2026-08-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Men är det konstigt att en tjej t.ex. inte stönar och ålar sig direkt när hon börjar bli slickad? Är det något som kanske ska skrivas in i lagen att om du samtycker så visa det genom att stöna eller åla dig, kanske säga något sexigt.
Hur lång tid kan det gå innan killen borde börja förstå att det finns en risk (oaktsam våldtäkt) att tjejen inte deltar frivilligt om hon ligger tyst på rygg, fortfarande med särade ben och inte har sagt nej eller fysiskt försökt avvärja slickandet?
Har ingen aning om hur lång tid det tar innan han uppfattar att slickandet bara var avtändande och göra nåt faktiskt är skönt för henne istället. Om det nu var göra det skönt för henne han ville.
Citera
2026-08-09, 18:39
Medlem
Citat:
Tänk att det alltid är att de ligger helt stela, helt apatiska och totalt passiva i er värld. Verkligheten behöver nog inte alls ha sett ut så även när en tjej säger att hon varit passiv.

Jag tog t.ex. det där begreppen fawning som kan yttra sig så som att personen blir medgörlig, säger ja fastän den egentligen inte vill. Du verkar se det som att alla killar borde förstå att det är något sådant det handlar om.

Men nu är du ute och slingrar dig igen.

Vad spelar det för roll varför någon inte vill ha sex? Måste de förklara det för dig?

På tal om fawning så ja det är ett fastställt psykologiskt begrepp. Risken att riskera att begå övergrepp är bra mycket större om någon tjatar sig till sex.

Tjatsex i sig är inte olagligt. Men om man tjatar sig till sex med någon som initialt avvisat intresse så har man redan där att man har mindre respekt för andras vilja och behov. Redan vid tjatsex så ligger man farligt nära att begå övergrepp då personen saknar spärrar som normala människor har.
Citera
2026-08-09, 19:14
Medlem
Citat:
Angående det sista. Nej jag menar att vi har fri bevisprövning så man får ha hörsägen som bevisning men den bortses oftast ifrån då det inte anses vara bevis. Förutom i våldtäktsmål. Då är hörsägen helt plötsligt en viktig bevisning.

Du påstod ju ostyrkt att det inte var många advokater som tyckte att det var svårt att förutspå utgången av våldtäktsfall. Ska man tro mer på dig menar du?

Om du tittar på de videos jag bifogat i tråden så kommer du få höra siffran 75%.

Jag är dock helt övertygad om att advokaterna är mycket mer pålästa och kunniga i ämnet än vad du och jag är. Plus att de har den praktiska erfarenheten från rättegångssalar.

Om du hade tittat på den videon som var från innan lagen trädde i kraft så hade du sett att det fanns en väldigt spännande sak som både åklagarna och försvarsadvokaten hade fel om.
De trodde alla att den nya lagen inte skulle leda till så många fler anmälningar eller fällande domar.
Tror att de baserade det hela på att det fortfarande skulle bli svårt med bevisningen eftersom det på pappret är samma beviskrav som innan.

Men ack så fel de hade där. Det intressanta är ju att spekulera i vad det kan bero på.

Kärnan i hela ditt inlägg är att du håller fast vid myten att hörsägen ges högt bevisvärde i mål som rör sexualbrott.

Du har påstått det om och om igen men inte på något sätt styrkt ditt påstående.

Faktum är att det är exakt samma beviskrav i sexualbrott som vid alla andra brottsmål.

Ja, anmälningarna har ökat. Menar du att det enbart beror på samtyckeslagen?

Det låter på dig som att du längtar tillbaka till en tid då våldtäktsmän friades om offret hade för kort kjol, hade urringad topp eller var för berusad för att säga nej.

Och slutligen, en youtubevideo är alltså ditt bevis. Appropå hörsägen.
Citera
2026-08-09, 19:29
Medlem
Citat:
Hur många gånger ska jag behöva skriva det för att du ska förstå. Exemplet var relevant men det hade ingenting med utsatt situation att göra. Har du förstått nu? Du skrev och förundrade dig om hur jag kunde ta ett sådant exempel som utsatt situation. Men det var ju inte exempel på det. Har du förstått nu?

Nu får DU bestämma dig. Visste tjejen i kön utanför toaletten vad tanken med att gå in tillsammans på toaletten var?

Du och jag har olika syn på det där att hon skulle ha sagt nej till sex flertalet gånger. Hon har sagt nej till att följa med hem till honom.

Jag hoppas att det inte förekommer så mycket sexuell aktivitet där på ungdomsidrotten.

Det är klart att en kille kan ha med sig tidigare erfarenheter till en ny sexuell situation precis som en tjej har det.

Sluta slingra dig nu Jocke. Du tog upp det för att du tyckte det var en smart poäng från dig. Det du ville framföra var att ett nej, vi väntar med sex tills barnen somnat med ett nej under ett försök till ett krogragg.

