2026-08-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Frågan måste kunna besvaras, men går inte att besvara, vilket visar att det finns situationer där det inte går att veta ifall man följer lagen eller inte.

Det är därför du inte svarar på frågan. För det finns inget svar. Hundratals sidor men ingen av er feminister har kunnat svara på denna helt centrala fråga.
Så länge hon fortsätter att samtycka är det helt lugnt. Exakt som sägs i Guzmans video som han tjatar om.

Verkar hon inte tycka det är skönt kan man prova nåt som hon verkar tycka är skönt istället.

Fattar man inte om hon tycker det är skönt kan man fråga om hon ens vill att man ska fortsätta.

Exakt så följer man lagen. Och blir en bättre älskare.
Senast redigerad av Pipsi 2026-08-10 kl. 13:23.
Citera
2026-08-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Alltså jag ber er att titta på den här videon för jag får inte ihop vad hon menar.

Om ni börjar vid 17.45 typ och sedan lyssnar till 18.00. Vad menar hon med det hon säger vid typ 17.57?

Skulle vara intressant att se om ni tolkar det hon säger på samma sätt som jag.

https://www.youtube.com/watch?v=6XIYHKhg7qY
Det är ju precis exakt det jag säger gång på gång på gång som svar på dina idiotscenarior där hon tänkte att hon inte ville och då blev det olagligt fast hon inte ALLS tagit tillbaka nåt samtycke.

Samtyckt och inte tagit tillbaka samtycket=samtycke.
Senast redigerad av Pipsi 2026-08-10 kl. 13:34.
Citera
2026-08-10, 14:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Det är ju precis exakt det jag säger gång på gång på gång som svar på dina idiotscenarior där hon tänkte att hon inte ville och då blev det olagligt fast hon inte ALLS tagit tillbaka nåt samtycke.

Samtyckt och inte tagit tillbaka samtycket=samtycke.

Jag vet inte vad du menar riktigt. Kan du skriva tydligare.

Du menar alltså att om tjejen plötsligt inte vill längre så ska tjejen tydligt uttrycka att hon inte vill längre?

Tolkade du det som att hon på videon sade att om en tjej initialt samtyckt till sex så ska tjejen tydligt uttrycka att hon inte vill längre om tjejen känner så?
Citera
2026-08-10, 15:23
Medlem
Citat:

Du menar alltså att om tjejen plötsligt inte vill längre så ska tjejen tydligt uttrycka att hon inte vill längre?

Tolkade du det som att hon på videon sade att om en tjej initialt samtyckt till sex så ska tjejen tydligt uttrycka att hon inte vill längre om tjejen känner så?

Hur gör man om killen/mannen tänker att han inte vill längre men fortsätter ändå för att inte framstå som en bög? Då får man ju 3 års fängelse, 250 000 i böter och ett livslångt stigma.
Citera
2026-08-10, 15:32
Medlem
Citat:

Det är det jag har försökt förklarar för dig i vartenda ett av dina idiotexempel där någon haft samtyckande sex - ingen våldtäkt.

Att åklagaren la ner anmälan så fort den kom in då berättelsen aldrig från början beskrev ett brott.

Vartenda ett av dina jävla fall har varit såna.

Bra att du ÄNTLIGEN verkar fatta.
Citera
2026-08-10, 16:07
Medlem
Citat:
Nej men det måste vara i stort sett helt uteslutet att det inte är något annat som har triggat igång det för att man ska kunna döma någon till fängelse för det.

Jag hittar inte på saker. Titta lite bakåt i tråden så ser du exakt vad du har skrivit.

Jag vet vad jag skrev. Vi tar det igen så kanske du mot förmodan förstår.

Nej, ingen behöver ge dig en anledning varför de inte vill ha sex med dig. Ta nejet du får och acceptera det.
Citera
2026-08-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Hur gör man om killen/mannen tänker att han inte vill längre men fortsätter ändå för att inte framstå som en bög? Då får man ju 3 års fängelse, 250 000 i böter och ett livslångt stigma.
Eller hur! Tänk om han kommer på mitt i samlaget att han egentligen föredrar sex med killar.
Citera
2026-08-10, 16:18
Medlem
Citat:
Information som du har fått berättat från en annan person och som du inte vet att den är sann.

Varför svarar du inte på frågorna istället?

Det finns ju många gånger inga andra bevis än två berättelser och att målsägande har berättat för någon väninna. Var är de andra bevisen?

Vad är din förklaring till att expertisen hade så fel om att antalet anmälningar och fällande domar inte skulle öka i och med samtyckeslagen?

Youtubevideon innehöll personer som var med och arbetade fram samtyckeslagen samt satt med i remissgrupper. Expertis. Inte en väninna som återberättar en berättelse hon hört från sin vän.

Hörsägen är en tredjehandsuppgift. Exempelvis om du berättar något för din mormor som i sin tur berättar det för sin väninna.

Om BO kommer ut från toaletten och B som BO känner ser att hon är ledsen, upprörd, traumatiserad eller vad det nu må vara. Att B då vittnar om att B mötte BO och att BO då var ledsen, upprörd, traumatiserad eller vad det nu må vara är inte hörsägen. B vittnar om vad B sett med egna ögon.

Finns flera anledningar. Samhället har gradvis gått ifrån att klandra brottsoffret. Frågor som hade hon för kort kjol, för urringad topp eller haft en promiskuös livsstil upphörde. Och det med all rätt. #MeToo flyttade även fokus från offer till förövare.

Och ja, att det efter lagändringen inte längre krävdes att brottsoffret utöver att bli våldtagen också behövde bli gravt misshandlad är också en anledning.

Du undviker dock som vanligt att svara på frågor. Hur mycket ökade antalet fällande domar?
Citera
2026-08-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Nämen vad hände nu? 😮

Har självaste humbug sjunkit till patraskets nivå och börjat slänga sig med invektiv?

Uschianemej, vad har det tagit åt herrn?

Någon som skryter om att de minsann inte ser nått problem med att vålta någon är just det.

Tolka det hur du vill.
Citera
2026-08-10, 17:31
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Personen hade flertalet gånger avvisat sexuella inviter. Om man då väljer att leda in personen utan samtycke till en toalett och torrknulla personen är man en våldtäktsman.

Hur leder man en person utan samtycke?
Citera
2026-08-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Hur leder man en person utan samtycke?

Hon samtyckte till att gå undan för att kunna prata mer ostört. Hon samtyckte inte till att bli våldtagen. Jävlar vad trög du är. Intelligensmässigt ligger du nog inte så långt efter mördaren du har som profilbild.
Citera
2026-08-10, 18:43
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Hon samtyckte inte till att bli våldtagen.

Det tror inte jag heller.

Men frågan är ju hur säkra vi kan vara på att det inte är en efterhandskonstruktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in