2026-08-09, 23:36
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Du är en ömklig slöseri av luft.

Nämen vad hände nu? 😮

Har självaste humbug sjunkit till patraskets nivå och börjat slänga sig med invektiv?

Uschianemej, vad har det tagit åt herrn?
Citera
2026-08-10, 07:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Men nu är du ute och slingrar dig igen.

Vad spelar det för roll varför någon inte vill ha sex? Måste de förklara det för dig?

På tal om fawning så ja det är ett fastställt psykologiskt begrepp. Risken att riskera att begå övergrepp är bra mycket större om någon tjatar sig till sex.

Tjatsex i sig är inte olagligt. Men om man tjatar sig till sex med någon som initialt avvisat intresse så har man redan där att man har mindre respekt för andras vilja och behov. Redan vid tjatsex så ligger man farligt nära att begå övergrepp då personen saknar spärrar som normala människor har.

Ute och slingrar mig? Jag skriver bara vad du faktiskt säger.

Så här skrev jag:

Citat:
Tror du missförstått när du svarar det där med dispositivt. Kan en frozenfreigt/fawning reaktion uppstå fastän det i den rådande situationen inte förekommer något våld, hot eller utsatt situation?
Svaret på den frågan är nog definitivt ja och då undrar jag om den personen som är inblandad i den aktuella situationen ska behöva drabbas av något som hänt tidigare?

Det fetade: En ganska så otäck syn av dig. Du menar alltså på allvar att om en tjej samtycker, säger ja eller på annat sätt ger utryck för samtycke så ska det ändå inte gälla om hon inom sig känner att hon egentligen inte vill??? Är det så du menar och tänker. Att killen ska rakt in i fängelse utan att passera gå? Otäckt i sådana fall. Du kan väl inte vara seriös med det synsättet?

Och så här svarade du:

Citat:
Vad spelar anledningen till att någon inte vill ha sex för roll? Det som spelar roll är om någon vill ha sex eller ej just nu.

Vad snackar du om i andra stycket?

Vad spelar tidigare upplevelser för roll om någon inte vill nånting här och nu?
Citera
2026-08-10, 07:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
För att nå den slutsaten av det jag skrev måste du ägna dig åt extremt långsökta tolkningar. Jag skrev uttryckligen att om någon svarat nej till en sexuell invit så spelar det ingen roll varför den inte vill.

I det vi har diskuterat har BO inte på något sätt visat något som helst sexuellt intresse samt flertalet sexuella inviter.

Ingen normalt funtad person person kan se ett nej, jag vill inte följa med dig hem och ha sex till aha då samtycker hon till att bli torrknullad på toaletten.

Jag har svarat i annat inlägg och du har på frågan av mig om en tjej säger jag eller ger annat uttryck för samtycke fastän att hon inombords känner att hon egentligen inte vill svarat att det spelar ingen roll för frivilligheten finns ju inte.

Du har också svarat att om en tjej får en fawningreaktion utlöst i en situation nu, fastän anledningen till att hon får reaktionen har hänt tidigare så tycker du inte heller det spelar någon roll utan att den killen som är inblandad i situationen nu ska fängslas och drabbas av det.

Kom ihåg att vi nu i den här tråden diskuterar fall där våld, hot och utsatt situation ej förekommit.
Citera
2026-08-10, 08:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Sluta slingra dig nu Jocke. Du tog upp det för att du tyckte det var en smart poäng från dig. Det du ville framföra var att ett nej, vi väntar med sex tills barnen somnat med ett nej under ett försök till ett krogragg.

Både GM och BO uppger samstämmigt att GM föreslog att det skulle gå in i korridoren för att kunna prata mer ostört. Det borde du veta om du bemödat dig med att läsa FUP.

Det är väldigt antagligt att BO förstod att GM tänke våldta henne först när BO började tafsa på henne innan GM föste in henne på toaletten. Därav att hon skickade ut en hjälpförfrågan och spelade in en video innan våldtäkten var fullbordad.

Menar du att hon skulle vara tankeläsare? De flesta antar inte att någon planerar att våldta en.

Nu spelar du dum Jocke. Och du duckar även att svara på frågor som din vana trogen.

Vi tar det igen.

Varför utkräver du större ansvar av en 17 åring att agera knivskarpt logiskt i en ytterst utsatt situation?

Varför utkräver du inget som helst ansvar av en vuxen att agera logiskt över huvud taget? Speciellt då han framställer sig själv som en mentor inom ungdomsidrott. Borde inte någon som påstår sig vara mentor kunna förväntas veta att ungdomar kan vara väldigt ambivalenta? Borde han inte kunns utläsa hennes ovilja och starka obehag?

