2026-08-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Har denna diskussion med min sambo.

Jag själv gymmar, och är i mens physique nivå.

Min sambo är rund 100+

Hon påstår att folk som gymmar tittar äcklat på överviktiga och ser ner på dom.

Jag ser det mer som att det är mer imponerande att överviktiga kommer till gymmet.

Jag delar inte hennes version att folk på gymmet ser ner på överviktiga på gymmet.

Vad anser du?

Kan nog stämma. Minns när man såg en riktig tjockis. Man kan ju inte låta bli att kolla.
Citera
2026-08-09, 21:20
Avstängd
Citat:

Min sambo är rund 100+

Jag ser det mer som att det är mer imponerande att överviktiga kommer till gymmet.

Jag delar inte hennes version att folk på gymmet ser ner på överviktiga på gymmet.

Vad anser du?

Jag anser att din sambo är vanskött. 100 pannor. Antar att hon inte är längre än 175 cm också...

Bra att du skaffade henne ett gymkort dock. Få henne fortsätta tills hon ser presentabel ut.
Citera
2026-08-09, 21:20
Medlem
Beckahestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Jag anser att överviktiga människor som går på gym gör allting fel.
Dom går på gym och tror att det ger dom frikort att äta mer skräpmat.
Faktum är att allt som händer när dom tränar är att dom blir mer hungriga.
Att man blir mer hungrig stämmer ju, samma sak när man går promenader. Jag skulle säga att man är dum i huvudet om man tror att man blir smal av att gå på gym. Det blir man ju inte.

Men man vill kanske ha en mer välformad kropp ändå och största anledningen för mig är att jag inte vill förlora alla mina muskler vid bantning och det motverkar man genom att styrketräna. Det är viktigt inför ålderdomen också.
Citera
2026-08-09, 21:21
Avstängd
Citat:

Min sambo är rund 100+

Vad anser du?
Det är väl som att se en tjackis eller a-lagare. Folk tittar snett på missbrukare. Ingen skillnad på om det är opium eller Oreos.
Citera
2026-08-09, 21:28
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Om en tjockis sitter på krogen och moffar i sig mat så blir man ju äcklad och ser ner på dem. Men tjockisar på gymmet är kreddigt att de vågar gå dit och försöka förändra sitt liv. Ser dock nästan aldrig några tjockisar på gymmet jag går till. Mest styrketräningsbögar som flexar framför spegeln och glor i sin mobil 😁 själv använder jag mest bara löpbanden där när det är kass väder att springa ute.
Citera
2026-08-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
Dom flesta tränar på gymmet och bryr sig inte om tjockisar!

Instämmer. Tycker hon ska fokusera på övningarna, tekniken, andningen!
Citera
2026-08-09, 21:54
Avstängd
Skattebrotts avatar
Citat:

Min sambo är rund 100+

Vad anser du?

De flesta människor skaffar sig medvetet en inställning där man ser ner på att vara otränad. Det görs för att peppa sig själv, inte för att racka ner på andra. Men det är klart att en konsekvens av detta kan vara att se ner på andra.

Jag håller med om att det är bra att de ens försöker. Det är inte rättvist om de blir negativt bemötta. Men i ärlighetens namn så är väl ändå de flesta människor vänliga (även om de i smyg ser ner på otränade)? Och vad man tycker i smyg kan man inte skuldbeläggas för.

Jag håller med om att det kan anses synd att det är så, men allting har sin förklaring. Försök istället att få sambon att ta det som pepp att sträva efter att bli vältränad.

För övrigt har de flesta gymkillar dålig självkänsla, det är därför de känner sig tvungna att lägga all denna tid på gymmet. För övrigt är det många träningskillar som är ihop med tjocka tjejer, eftersom de är egosexuella och vill bli "använda". Sålänge de kan kolla sig själva i spegeln när de har sex är de nöjda.

Om hon vill ge igen kan hon ju säga något i stil med "åh vad kul det ska bli i helgen att äta på fin restaurang och dricka alkohol, sedan bli knullad av min vältränade man" eller något. Det kan inte träningsmänniskor med sträng disciplin göra.
Citera
2026-08-09, 22:16
Medlem
Din Morsas avatar
Är väl skillnad på gym och gym också...olika klientel på Friskis och Svettis och Crossfit liksom

Några kommer att titta och vara sura (kanske inte ens för att du är tjock, de är sura på alla som är där och tar plats)

Några kommer att titta för att de utrgår från att du är en nybörjare och faktiskt bryr sig om att du inte gör något dumt så du riskerar skada dig

Några kommer att titta för att du är ny och de helt enkelt inte har sett dig förut och undrar vem du är (är du inte lite lik hon på mitt jobb? Kan du vara hennes syster?)

Och glöm inte att några av de mest vältränade på gymmet har själva börjat som tjockisar!

Bästa är bara att gå dit, kötta järnet och fokusera på det. Träna hårdare än den som har tid att stirra på dig, så moggar du dem inom kort.
Citera
2026-08-09, 23:20
Medlem
ParkLane66s avatar
Dom flesta som tränar på gym verkar mest vara inne i sin egen bubbla och bryr ytterst lite om övrig. Så verkar det iaf vara där jag tränar. Företaget som har anläggningarna har ett klassiskt gym och ett gym som är till för äldre och sådana som vill börja träna. Ett sk e-gym. Jag började där och det var suveränt att börja där. Nu kombinerar jag dom två gymmen.
Citera
2026-08-10, 01:29
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Vad anser du?

Jag håller inte med, jag bryr mig inte om tjocka, smala, mörka, unga, gamla eller andra människor på gymet. Jag är där för min egen skull och skiter i andra.
Citera
2026-08-10, 01:54
Medlem
desto mer äcklade dom är desto mer manifisterar dom att du ska gå ner i vikt, speciellt om det är samma personer på gymmet ofta.
Citera
2026-08-10, 04:38
Medlem
Pungsvings avatar
Folk ser ner på varandra i Sverige för det är ett inlärt beteende. Staten ser ner på svenskarna. Svinhugg går igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in