Igår, 16:00
Medlem
Monerokungens avatar
Har denna diskussion med min sambo.

Jag själv gymmar, och är i mens physique nivå.

Min sambo är rund 100+

Hon påstår att folk som gymmar tittar äcklat på överviktiga och ser ner på dom.

Jag ser det mer som att det är mer imponerande att överviktiga kommer till gymmet.

Jag delar inte hennes version att folk på gymmet ser ner på överviktiga på gymmet.

Vad anser du?
Citera
Igår, 16:04
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen

Min sambo är rund 100+

Jag ser det mer som att det är mer imponerande att överviktiga kommer till gymmet.

Jag delar inte hennes version att folk på gymmet ser ner på överviktiga på gymmet.

Vad anser du?

Hon kan nog ha rätt.
Jag själv ser på tjocka människor på gymmet. Men inte i negativ bemärkelse. Utan mer ”Oj. Så tjock. Men tar sig samman och vill skärpa sig”.
Citera
Igår, 16:05
Medlem
SMART4SSs avatar
Dom flesta tränar på gymmet och bryr sig inte om tjockisar!
Citera
Igår, 16:07
Medlem
Citat:

Min sambo är rund 100+

Vad anser du?

Lter som att du jämför en erfarenhet från hennes håll med vad du har för åsikt om en typ av människor. Alltså äpplen och päron. Hur tänkte du där?
Citera
Igår, 16:13
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Det stämmer säkert men jag tycker det är positiv att de som är tjocka väljer att göra något åt det för att må bättre!
Citera
Igår, 16:19
Medlem
Beckahestens avatar
Jag har varit tjock på gymmet och jag upplevde inte att någon tittade på något särskilt sätt just på mig. Har nog mycket med ens egen inställning att göra också hur man upplever om folk tittar eller inte. Kan inte säga att jag skulle bry mig jättemycket om någon tittade äcklat, jag är ju tjock oavsett blick liksom.

Har fått kommentarer på stan däremot när jag var som tjockast, alltså folk har rentav kommit fram till mig och blivit förbannade för att jag varit för lättklädd och samtidigt tjock.
Citera
Igår, 16:21
Medlem
Vi alla är ju olika. tycker ni båda har rätt
Citera
Igår, 16:23
Medlem
Epimaness avatar
Om du ser på baslinjen om du tar en en vanlig betraktare som betraktar en tjockis som nollpunkten, så är det ju snarast en positiv energi i gymmet och starkt negativt i donken-kön. Fast det är väl mer vältränat folk snarare än tjockisar på gymmet kontra donken så den totala upplevelsen kan fortfarande vara negativ. Vet inte om det var kristallklart förklarat. Ni får fråga.

Sen har vi en spot-light effekt i gymmet så folk tror de blir betraktade mer än vad de faktiskt blir. Om du känner dig betraktad(och det inte stämmer) så kommer du ju förklara den betraktelsen utifrån din egna bias, eller hur? Tjockisen förväntar sig att folk tittar ner på henne.
Citera
Igår, 16:28
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Min sambo är rund 100+

Vad anser du?

Ingen tittar på henne utom för att hon är ny.
Jag har hjälpt många av mina väninnor att komma igång och det finns tjejgym på Fitness 24/7 där det är många överviktiga kvinnor som tränar.
Det viktigaste är att hon kommer igång med träningen.
Citera
Igår, 16:35
Medlem
Dalulvens avatar
Gymmet är inget problem för oss tjocka. Det är värre på jobbet, där får man gliringar hela tiden.
Citera
Igår, 16:39
Medlem
godboys avatar
Generellt skulle jag säga att gymkulturen är rätt bra, man tittar inte snett på tjocka, man tycker snarare att det är kul och bra att de faktiskt är på gymmet. Sen finns det väl givetvis undantag, men de flesta gym har ju uppföranderegler som kan innebära omedelbar avstängning om man uppför sig dåligt mot andra som tränar och jag skulle inte ha några som helst problem att huta åt någon riktigt duktigt om de var otrevliga mot någon för dess kroppsbyggnad.
Citera
Igår, 16:40
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckahesten
Jag har varit tjock på gymmet och jag upplevde inte att någon tittade på något särskilt sätt just på mig. Har nog mycket med ens egen inställning att göra också hur man upplever om folk tittar eller inte. Kan inte säga att jag skulle bry mig jättemycket om någon tittade äcklat, jag är ju tjock oavsett blick liksom.

Har fått kommentarer på stan däremot när jag var som tjockast, alltså folk har rentav kommit fram till mig och blivit förbannade för att jag varit för lättklädd och samtidigt tjock.
Vad i helvete , vem är det som kommer fram och skäller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in