2026-08-09, 20:56
Medlem
Skink-Killens avatar
Jag inleder tråden med att säga att jag är otroligt obrydd om politik då det ändå bara känns som ett spel för galleriet. Hittils tycker jag inte livet har förändrats på något kännbart sätt det åren det slår över från ett rött kontra blått styre. Jag har därför alltid röstat lila (Pirat Partiet) då jag tycker att det känns bättre än att skita i att rösta.

Har vi några andra partier som vågar lyfta frågan om avkriminalisering?
Citera
2026-08-09, 20:59
Medlem
bo-jerrys avatar
Du kan ju annars lägga din tid och dina pengar på något vettigare.

Tror inte något parti gör nått för knarkare. Du får nog vänta till forskare kan intyga att det är ofarligt med röka
Citera
2026-08-09, 21:00
Medlem
franges avatar
Nej, inget parti vill ha med er pundare att göra.
Citera
2026-08-09, 21:06
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Finns inget parti som tar upp det!
Citera
2026-08-09, 21:06
Medlem
Partier vågar inte stötta legalisering/avkriminalisering som ni ser har vi majoriteten av idioter som 2 ovan som tycker fortfarande att cannabis är något från djävulen medans dom dricker sprit, äter snabbmat eller röker/snusar som alla dom 3 är betydligt farligare än cannabis bruk. Politik är fortfarande makt och spel, man förlorar dom såfort inte majoriteten tänker likadant.
Citera
2026-08-09, 21:07
Avstängd
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skink-Killen
Har vi några andra partier som vågar lyfta frågan om avkriminalisering?

Förutom olika ungdomsförbund är det väl bara Centern:

"Centerpartiet beslutade på en stämma att verka för att avkriminalisera förekomsten av narkotika i kroppen, vilket innebär att det ska vara straffritt att vara påverkad, även om innehav och försäljning fortsatt är olagligt"
Citera
2026-08-09, 21:23
Avstängd
Jag tror att ett parti som på riktigt förespråkar legalisering av rekreationellt bruk har många röster att vinna.
Citera
2026-08-09, 21:34
Medlem
GreveholmLeifs avatar
White trash, rösta för viktigare frågor
Citera
2026-08-09, 21:35
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Du kan ju annars lägga din tid och dina pengar på något vettigare.

Tror inte något parti gör nått för knarkare. Du får nog vänta till forskare kan intyga att det är ofarligt med röka

Varför tror du det har blivit lagligt i massor av andra länder då, t.ex. självaste USA? Det faktiskt rätt märkligt och oroväckande att lilla Sverige insisterar på att göra tvärtemot vad dom gör i denna fråga.
Citera
2026-08-09, 21:40
Medlem
tror det rökspå rätt bra i miljöpartiet , testa där.
Citera
2026-08-09, 22:02
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Partier vågar inte stötta legalisering/avkriminalisering som ni ser har vi majoriteten av idioter som 2 ovan som tycker fortfarande att cannabis är något från djävulen medans dom dricker sprit, äter snabbmat eller röker/snusar som alla dom 3 är betydligt farligare än cannabis bruk. Politik är fortfarande makt och spel, man förlorar dom såfort inte majoriteten tänker likadant.
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Jag tror att ett parti som på riktigt förespråkar legalisering av rekreationellt bruk har många röster att vinna.
Och ändå så är det exakt 0st partier som tar upp frågan. Enligt er borde de ju få en miljon röster direkt - men uppenbarligen så är det inte riktigt så i verkligheten, utanför era inrökta flumboenden...

Kan man tänka sig varför? Kanske för att... ni kanske inte är så många ändå?
Citera
2026-08-09, 22:09
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och ändå så är det exakt 0st partier som tar upp frågan. Enligt er borde de ju få en miljon röster direkt - men uppenbarligen så är det inte riktigt så i verkligheten, utanför era inrökta flumboenden...

Kan man tänka sig varför? Kanske för att... ni kanske inte är så många ändå?

Vi är inte så många eftersom det är OLAGLIGT att röka på idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in