Både GM och BO uppger samstämmigt att GM föreslog att det skulle gå in i korridoren för att kunna prata mer ostört. Det borde du veta om du bemödat dig med att läsa FUP.

Det är väldigt antagligt att BO förstod att GM tänke våldta henne först när BO började tafsa på henne innan GM föste in henne på toaletten. Därav att hon skickade ut en hjälpförfrågan och spelade in en video innan våldtäkten var fullbordad.

Menar du att hon skulle vara tankeläsare? De flesta antar inte att någon planerar att våldta en.

Nu spelar du dum Jocke. Och du duckar även att svara på frågor som din vana trogen.

Vi tar det igen.

Varför utkräver du större ansvar av en 17 åring att agera knivskarpt logiskt i en ytterst utsatt situation?

Varför utkräver du inget som helst ansvar av en vuxen att agera logiskt över huvud taget? Speciellt då han framställer sig själv som en mentor inom ungdomsidrott. Borde inte någon som påstår sig vara mentor kunna förväntas veta att ungdomar kan vara väldigt ambivalenta? Borde han inte kunns utläsa hennes ovilja och starka obehag?

Och ytterligare en fråga du uppenbarligen inte vill svara på. Att GM både var full och påtänd av kokain, kan det har påverkat hur han handlade? Kokain blåser upp användarens ego och självförtroende samt ger en känsla av att man är oövervinnerlig.
Senast redigerad av Humbug69 2026-08-09 kl. 19:31.
Citera
2026-08-09, 19:43
Medlem
Citat:
Nu var det Humbug jag citerade och om jag förstod honom rätt tycker han att det inte spelar någon roll om tjejen sagt eller uttryckt samtycke även om hon inombords inte vill. Då tycker han tydligen att det är våldtäkt ändå.

Och gällande det du skriver så är det faktiskt som så att de kan ha haft samtyckande sex och sedan kommer det en sekvens med ny sexuell handling som tjejen i efterhand säger att hon inte samtyckte till och då kan killen ligga risigt till om rätten kommer fram till att han inte hade försäkrat sig tillräckligt mycket om att samtycke fanns för den nya handlingen.

För att nå den slutsaten av det jag skrev måste du ägna dig åt extremt långsökta tolkningar. Jag skrev uttryckligen att om någon svarat nej till en sexuell invit så spelar det ingen roll varför den inte vill.

I det vi har diskuterat har BO inte på något sätt visat något som helst sexuellt intresse samt flertalet sexuella inviter.

Ingen normalt funtad person person kan se ett nej, jag vill inte följa med dig hem och ha sex till aha då samtycker hon till att bli torrknullad på toaletten.
Citera
2026-08-09, 19:53
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ingen normalt funtad person person kan se ett nej, jag vill inte följa med dig hem och ha sex till aha då samtycker hon till att bli torrknullad på toaletten.

Jag är normalt funtad och jag förutsätter att alla som följer med mig in på toaletten vill bli torrknullade.
Citera
2026-08-09, 20:14
Medlem
Citat:
Jag är normalt funtad och jag förutsätter att alla som följer med mig in på toaletten vill bli torrknullade.
Ja det är ju därför du är emot lagen. Din rätt att torrknulla vem du vill ska gå före alla andras rätt att slippa bli torrknullade av dig. Det var för att stoppa såna som dig som den här lagen instiftades.
Citera
2026-08-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH

Även om du fysiskt leder han/hon dit fysiskt och denne har sagt nej flertalet gånger.

Så du har med andra ord inga problem med att våldta någon. Och dessutom skylta med det.
Citera
2026-08-09, 21:41
Medlem
Citat:
Även om du fysiskt leder han/hon dit fysiskt och denne har sagt nej flertalet gånger.

Så du har med andra ord inga problem med att våldta någon. Och dessutom skylta med det.
Det är på det sättet de blir så knasiga. De LÅTSAS att det så fint handlar om rättssäkerhet. När de egentligen är emot det lagen står för - att inte få sätta på nån som inte samtyckt.
Citera
2026-08-09, 21:44
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

sagt nej till vad?
Citera
2026-08-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
sagt nej till vad?

Tja vad diskuterades i inlägget du svarade på.

Personen hade flertalet gånger avvisat sexuella inviter. Om man då väljer att leda in personen utan samtycke till en toalett och torrknulla personen är man en våldtäktsman.

Och du tror att du är tuff när du skryter om att du med minsann också skulle våldta. Du är en ömklig slöseri av luft.
Citera
2026-08-09, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Det är på det sättet de blir så knasiga. De LÅTSAS att det så fint handlar om rättssäkerhet. När de egentligen är emot det lagen står för - att inte få sätta på nån som inte samtyckt.

Jag tror mer att bokstavskombinationen försöker spela tuff för de andra incelsen. Troligen är de misslyckade pajasar som ser det som sitt enda alternativ att kunna komma nära en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in