Och ytterligare en fråga du uppenbarligen inte vill svara på. Att GM både var full och påtänd av kokain, kan det har påverkat hur han handlade? Kokain blåser upp användarens ego och självförtroende samt ger en känsla av att man är oövervinnerlig.

1.Sluta skriv att jag slingrar mig. Du skrev helt felaktigt att mitt exempel hade med utsatt situation att göra och jag har bara påpekat det och jag gillar inte era lögner. OK fattar du!!!!

2.Det var ett väldigt tydligt exempel på att ett nej till en sak inte per automatik betyder nej till allt som du verkar tycka.

3.Nu är vi där igen. Du insinuerar att jag inte läst FUP (nu ör det ett tag sedan) för att du nämner att de gått till korridoren för att prata ostört. Visa någonstans där jag har skrivit om korridoren?
Jag har konsekvent frågat om vad hon tror ska hända när de går in på toaletten.
Enligt dig så var ju den här tjejen totalt ointresserad av honom. Varför skulle de gå och prata ostört i korridoren efter dessa enligt dig otaliga sexuella inviterna?

4.De har alltså gått till korridoren för att prata. Vad sades mellan dem som gjorde att de gemensamt hamnade i kön till toaletten? Vad framkommer i FUP att de pratade om i korridoren?

5.Hon inser alltså enligt dig att hon kommer bli våldtagen. Det hon kommer på att göra är alltså att skicka SMS till en kompis som hon vet är långt borta och jobbar om jag minns det rätt. Hon försöker filma (för att ha bevis för sin plan att anmäla honom?) eller varför tänker du att hon börjar filma?
Har hon redan i kön alltså bestämt sig för att inte göra något för att "våldtäkten" inte ska hända? Hon har alltså redan i kön bestämt sig för att låta sig "våldtas" som hon själv uttrycker det i förhör.
Istället för att ta kontakt med personerna bakom i kön? Istället för att knuffa undan honom? Istället för att ropa? I stället för att bara gå därifrån?

6.Du tycker inte att tjejen kan vara tankeläsare samtidigt som du säger att hon redan i kön vet att hon kommer att "våldtas" inne på toaletten.
Dessutom har du inga svårigheter med att alla tonårskillar ska kunna vara tankeläsare och hela tiden perfekt förstå subtila signaler eller uteblivna signaler. Dubbla måttstockar som vanligt.

7. Till skillnad från dig så anser inte jag att hon varit i en ytterst utsatt situation. Hon har fullt med folk omkring sig och har många chanser att ta sig ur samtalet med killen om hon velat. Hon hade lätt kunnat ta sig bort från kön till toaletten. Hon hade lätt kunnat påkalla uppmärksamhet från de andra i närheten. Men hon väljer att inte göra det. Och handlingsförlamad är hon inte.

8. Jag tror generellt att vuxna har bättre förmåga att läsa av och känna av situationer mycket beroende på tidigare erfarenheter. Det visar sig väl ganska tydligt genom den här "nya" lagen då hälften av dem som dömts är tonåringar och den stora majoriteten som dömts för övrigt även dem är i 20 års åldern. Men till skillnad från dig så anser jag att om man ej överträtt lagen så ska man inte dömas fastän man kan tycka att beteendet är mindre bra.
Jag anser att den hör lagen är på tok för otydlig vad som är lagligt eller inte. Det framkommer ju först efter en bedömning av människor som varit långt från situationen och som alla har olika tankar och funderingar kring gränserna för vad som är rimligt.

9. Det är klart att man blir påverkad men samtidigt så är ju knäckfrågan om man gjort något olagligt eller inte?. Det är inte olagligt att få ett gott självförtroende. Om en kille t.ex. skulle vara rejält på lyset och tro att han är en 10 poängare och felaktigt uppfattar intresse från en tjej så förväntar han sig ändå att hon visar det på något sätt. Jag är helt säker på att du fungerar likadant.
Citera
2026-08-10, 08:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Har ingen aning om hur lång tid det tar innan han uppfattar att slickandet bara var avtändande och göra nåt faktiskt är skönt för henne istället. Om det nu var göra det skönt för henne han ville.

Men säg nu hur lång tid ska det gå innan det övergår till att vara våldtäkt?
Citera
2026-08-10, 08:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Kärnan i hela ditt inlägg är att du håller fast vid myten att hörsägen ges högt bevisvärde i mål som rör sexualbrott.

Du har påstått det om och om igen men inte på något sätt styrkt ditt påstående.

Faktum är att det är exakt samma beviskrav i sexualbrott som vid alla andra brottsmål.

Ja, anmälningarna har ökat. Menar du att det enbart beror på samtyckeslagen?

Det låter på dig som att du längtar tillbaka till en tid då våldtäktsmän friades om offret hade för kort kjol, hade urringad topp eller var för berusad för att säga nej.

