Citat:
Ursprungligen postat av
VildHasse5
Sådär nu börjar vi komma nån vart...i närmare 6 tusen inlägg i denna tråd så har det diskuterats huruvida Victoria har nåt att dölja o detta omhändertagande handlar om droppet... Redan i januari tror jag bestämt det var så står Markus Allard i kommunfullmäktige och pratar om detta ärende där han säger att man vet att man gjort ett felaktigt LVU men vägrar att backa från beslutet och därmed fortsätter att tortera denna lilla flicka.. han ifrågasätter om det finns bakomliggande faktorer till varför man gör som man gör, vilket ingen av dom ansvariga politikerna (cth) vill svara på..för det kan väl inte vara så illa att syftet var att straffa Victoria (lyssnar man på morfar Anders så säger han på ett klipp att fokus hela tiden på alla möten han har varit med på har legat på att misskreditera Victoria och väldigt lite om Elsa)Kan det vara så illa att detta är ett personligt vendetta o inget annat...För det märkliga är att jag VET ärenden där barn farit väldigt mycket mer illa och varit nära att dö pga bristande föräldraskap utan att soc gjort nåt LVU , men då har handläggare fattat tycke för föräldrarna vilket man def inte har gjort för Elsas föräldrar...
Det här är ett vidrigt mönster:
Socialsekreterare och enhetschef stör sig på en förälder eller två. Vips opartiskheten helt väck - så följs inte heller lagar och regler nåt ner i samband med handläggning av det barnärendet och smutskastning av förälder och förhalande ingår i mönstret.
"Barnets bästa" och BBIC (Barnets Bästa I Centrum) är pappersprodukter. Det är sånt som maktmissbrukande socialsekreterare och deras enhetschefer ibland får gå på kurs i ett par dagar efter att blivit påkomna med att begått allvarliga hanläggningsfel - där resultatet blivit att BARNET fått betala med sitt liv och hälsa.
Jag blir spyfärdig av åsynen av dessa lagbrytande hycklare och deras medlöpare i kommunal förvaltning och deras "samarbetspartners" (dom t o m kallar rätten för SAMARBETSPARTNER såsom Tingsrätten, Förvaltningsrätten, externa konsulter, externa stiftelser och familjehem) som dom gärna skickar julkort till. Urk!