2026-08-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illiad1
Den här kommentaren från Clara, under inlägget om senaste outfiten (nattlinne, pyjamasbyxor och hatt), blir också lite lustig om man tar det resonemanget till sin logiska slutpunkt:

"Sommaren och julen. Då är folk som märkligast i kommentarsfältet. Förmodligen är man lite missnöjd med sitt eget i kombination med att man har tid över att fundera på hur alla andra har det. Maj månad är värst dock. Kanske för att folk är helt utarbetade och behöver få lite utlopp för sin frustration 😅"

Om kommentarerna inte är ett resultat av inläggens kvalitet och tema över året utan av läsarnas livssituation och mående slår det ju åt båda hållen. Får hon beröm i kommentarerna är det inte för att inlägget är tänkvärt utan för att läsarna är t.ex:
* Dumsnälla och ensamma människor som vill ha en parasocial vänskapsrelation
* Folk som inte riktigt klarar av sitt jobb men just fick lite uppmuntran av mellanchefen och det blev en sån rush att de vill peppa andra
* Vinhaggor som just fyllnat till såpass att de är kärleksfulla och generösa
* Kvinnor som i den intrasexuella konkurrensen väljer att lyfta Clara för att hon är storvuxen och medelålders och därför inget hot
* Osv osv

Inga reaktioner skulle med säkerhet ha med inläggens kvalitet att göra, om man har den synen på sina läsare. Och hon blir ju mest en projektionsyta.

Man måste ju få tycka att någon klär sig fult eller bara är ful. Att man kan leva på att göra reklam betyder inte per automatik att man är vacker eller alltid har rätt. Man får ju ta det goda med det onda.
Citera
2026-08-09, 18:06
Medlem
Helt ärligt så misstänket jag starkt att Clara trollar oss med sina outfits nu? Hon sitter antagligen och garvar högt åt att vi faktiskt tror att hon går klädd i de kombinationerna hon visar på bloggen. Det är ett spel för galleriet, för att det drar trafik. Eller hur?

Hon klär sig galet, fotar, och byter sen om till något som funkar ihop och passar henne.
Citera
2026-08-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Helt ärligt så misstänket jag starkt att Clara trollar oss med sina outfits nu? Hon sitter antagligen och garvar högt åt att vi faktiskt tror att hon går klädd i de kombinationerna hon visar på bloggen. Det är ett spel för galleriet, för att det drar trafik. Eller hur?

Hon klär sig galet, fotar, och byter sen om till något som funkar ihop och passar henne.

Om det är så tappar i alla fall jag all respekt för henne.
Citera
2026-08-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilythepixie
Om det är så tappar i alla fall jag all respekt för henne.

Jag tror hon slår bakut för att hon inte kan acceptera att folk tycker hon är ful. Först erotiska bilder i Malins för små klänningar som inte gick hem (hon såg ut som Brottar-Britta). Och sen alla hemmasnickrade outfits som också blev sågade. Så nu försöker hon ironisera över det för att hon skäms.
Citera
2026-08-09, 20:20
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:

Jag tror samma. Följer henne knappt längre, men fick nyss om den där outfiten med pojkvännens T-shirt. Hon såg verkligen ut som en morot, men jämfört med klänningen som är på tok för lite (matchad med ful byxor och en ful hatt) och dagens miss-match (som känns ännu mer fejk), så var bandtröjan inte så tokig. Jag tror hon kände sig riktigt fin med bandtröjan (minns att hon brukade klä sig i Jakobs kläder också), men blev sen kränkt över alla hånfulla kommentarer och nu driver hon bara. Jag har tyvärr klickat mig in på både hennes blogg och Instagram flera gånger de senaste dagarna, och jag lär väl inte vara den enda som ökar trafiken och ger henne mer pengar.
Citera
2026-08-09, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Jag tror samma. Följer henne knappt längre, men fick nyss om den där outfiten med pojkvännens T-shirt. Hon såg verkligen ut som en morot, men jämfört med klänningen som är på tok för lite (matchad med ful byxor och en ful hatt) och dagens miss-match (som känns ännu mer fejk), så var bandtröjan inte så tokig. Jag tror hon kände sig riktigt fin med bandtröjan (minns att hon brukade klä sig i Jakobs kläder också), men blev sen kränkt över alla hånfulla kommentarer och nu driver hon bara. Jag har tyvärr klickat mig in på både hennes blogg och Instagram flera gånger de senaste dagarna, och jag lär väl inte vara den enda som ökar trafiken och ger henne mer pengar.

