om” mamma och Leo (för att förstärka bilden av sig själv som martyr, både utåt och inåt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in