2026-08-10, 05:29
Medlem
Det har inte med gymmet att göra. Dom flesta normalviktiga tänker nog: "Skärp dig för fan, tjockis!", oavsett vart man ser dessa. Sluta att belasta sjukvården och våra skattepengar med ditt groteska och onyttiga intag.
Sen är det lustigt med dom som skyller på sjukdom att dom är tjocka. Ungefär som att fettet bara hamnar där utan något extra intag av skräpkost.
Citera
2026-08-10, 06:34
Medlem
Germanofils avatar
Det finns absolut osympatiska människor på gym. Sådana som skrattar åt tjockisar bakom deras ryggar. Men de flesta är inte så. Den genomsnittlige gymbesökaren fokuserar på sitt och tittar på sin höjd på dom som h*n tycker är snygga.

Sedan tycker jag det finns en poäng i de kommentarer som säger att tjockisar som tränar på gym men inte sköter kosten gör fel. Vissa tror att lite styrketräning kommer att göra underverk för figuren men ser inga resultat då de fortsätter att överäta. Å andra sidan finns det naturligtvis också tjockisar på gym vars mål inte är att gå ner i vikt. De kanske tränar för att slippa, eller minska, smärta i rygg, axlar eller liknande. Dessa gör naturligtvis någonting bra för sig själva och förtjänar respekt.
Citera
2026-08-10, 06:50
Medlem
Det finns nog tyvärr många tjocka som undviker att gå till gymmet pga rädslan att bli uttittade eller känna sig dåliga i jämförelse.

Om man är jättejättejätte tjock blir man nog uttittad vart man än går. Men "vanligt" tjock så är det nog mest hjärnspöken.
Citera
2026-08-10, 09:14
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Har denna diskussion med min sambo.

Jag själv gymmar, och är i mens physique nivå.

Min sambo är rund 100+

Hon påstår att folk som gymmar tittar äcklat på överviktiga och ser ner på dom.

Jag ser det mer som att det är mer imponerande att överviktiga kommer till gymmet.

Jag delar inte hennes version att folk på gymmet ser ner på överviktiga på gymmet.

Vad anser du?

Har ingen erfarenhet av egen övervikt men tror nog att det hon säger delvis stämmer. Ibland kollar de nog på henne av den anledning hon beskriver och ibland så kollar nog folk på henne av den anledning som du beskriver. Oavsett så har hon säkert fått mycket blickar genom åren pga hennes vikt och blickar kan göra ont, oavsett anledning.
Citera
2026-08-10, 10:37
Medlem
Jag tänker direkt - åh vad duktigt att komma igång med lite sport! Det är ju helt klart jobbigare att gymma för en överviktig än en "normal-viktig" - så om jag skulle titta är det för att jag imponeras !

You go girl!!!!
Citera
2026-08-10, 10:57
Medlem
HBTKuks avatar
Tjockisar är lätta att se ned på, dock gör jag ej det på gymmet. Alla som går och tränar är duktiga.

Sen är fläskberg lite mer i vägen än andra, vilket kanske kan väcka folkets blinda raseri.
Citera
2026-08-10, 11:07
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:

Min sambo är rund 100+

Jag ser det mer som att det är mer imponerande att överviktiga kommer till gymmet.

Jag delar inte hennes version att folk på gymmet ser ner på överviktiga på gymmet.

Vad anser du?
Varför skulle "folk som gymmar" skilja sig från snittet. Det är bara att suga i sig att flertalet av de som inte är feta ser ner på personer med fettma. Man kan diskutera orsaker och ursäkter men man kan inte bestämma vad folk ska tycka och tänka. Ni får trösta er med att en del av de som nu tittar äcklat på på din sambo själva kommer att trilla dit så småningom och få känna på livet som fettos.
Citera
2026-08-10, 11:18
Medlem
Det är mer störande att se en tjockis i matkön till McDonalds än att se samma tjockis på gymmet.
Citera
2026-08-10, 11:33
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Där jag gymmar är det väldigt blandat med unga/gamla/smala/tjocka. Är själv lite småfet men har aldrig märkt att någon tittar konstigt.
Citera
2026-08-10, 11:36
Medlem
Citat:

Min sambo är rund 100+

Vad anser du?
Det är nog mest hennes kassa självförtroende som får henne att tro att folk tittar.
Citera
2026-08-10, 11:37
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Varför skulle "folk som gymmar" skilja sig från snittet. Det är bara att suga i sig att flertalet av de som inte är feta ser ner på personer med fettma. Man kan diskutera orsaker och ursäkter men man kan inte bestämma vad folk ska tycka och tänka. Ni får trösta er med att en del av de som nu tittar äcklat på på din sambo själva kommer att trilla dit så småningom och få känna på livet som fettos.

Det kan vara så
Senast redigerad av Monerokungen 2026-08-10 kl. 11:41.
Citera
2026-08-10, 11:37
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzlykuma
Det är nog mest hennes kassa självförtroende som får henne att tro att folk tittar.

Japp tror det med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in