2026-08-10, 13:07
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Att usa gör något är inte en premiumstämpel enligt mig. Dom gör det för att det är lätte att avkriminalisera än att lösa problemet. Inte ens amerikanska forskare påstår att gräs är nyttigt.

Det enda problemet är ju kriminaliseringen. Den gör så att folk köper gräs av farliga gäng istället för i en vanlig butik.

Folk har så kallad "salty attitude" inom forskarvärlden när det kommer till sånt här, trots att det är grundlöst. Orättvist men sant.
Citera
2026-08-10, 13:14
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och ändå så är det exakt 0st partier som tar upp frågan. Enligt er borde de ju få en miljon röster direkt - men uppenbarligen så är det inte riktigt så i verkligheten, utanför era inrökta flumboenden...

Kan man tänka sig varför? Kanske för att... ni kanske inte är så många ändå?
Det finns ganska många cannabisrökare... Tror mer det handlar om att de flesta som röker (och inte låter rökningen styra hela ens liv) tycker att det finns viktigare frågor när det är val. Man har helt enkelt skitit i att det är olagligt under hela sitt liv, och ser inga jätteproblem med att fortsätta göra så.
Citera
2026-08-10, 13:16
Moderator
Mr.Woodss avatar
Cannabis --> Narkotikapolitik

/Moderator
Citera
2026-08-10, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bajseluring
Fantastiskt. Det enda kolbaserade råvaran som inte avger koloxid eller bildar tjära. Otroligt. Egentligen så skulle hus och dess inredningar kunna tillverkas av rökbart knark. De flesta som avlider vid bränder dör av rökgaserna.
Det här är ett stort framsteg för säkerheten i hemmet. Ta patent så blir du rik.

Stackare som tror du är en maskin.

Du har glömt bort att kroppen inklusive dina lungor är organiska. Kroppen rensar ut det utan problem .
Allt handlar om balans. Inte för mycket. Inte för lite.
Citera
2026-08-10, 13:20
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skink-Killen
Jag inleder tråden med att säga att jag är otroligt obrydd om politik då det ändå bara känns som ett spel för galleriet. Hittils tycker jag inte livet har förändrats på något kännbart sätt det åren det slår över från ett rött kontra blått styre. Jag har därför alltid röstat lila (Pirat Partiet) då jag tycker att det känns bättre än att skita i att rösta.

Har vi några andra partier som vågar lyfta frågan om avkriminalisering?
Om alla som puffar skulle sluta rösta möjligt vis. Det behövs bara 5%.
Citera
2026-08-10, 13:26
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Inget är mer tabu än den frågan. Vi får puffa vidare i smyg och alla andra tråkmånsar får fortsätta att inte ha koll på livets goda sidor tills de dör
Citera
2026-08-10, 15:08
Medlem
Wyrdkins avatar
Om sisådär 40 år kanske centern eller MP lyfter frågan.
Citera
2026-08-10, 16:28
Medlem
Sverige är ett land där det råder extrem gråsossementalitet, så att rösta i hopp om att man kan få till en förändring är ganska lönlöst just nu. Däremot bör man argumentera för sin sak och påverka samhällsdebatten så att partierna om ett eller ett par decennier börjar förespråka en vettigare narkotikapolitik och viss legalisering.

Det är naturligtvis möjligt att det tar längre än så. Vi såg ju hur läääänge det tog att tillåta en mycket begränsad gårdsförsäljning av alkohol och alla tramsigheter (obligatorisk film om alkoholens verkningar) som det innebär.
Senast redigerad av Aloker2 2026-08-10 kl. 16:33.
Citera
2026-08-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skink-Killen
Jag inleder tråden med att säga att jag är otroligt obrydd om politik då det ändå bara känns som ett spel för galleriet. Hittils tycker jag inte livet har förändrats på något kännbart sätt det åren det slår över från ett rött kontra blått styre. Jag har därför alltid röstat lila (Pirat Partiet) då jag tycker att det känns bättre än att skita i att rösta.

Har vi några andra partier som vågar lyfta frågan om avkriminalisering?

Jag har nämnt det i ett och annat inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Partier vågar inte stötta legalisering/avkriminalisering som ni ser har vi majoriteten av idioter som 2 ovan som tycker fortfarande att cannabis är något från djävulen medans dom dricker sprit, äter snabbmat eller röker/snusar som alla dom 3 är betydligt farligare än cannabis bruk. Politik är fortfarande makt och spel, man förlorar dom såfort inte majoriteten tänker likadant.

Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Exakt. Folk är för indoktrinerade i Sverige.

Dessutom är dom inte speciellt smarta som vi ser av svaren och vilka det är som svarat.

Älskar "folk" som enbart ska killgissa sig fram och komma med förolämpningar
Citera
2026-08-10, 19:25
Medlem
Tidö och nationalistiskt. Med gängen borta och minskad massinvandring kan du enklare köpa en liten röd stuga i skogen och odla ditt eget gräs. Det finns inga poliser ute i skogarna så där får din odling vara i fred, å utan gängen så har du ingen konkurrens om du själv vill sälja till vänner och bekanta.

De rödgröna kommer knappast legalisera något, och med konkurrensen från gängen blir du tvungen att köpa deras insmugglade skit som anlänt från främmande land, i en kondom, uppkörd i nåns rövhål, hur fasiken kan man röka sån skit? Nä, ska man röka på ska man odla sitt eget röka.
Citera
2026-08-10, 21:19
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Det enda problemet är ju kriminaliseringen. Den gör så att folk köper gräs av farliga gäng istället för i en vanlig butik.

Folk har så kallad "salty attitude" inom forskarvärlden när det kommer till sånt här, trots att det är grundlöst. Orättvist men sant.
Påstår du att det är nyttigt eller vad menar du?
Citera
2026-08-10, 21:21
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Vad fan är nyttigt? Bara för något år "onyttigt" ska det inte vara olagligt haha vem fan försöker man argumentera mot här egentligen, Förbjud allt om är onyttigt då 👍 lycka till, klart du vill ha din kvälls bira men om någon ska röka på istället det är då allt knas börjar eller hah, sen fuck USA för den delen många länder i Europa rör sig mot avkriminaling/legalisering

Jo men jag tycker att avkriminalisering är att göra det lätt för sig. Bättre att hitta vägar där folk vill annat med sina liv. Utan knark belastas vård och socialtjänst mycket mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in