Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
1.Sluta skriv att jag slingrar mig. Du skrev helt felaktigt att mitt exempel hade med utsatt situation att göra och jag har bara påpekat det och jag gillar inte era lögner. OK fattar du!!!!
2.Det var ett väldigt tydligt exempel på att ett nej till en sak inte per automatik betyder nej till allt som du verkar tycka.
3.Nu är vi där igen. Du insinuerar att jag inte läst FUP (nu ör det ett tag sedan) för att du nämner att de gått till korridoren för att prata ostört. Visa någonstans där jag har skrivit om korridoren?
Jag har konsekvent frågat om vad hon tror ska hända när de går in på toaletten.
Enligt dig så var ju den här tjejen totalt ointresserad av honom. Varför skulle de gå och prata ostört i korridoren efter dessa enligt dig otaliga sexuella inviterna?
4.De har alltså gått till korridoren för att prata. Vad sades mellan dem som gjorde att de gemensamt hamnade i kön till toaletten? Vad framkommer i FUP att de pratade om i korridoren?
5.Hon inser alltså enligt dig att hon kommer bli våldtagen. Det hon kommer på att göra är alltså att skicka SMS till en kompis som hon vet är långt borta och jobbar om jag minns det rätt. Hon försöker filma (för att ha bevis för sin plan att anmäla honom?) eller varför tänker du att hon börjar filma?
Har hon redan i kön alltså bestämt sig för att inte göra något för att "våldtäkten" inte ska hända? Hon har alltså redan i kön bestämt sig för att låta sig "våldtas" som hon själv uttrycker det i förhör.
Istället för att ta kontakt med personerna bakom i kön? Istället för att knuffa undan honom? Istället för att ropa? I stället för att bara gå därifrån?
6.Du tycker inte att tjejen kan vara tankeläsare samtidigt som du säger att hon redan i kön vet att hon kommer att "våldtas" inne på toaletten.
Dessutom har du inga svårigheter med att alla tonårskillar ska kunna vara tankeläsare och hela tiden perfekt förstå subtila signaler eller uteblivna signaler. Dubbla måttstockar som vanligt.
7. Till skillnad från dig så anser inte jag att hon varit i en ytterst utsatt situation. Hon har fullt med folk omkring sig och har många chanser att ta sig ur samtalet med killen om hon velat. Hon hade lätt kunnat ta sig bort från kön till toaletten. Hon hade lätt kunnat påkalla uppmärksamhet från de andra i närheten. Men hon väljer att inte göra det. Och handlingsförlamad är hon inte.
8. Jag tror generellt att vuxna har bättre förmåga att läsa av och känna av situationer mycket beroende på tidigare erfarenheter. Det visar sig väl ganska tydligt genom den här "nya" lagen då hälften av dem som dömts är tonåringar och den stora majoriteten som dömts för övrigt även dem är i 20 års åldern. Men till skillnad från dig så anser jag att om man ej överträtt lagen så ska man inte dömas fastän man kan tycka att beteendet är mindre bra.
Jag anser att den hör lagen är på tok för otydlig vad som är lagligt eller inte. Det framkommer ju först efter en bedömning av människor som varit långt från situationen och som alla har olika tankar och funderingar kring gränserna för vad som är rimligt.
9. Det är klart att man blir påverkad men samtidigt så är ju knäckfrågan om man gjort något olagligt eller inte?. Det är inte olagligt att få ett gott självförtroende. Om en kille t.ex. skulle vara rejält på lyset och tro att han är en 10 poängare och felaktigt uppfattar intresse från en tjej så förväntar han sig ändå att hon visar det på något sätt. Jag är helt säker på att du fungerar likadant.
Sanningen svider va? Det finns en anledning att många tycker att du slingrar dig. Du undviker att svara på frågor och fultolkar saker för att få det att passa ditt narrativ.
Så du vitsordar att du tycker det är samma sak om ett gift/sambopar vill vänta med sex tills barnen sover som ej nej från ett krogragg.
Ja, under förevändningen av att han ville tala med henne ostört ledde han henne fysiskt dit. Det hade du vetat om du läst FUP.
Toaletten låg längst inne i korridoren (det hade du vetat om du läst FUP).
Hur vet du att det var fullt med folk i korridoren till toan? Vart framkommer det i FUP? Och du upprepar maniskt att hon skickde ett SMS. Hon skickde ju även ut ett hjälp till chatgruppen hon gade med de som hon kom till munken med.
Det är inte långsökt att anta att BO förstår vad som kommer att hända när nå GM föst in henne till en undanskymd plats och börjar tafsa på henne trots flertalet nej. Således en ytterst utsatt position.
Vad har ungdomar med att göra i detta fall? GM är 30 år gammal, således vuxen med råge. Han står direkt bakom henne i en undanskymd plats. Hur lätt är det att påkalla hjälp från andra längst inne i en korridor när det är ett diskotek där utanför?.
Agerar folk generellt logiskt och ratinellt under panik i en ytterst trängd situation.
Varför tar du bort allt ansvar hos GM? Han har fått flertalet nej. Hon har tagit noll sexuella initiativ. Hon blir panikslagen när hon är inträngd längst inne i ett undanskymmt ställe när han börjar tafsa på henne.
Här slingrar du dig igen. Frågan var om det i din värld är otänkbart i din värld att en person som både är full och påtänd av kokain kan missa/ignorera tydliga verbala och fysiska nej.