Klossibaja på klassträff. I för små skor.
Citera
2026-08-09, 21:36
Medlem
Citat:

Så tänkte jag också med senaste outfiten, det här med orange kavaj (Hur kan hon gilla den, den är svinful), vitrosarutig topp, vit illasittande kjol, mörk krokodilskinns väska och röda platsskor är ju så fult att hon måste vid det här laget läsa här och sen sätta på sig det gräsligaste hon äger för reaktioner.
Citera
2026-08-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosentry
Så tänkte jag också med senaste outfiten, det här med orange kavaj (Hur kan hon gilla den, den är svinful), vitrosarutig topp, vit illasittande kjol, mörk krokodilskinns väska och röda platsskor är ju så fult att hon måste vid det här laget läsa här och sen sätta på sig det gräsligaste hon äger för reaktioner.

Jag tror Sezane skäms ögonen ur sig.
Citera
2026-08-10, 11:01
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellisten
Ja, det är ju snarare så att hennes rätta personlighet börjar sippra fram mer och mer. Tycker det märktes ganska snabbt efter att hon började podda med Malin, att hennes gamla bloggpersona var en fasad som hon byggt upp under många år där väldigt lite av hennes riktiga personlighet syntes. Jag erkänner att jag är en av de gamla följare som kände mig lite lurad av det, men jag har bara mig själv att skylla. Jag gick på den falska myten om lyckligt äktenskap och liv på landet, och hyllade henne troget. Men ju mer jag började lyssna och läsa mellan raderna så började bilden av henne krackelera och när hon sedan la ut inlägget om skilsmässan samtidigt som hon lanserade premiumtjänsten så var det droppen för mig. Hennes nya image, eller rättare sagt så kanske det är så här hon egentligen varit hela tiden men nu orkar hon bara inte längre hålla upp den falska fasaden hon byggt upp sitt varumärke på, tilltalar mig inte alls. Jag bara hoppas att hennes betalande kunder inser detsamma, att de köpt grisen i säcken så att hon får tar sitt lata arsle och börja jobba på riktigt.
Det du skriver här känns extra anmärkningsvärt att beakta nu när flera undrar om hon trollar eller ej på sin egen blogg. Hon tar priset för att ha trollat bort sig själv vad det verkar. Vem kan veta vem hon är och vad hon egentligen står för. Det är väl essensen i att trolla på nätet. Att dölja vem man är och vad man tycker på riktigt i syfte att få igång andra. Det har hon lyckats väl med. Undrar om hon njuter av sina trolleri-pengar som trillar in efter all uppmärksamhet hon drar igång gång efter gång. För det är hon som gör det genom att vara oprofessionell och otrevlig mot personer som besöker den plats på nätet hon proklamerat till sin egen. Vilket ämne som är på tapeten för dagen är irrelevant. Det kokar ner helt och hållet till hennes oproffsiga attityd. Varken mer eller mindre.
Citera
2026-08-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Det du skriver här känns extra anmärkningsvärt att beakta nu när flera undrar om hon trollar eller ej på sin egen blogg. Hon tar priset för att ha trollat bort sig själv vad det verkar. Vem kan veta vem hon är och vad hon egentligen står för. Det är väl essensen i att trolla på nätet. Att dölja vem man är och vad man tycker på riktigt i syfte att få igång andra. Det har hon lyckats väl med. Undrar om hon njuter av sina trolleri-pengar som trillar in efter all uppmärksamhet hon drar igång gång efter gång. För det är hon som gör det genom att vara oprofessionell och otrevlig mot personer som besöker den plats på nätet hon proklamerat till sin egen. Vilket ämne som är på tapeten för dagen är irrelevant. Det kokar ner helt och hållet till hennes oproffsiga attityd. Varken mer eller mindre.
Ja, hon framstår bara som mer och mer falsk som person och tappar all trovärdighet som ”professionell” om hon låter sig påverkas av vad vi troll anser om henne. Hon är väl bara inte van vid att få höra den här typen av nyanserad och saklig kritik som hon får i den här tråden efter att hon bara fått en massa hyllningar och hejarop tidigare av sina närmast sörjande och betalande följare, att hon inte vet hur hon ska bemöta den kritiken så då är den enklaste vägen att försöka förlöjliga eller förminska oss. Hon verkar dock inte inse att det har precis motsatt effekt, hon gör sig själv löjlig och till en liten människa. Hon verkar fortfarande ha en mobbare i sig som inte kan ta att några tjejer i gänget vänt sig emot henne.
Citera
2026-08-10, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Jag tror Sezane skäms ögonen ur sig.
Så mycket gratisreklam som hon gjort för dem har hon säkert hoppats på ett samarbete med dem eller åtminstone lite goodiebags, men har de lite vett så borde de nog inse att hon är och kommer alltid vara inget annat än en lantlolla. Dvs inget som ett modemärke av deras rang bör bli förknippade med 🤡
Citera
2026-08-10, 17:50
Medlem
Apropå skav. Den här tråden har verkligen exploderat i aktivitet sen skilsmässan kom ut. För mig är det ett kvitto på att något skaver.

Min högsta önskan är nån gång få höra Jakobs version och upplevelse av allt som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in