2026-08-10, 21:26
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Intressant att man ringer snuten och säger att mannen beter sig oskönt. 🤭

Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
ja det var en liten lustig formulering. Ingen överraskning dock att han betett sig så innan, det kunde man ju räkna ut.

Taget ur sitt sammanhang låter det ju inte så allvarligt, men i artikeln står det också:

"Aftonbladet har tagit del av larmsamtalet. Där berättar kvinnan att hennes ex har uttalat något slags hot. Hon är rädd för att situationen ska eskalera.”

Eftersom att jag läst dessa handlingar så kan jag meddela att hon inte ringer och säger att han är oskön. Hon ringer polisen och berättar att han uttalat någon form av hotelse och hon säger att hon är rädd att det ska eskalera. Detta är från larmsamtalet:
BÅDA ÄR HEMMA NU, ANM ÄR OSÄKER PÅ OM T ÄR PÅVERKAD,
ANM SVARAR KORT PÅ MINA FRÅGOR, KÄNSLAN ÄR ATT HON HAR MER ATT BERÄTTA MEN INTE VÅGAR SIG DET VIA TELEFON
Lite mer än 30 minuter efter att patrullen kommit dit rapporterar de:
PTR PRATAT MED BÅDA PARTERNA,
KVINNAN UPPGER ATT MANNEN GÅR RUNT OCH ÄR "OSKÖN” OCH VERBALT HÖGLJUDD,
INGET FYSISKT ELLER HOT SOM ÄR BROTT,
PTR FÖRSÖKT FÖRMÅ MANNEN ATT BETE SIG
Citera
2026-08-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Ingen aning !!
Bara gissning o spekulationer
Men - jag blev lite förbryllad över en grej
Söker man på ÅÅ på Google så kommer d bla upp en dödsannons på en kvinna som har samma efternamn som ÅÅ samt att de sörjande heter detsamma och att ett ”par” i annonsen heter Å samt T
Kan ju vara en tillfällighet
Men - om det rör samma personer så var de så pass ”par” redan i höstas så att de ser sig som ett par i ett ”sånt sammanhang”
Ja, det kan förstås vara intressant, för dig. Men inget konstigt. Man behöver sällan vara "så pass par" som du beskriver det.

I en döddannons kan även f.d. par stå tillsammans. Mina föräldrar gjorde det flera gånger fast de var skilda. Par som är på vänlig fot gör inte sällan så.

Kommentera och försöka läsa in vad som publiceras i andras dödsannonser är lågt.

Skulle nog råda Hemmatanten att se sig om efter mer substans att citera.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-10 kl. 21:43.
Citera
2026-08-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Det är inte samma ÅÅ, det har vi redan klarat av i tråden. Tipsar om att börja söka i tråden innan du skriver.
Ok! Har följt men inte slaviskt
Ber om ursäkt
Citera
2026-08-10, 21:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Kan det vara så att han hittat hennes mobil o kommit på att hon dejtar nån ny el flera ?
Inte omöjligt efter att dejtat i 8 mån

Tänker att det har plingat i mobilen m dan hon var i duschen el bredvid honom
Kommit upp nåt meddelande från nån man , han konfronterar henne
Bråk uppstår då med ”trubbigt våld ” hon försöker fly men han hinner ifatt henne i sitt raseri vilket skulle förklara om/att hon hittas utomhus

Du har väldigt intressanta teorier, tror du är inne på rätt spår här.

Ett hastigt uppblossande svartsjukebråk skulle också kunna förklara de skador MGM hade vid gripandet.
Citera
2026-08-10, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Misstänker du att hon hade kontakt med andra män vid sidan om men att MGM upptäckte detta med påföljande gräl och bråk?

Vet du möjligtvis var BO och MGM träffades? På nätet?

Nej, tyvärr ingen aning
Precis som många andra här så funderar o spekulerar jag brett
Citera
2026-08-10, 21:30
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Taget ur sitt sammanhang låter det ju inte så allvarligt, men i artikeln står det också:

"Aftonbladet har tagit del av larmsamtalet. Där berättar kvinnan att hennes ex har uttalat något slags hot. Hon är rädd för att situationen ska eskalera.”

Eftersom att jag läst dessa handlingar så kan jag meddela att hon inte ringer och säger att han är oskön. Hon ringer polisen och berättar att han uttalat någon form av hotelse och hon säger att hon är rädd att det ska eskalera. Detta är från larmsamtalet:
ANM SVARAR KORT PÅ MINA FRÅGOR, KÄNSLAN ÄR ATT HON HAR MER ATT BERÄTTA MEN INTE VÅGAR SIG DET VIA TELEFON
Jamen då har hon ju sagt "oskön". Dock inte vid larmsamtalet utan på plats i samtal med polisen. Ändå rätt larvigt ordval. Måste vara en mycket ung person...
Citera
2026-08-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja, det kan förstås vara intressant. Men inget konstigt. Man behöver sällan vara "så pass par".

I en döddannons kan även f.d. par stå tillsammans. Mina föräldrar gjorde det flera gånger fast de var skilda. Par som är på vänlig fot gör inte sällan så.

Skulle nog råda Hemmatanten att se sig om efter mer substans att citera.

Hemmatant har uppfattat och kommer citera sparsamt framöver
Citera
2026-08-10, 21:32
Medlem
Ganska säker på att hon velat lämna honom. eftersom han var kontrollerande och elak, det kunde han inte tillåta så han hade ihjäl henne i vrede.
Citera
2026-08-10, 21:32
Medlem
Citat:

Som vi har vetat hela tiden. En mkt farlig man. ÅÅ måste ha blivit uppmärksam o satt sig på tvären. Som smarta tjejer gör. Det skulle hon inte ha gjort. Lås o bom o släng nyckeln.
Citera
2026-08-10, 21:34
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Ganska säker på att hon velat lämna honom. eftersom han var kontrollerande och elak, det kunde han inte tillåta så han hade ihjäl henne i vrede.

Varför tog hon då med honom ut på ön?
Citera
2026-08-10, 21:34
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Aftonbladet publicerade sin artikel kl 20.36. Här i tråden var vi tidigare med uppgifterna: (exempel 13.03 och 13:26.

Framför allt du har gjort ett jävla bra jobb här i sann flashbackande anda! Många bra uppgifter.

Imorgon kommer det nog nya rubriker där man fått tag på någon hos socialtjänsten i Värmdö kommun (antar jag, eftersom att Gustavsberg ligger där) som kommer behöva svara på om de tagit emot orosanmälningar från TN:s exfru angående hans beteende mot barnen och vad de i sådana fall ledde till. Ganska säker på att det som kommer uppdagas i det här fallet är att samhället haft många tillfällen där man kunnat stoppa honom och att han har visat upp en hel del antisociala drag genom åren.
Citera
2026-08-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jamen då har hon ju sagt "oskön". Dock inte vid larmsamtalet utan på plats i samtal med polisen. Ändå rätt larvigt ordval. Måste vara en mycket ung person...
Inte särskilt ung. 45+ då.

Personen (som flera av oss kallar X i tråden) har beskrivit beteendet från TN på flera sätt, dvs inte bara vid polistillfället. X beskrivningar finns i vissa handlingar i bodelningstvistemålet (2021/2022).

Kränkningar är beskrivna, och den otrygghet X upplevde. På flera olika sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in