Och slutligen, en youtubevideo är alltså ditt bevis. Appropå hörsägen.

Det finns ju många gånger inga andra bevis än två berättelser och att målsägande har berättat för någon väninna. Var är de andra bevisen?

Vad är din förklaring till att expertisen hade så fel om att antalet anmälningar och fällande domar inte skulle öka i och med samtyckeslagen?

Youtubevideon innehöll personer som var med och arbetade fram samtyckeslagen samt satt med i remissgrupper. Expertis. Inte en väninna som återberättar en berättelse hon hört från sin vän.
Citera
2026-08-10, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Men säg nu hur lång tid ska det gå innan det övergår till att vara våldtäkt?
Hur i hela friden ska jag veta det??? Hur länge fortsätter han försöka ”göra det skönt för henne” innan han märker att hon inte njuter det minsta? När han väl märker det, vad gör han då?

Försöker hon bara vara snäll för att hon inte vill få honom att skämmas för att han är en sån klantig slickare?
Senast redigerad av Pipsi 2026-08-10 kl. 08:58.
Citera
2026-08-10, 09:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Hur i hela friden ska jag veta det??? Hur länge fortsätter han försöka ”göra det skönt för henne” innan han märker att hon inte njuter det minsta? När han väl märker det, vad gör han då?

Försöker hon bara vara snäll för att hon inte vill få honom att skämmas för att han är en sån klantig slickare?

Bra frågor Pipsi. Jag hoppas att du förstår att 19 åriga killar antagligen har ännu mindre svar på dessa frågor än vad du har. Men de riskerar att hamna i fängelse 3 år och höga skadestånd och ett stigma som våldtäktsman resten av livet för att de inte får svaret på dessa frågor förrän de sitter i rättegångssalen.
Citera
2026-08-10, 09:10
Medlem
Citat:
Bra frågor Pipsi. Jag hoppas att du förstår att 19 åriga killar antagligen har ännu mindre svar på dessa frågor än vad du har. Men de riskerar att hamna i fängelse 3 år och höga skadestånd och ett stigma som våldtäktsman resten av livet för att de inte får svaret på dessa frågor förrän de sitter i rättegångssalen.
Jag frågar dig.

Blev han dömd så inte var det för att hon ville inte genera honom genom att säga att han slickade på fel ställe.

Det är du som har fantiserat ihop exemplet och domen.
Senast redigerad av Pipsi 2026-08-10 kl. 09:14.
Citera
2026-08-10, 09:29
Medlem
Citat:
Jag har svarat i annat inlägg och du har på frågan av mig om en tjej säger jag eller ger annat uttryck för samtycke fastän att hon inombords känner att hon egentligen inte vill svarat att det spelar ingen roll för frivilligheten finns ju inte.

Du har också svarat att om en tjej får en fawningreaktion utlöst i en situation nu, fastän anledningen till att hon får reaktionen har hänt tidigare så tycker du inte heller det spelar någon roll utan att den killen som är inblandad i situationen nu ska fängslas och drabbas av det.

Kom ihåg att vi nu i den här tråden diskuterar fall där våld, hot och utsatt situation ej förekommit.

Du har uppenbarligen svårt med läsförståelsen Jocke. Du hittar på svar från mig, varför gör du det?

Jag skrev att det spelar ingen roll varför någon inte vill ha sex med dig här och nu. Ingen är skyldig att redovisa anledningarna varför de är onitresserade av sexuell aktivitet med dig.

På tal om fawning, tror du det kickar igång helt utan anledning?
Citera
2026-08-10, 09:30
Medlem
Citat:
Ute och slingrar mig? Jag skriver bara vad du faktiskt säger.

Så här skrev jag:

Och så här svarade du:

Ja, och vad har din replik med nått av det jag skrev att göra?
Citera
2026-08-10, 09:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du har uppenbarligen svårt med läsförståelsen Jocke. Du hittar på svar från mig, varför gör du det?

Jag skrev att det spelar ingen roll varför någon inte vill ha sex med dig här och nu. Ingen är skyldig att redovisa anledningarna varför de är onitresserade av sexuell aktivitet med dig.

På tal om fawning, tror du det kickar igång helt utan anledning?

Det jag opponerar mig emot är att du verkar vara av åsikten att om tjejen håller sitt "jag vill egentligen inte" inom sig och utåt visar att hon är OK med det så anser du ändå att det inte spelar någon roll.
Det är så du skriver.

Ja det kan kicka igång utan någon egentlig anledning. Låt säga att en tjej har varit med om en traumatisk händelse i en röd bil så kan det kicka igång när hon ser/befinner sig i en röd bil utan att det egentligen har hänt något. Att liknande situationer kan trigga. Håller inte du med om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in