Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Hur många gånger ska jag behöva skriva det för att du ska förstå. Exemplet var relevant men det hade ingenting med utsatt situation att göra. Har du förstått nu? Du skrev och förundrade dig om hur jag kunde ta ett sådant exempel som utsatt situation. Men det var ju inte exempel på det. Har du förstått nu?
Nu får DU bestämma dig. Visste tjejen i kön utanför toaletten vad tanken med att gå in tillsammans på toaletten var?
Du och jag har olika syn på det där att hon skulle ha sagt nej till sex flertalet gånger. Hon har sagt nej till att följa med hem till honom.
Jag hoppas att det inte förekommer så mycket sexuell aktivitet där på ungdomsidrotten.
Det är klart att en kille kan ha med sig tidigare erfarenheter till en ny sexuell situation precis som en tjej har det.
Sluta slingra dig nu Jocke. Du tog upp det för att du tyckte det var en smart poäng från dig. Det du ville framföra var att ett nej, vi väntar med sex tills barnen somnat med ett nej under ett försök till ett krogragg.
Både GM och BO uppger samstämmigt att GM föreslog att det skulle gå in i korridoren för att kunna prata mer ostört. Det borde du veta om du bemödat dig med att läsa FUP.
Det är väldigt antagligt att BO förstod att GM tänke våldta henne först när BO började tafsa på henne innan GM föste in henne på toaletten. Därav att hon skickade ut en hjälpförfrågan och spelade in en video innan våldtäkten var fullbordad.
Menar du att hon skulle vara tankeläsare? De flesta antar inte att någon planerar att våldta en.
Nu spelar du dum Jocke. Och du duckar även att svara på frågor som din vana trogen.
Vi tar det igen.
Varför utkräver du större ansvar av en 17 åring att agera knivskarpt logiskt i en ytterst utsatt situation?
Varför utkräver du inget som helst ansvar av en vuxen att agera logiskt över huvud taget? Speciellt då han framställer sig själv som en mentor inom ungdomsidrott. Borde inte någon som påstår sig vara mentor kunna förväntas veta att ungdomar kan vara väldigt ambivalenta? Borde han inte kunns utläsa hennes ovilja och starka obehag?
Och ytterligare en fråga du uppenbarligen inte vill svara på. Att GM både var full och påtänd av kokain, kan det har påverkat hur han handlade? Kokain blåser upp användarens ego och självförtroende samt ger en känsla av att man är oövervinnerlig.