2026-08-10, 11:39
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Det har inte med gymmet att göra. Dom flesta normalviktiga tänker nog: "Skärp dig för fan, tjockis!", oavsett vart man ser dessa. Sluta att belasta sjukvården och våra skattepengar med ditt groteska och onyttiga intag.
Sen är det lustigt med dom som skyller på sjukdom att dom är tjocka. Ungefär som att fettet bara hamnar där utan något extra intag av skräpkost.

Håller med.

Sen vet folk inte alltid orsaken. Det finns mediciner och diagnoser som pcos som gör att det inte är kcal in och ut.

Men håller med dig med sjukvården.

Precis som jag inte tycker narkomaner, rökare, folk som dricker alkohol ska ha rätt till allmän sjukvård.
Citera
2026-08-10, 11:40
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notwanted
Jag har aldrig varit på ett gym, dyrt och det luktar och hörs. Men jag kollar in när jag går förbi, och de ser rätt vältränade ut och skulle säkert bli förbannade om ett gammalt fetto med bmi 22 vågade sig in.
Slutsatsen är att gym är för vältränade som behöver en plats att träna.
Inte för oss otränade som verkligen behöver träning.

Håll inte tillbaka dig själv med sådana negativa tankar. Det är svårt nog ändå. Att bli vuxen handlar om att sköta sig själv(och där får gärna ens hälsa ingå) och inte bry sig överdrivet om oviktigt strunt(som vad skall folk tänka, hujedamig?!).
Citera
2026-08-10, 11:41
Medlem
girigfans avatar
När jag gymmade hade jag inte en enda tanke över vad någon annan uträttade under passet.
Citera
2026-08-10, 11:51
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Ja. Det är klart folk tittar äcklat på en kvinna som väger över hundra pannor. Att väga så mycket är både äckligt och onormalt, oavsett om de är på gymmet eller utanför.

Fattar du inte det?
Citera
2026-08-10, 12:03
Medlem
Hussefars avatar
Bryr mig inte så mycket om andra när jag är på gym faktiskt. Gymmet för mig är min mentala frizon. Som en kyrka för den kristne typ.

Ser jag ändå någon av modellen lite större i förbifarten så blir det mer en tanke av typ "Bra jobbat hoppas den kommer hit mer".

En sak jag undrar dock oavsett om man är tjock, vältränad, smal etc" är om det där gåbandet. Gå kan man göra ute eller när man ska ta sig till gymmet. Jaja, blev lite Karen nu...
Citera
2026-08-10, 12:12
Medlem
De enda tjockisar på gymmet jag ägnar nån sorts uppmärksamhet är de som tamejfan är där jämt men fortsätter att vara väldigt feta. Blir lite nyfiken på hur deras pass ser ut. Ofta inkluderar de väldigt mycket prata med kompisar, titta på mobilen eller bara stryka runt. Om man nu ändå masar sig dit, varför inte svettas lite också.
Citera
2026-08-10, 12:33
Medlem
Crerands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Har denna diskussion med min sambo.

Jag själv gymmar, och är i mens physique nivå.

Min sambo är rund 100+

Hon påstår att folk som gymmar tittar äcklat på överviktiga och ser ner på dom.

Jag ser det mer som att det är mer imponerande att överviktiga kommer till gymmet.

Jag delar inte hennes version att folk på gymmet ser ner på överviktiga på gymmet.

Vad anser du?

Hon har fel. Folk som tränar fokuserar på sin träning och slösar inte tid på att döma andra. Dock avarter finns, men de är i minoritet.
Citera
2026-08-10, 12:44
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Min sambo är rund 100+

Jag ser det mer som att det är mer imponerande att överviktiga kommer till gymmet.

Jag delar inte hennes version att folk på gymmet ser ner på överviktiga på gymmet.

Vad anser du?

Absolut inte. Varför skulle man göra det.
Var en riktig gymråtta i 3-4 år och tränade 6 dagar i veckan, man vart bara glad när man såg tjockisar..
Oftast så brydde man sig iofs inte alls vilka som var där. Men såg man någon flåsa som fan så tyckte man dom var duktiga som kämpade
Citera
2026-08-10, 13:19
Avstängd
Det är coolt med tjocka på gymmet. Dom är ju där för att arbeta på sig själva, det är modigt gjort, starkt att ens vara där. Så eloge till alla dom. Däremot att se samma tjockis år efter år, kom igen, tänk på vad du äter också..
Citera
2026-08-10, 13:48
Medlem
Citat:

Min sambo är rund 100+

Vad anser du?
Tror knappast att så många bryr sig faktiskt.
Sen kan nog vissa vara lite överspända. Men det har nog förändrats med tiden: Finns nog de som kan vara lite avundsjuka på att en överviktig tar tag i träningen men knappast mer än så.
Var lite annorlunda när jag tränade på stenåldern, vi hade lite bekymmer som inte riktigt förstod det där med träning.
Vi fick sätta upp varningar och och hålla koll på om folk tog över andras vikter.
Jag tränade då tyngdlyftning och i det gänget var vi några ganska små killar som tränade med tunga vikter.
Så vi hade en alvarlig incident när en 90 kg kille tyckte han skulle prova benböj med de vikter en kompis tränade med. Nu var han svensk mästare i klassen så den killen for ihop och skadade sig rejält.
För mig blev jag mest lite road och förundrad när en annan 90kg klump låg fast med mina 130kg i bänkpress, han fick hjälp ta för att komma loss.
Citera
2026-08-10, 13:50
Medlem
blobben!!!s avatar
Mest undrar jag om de verkligen förstår hur det fungerar. TS tävlar knappast i men's physique eftersom han inte förstår hur bantning fungerar. Det är ett kaloriunderskott, inte lyfta skrot, som får dig att tappa fett. Tjockisar brukar inte heller förstå det konceptet och tröttnar oftast ganska fort.
Citera
2026-08-10, 13:52
Medlem
Nästan alla som går på gym vill se så snygga ut som möjligt. Några är där pga att de genuint tycker om träning eller för att stressa ned.

Om någon är tjock och vill bli mer hälsosam så är jag den förste att applådera.

Vi borde alla applådera människor som gör medvetna val för att bli bättre på någonting oavsett om det rör sig om hälsa eller annat. Om jag ser en analfabet försöka lära sig att läsa så skrattar jag inte. Jag berömmer den för att försöka bli så bra som den själv kan bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in