2026-08-09, 23:14
Medlem
Mördaren var kanske helt ovetandes om att Å ägde lantstället med ett ex. Kanske hittade han några herrkläder/kallingar i huset och flippade.
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Ändå sjukt att vi har kanske Sveriges första bostadskarriärsmord, där GM har försökt tillskansa sig fler attraktiva bostäder och när han inte lyckades så mördade han BO.
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Både T och Å var stadiga ekonomiskt och med boende. Detta har inget med några lägenheter eller pengar att göra. Det är ett luftslott.
Han har blivit kränkt och med noll impulskontroll så mördade han henne.
Så tror jag.
Absolut kränkt. Men p.g.a. vad?! Och man mördar inte folk bara för att man blir kränkt. Helt sjukt. Men han är ju sjuk mer eller mindre visserligen
Citera
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Jag hoppas verkligen fanskapet åker dit. Och sitter inne lite längre än sossarna skulle ha önskat! Hemsk varelse. Slagit två familjer i spillror bara för sin dåliga självkänsla. Hemskt!
Bevisläget är enormt bra. Så du behöver inte oroa dig.
Citera
2026-08-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Eftersom hon utsatts även för trubbigt våld får man ju anta att det var så det började. Ingen börjar ju hugga först och sen klubba!
Det är konstigt med detta kombo. Det är vanligtvis antingen eller...
Jo men han kan slagit till henne i köket med nåt hårt, typ kastrull, stekpanna och sen gått och hämtat kniven.
Citera
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Mördaren var kanske helt ovetandes om att Å ägde lantstället med ett ex. Kanske hittade han några herrkläder/kallingar i huset och flippade.
Kan jag avfärda på direkten.
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Bra gissning, jag tror också något sånt, alkohol vid semester, de börjar diskutera, kan handla om helt vanliga saker men alkoholen gör sitt, han knuffar in henne mot en spegel osv som du skrev… eller bara slår och någon vas ramlar osv fruktansvärt
Ja, nåt sånt måste ha hänt. Annars står det väl inte beskrivet som "eggvasst föremål"
Citera
2026-08-09, 23:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Jag undrar också samma men jag tror hen menar att det är svårare för Mgm att skära sig själv med en kniv vid avvärjning. Trubbigt kan vara ett slag med en flaska som sedan tagits en skärva av och då blivit ett eggvasst föremål…

Har mgm skärskskador då?

Uttrycket eggvasst föremål används när skada tyder på eggvasst föremål när man inte kan eller vill säga vad förmålet är, till exempel kniv.
Citera
2026-08-09, 23:17
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jo men han kan slagit till henne i köket med nåt hårt, typ kastrull, stekpanna och sen gått och hämtat kniven.
My Goood. Helt möjligt ju. Inte ens tänkt tanken..Usch
Citera
2026-08-09, 23:17
Medlem
Ok. Skulle de bli sambos kanske Å la fram ett bostadskontrakt som gjorde att det slog slint på gubbjäveln.
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Kan jag avfärda på direkten.
Citera
2026-08-09, 23:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Varför just bråk i ett badrum ?? Är det inte mer troligt att de bråkade i köket och där har man ju tillgång till kniv. Om dom nu bråkade vill säga. Inget har ju framkommit att det skulle varit bråk. Han kan lika gärna ha attackerat henne bakifrån sittandes i en stol.
Hon kan väl ha dött på natten? Vet inte om det finns info om det. Han ville ha sex och inte hon..
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har mgm skärskskador då?

Uttrycket eggvasst föremål används när skada tyder på eggvasst föremål när man inte kan eller vill säga vad förmålet är, till exempel kniv.
Eggvasst föremål kan även vara eldgaffel till öppen spis. Usch, den tanken vill jag radera 🙈
Citera
Medlem
Det ska, enligt en användare, ha varit fint väder (bra kajakväder) ute på ön de här dagarna.

Husets (BO.s) östra vägg ligger ca 15 m från grannens hus.
Till andra grannar är det lite längre men kanske bara 40-50 meter.

På en ö, vid fint väder, utan massa blåst och regn, så hörs ljuden väldigt bra.

Någon användare har spekulerat i om mordet kan ha skett natten mellan den 3-4 augusti. I så fall kanske GM lättare kan ha attackerat BO (som sov) utan att det uppstod massa skrik, som skulle kunna hörts lätt till någon av grannfastigheterna?

Än så länge har det väl inte framkommit i medier (eller via åklagaren) att det skulle ha hörts skrik eller tumult?

Men om det skulle handla om någon nattlig attack (mot sovande BO) så förefaller eventuellt (omedelbart) samband till upplevd kränkning bli svagare. Jag menar: Dagtid under en diskussion där TN skulle ha fått ett negativt besked, då skulle en attack kunna ha skett i ett TNs omedelbara upprörda tillstånd.
Men nattetid ifall BO sov? Bara spekulerar såklart.

Tycker det borde ha hörts, dagtid till någon av grannarna. Men det kanske var tomt i huset som ligger 15 meter från BOs hus, dvs hennes (och JEs) östra fasad.
Och kanske tomt även i något av dom andra närmsta grannarns hus.

Annars förstår jag inte hur ingen (vad vi vet) har hört något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in