2026-08-06, 21:13
Medlem
farlings avatar
Ännu en helt bedrövlig outfit...
Citera
2026-08-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Varför måste hon köpa kläder hon VET att hon inte passar i. Allt är utklädningslåda, men man måste ju inte vara extra ful för det ? "Nordisk jättinna" ? Hon är väl av medellängd och enligt egen utsago vältränad med smärt stjärt.

Hon är 178 cm. Knappast medellängd!
Citera
2026-08-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Hon är 178 cm. Knappast medellängd!

Ok, my bad. Men knappast amazon som hon vill framhäva det som. Hon vill ju alltid påpeka hur lång hon är, och vältränad men BMI ligger väl en bra bit över ändå.
Senast redigerad av Carli 2026-08-06 kl. 21:51.
Citera
2026-08-06, 21:51
Medlem
icons avatar
Citat:
Men jag tror aldrig de skulle offra livsstilen för bättre självkänsla. Det är väl detta de känner att de är bra på och duger till. Och pengarna lyser i deras ögon för konsumtion är ju det bästa de vet. De konsumerar inte för att influera, de influerar så de kan konsumera.

Jag tror båda njuter av uppmärksamheten av dem som berömmer, de ser nog båda också genom rosa glasögon och känner att de äntligen är bäst på något (bland deras fans). Elsa stänger ute allt negativt och Clara idiotförklarar alla oavsett konstruktiv kritik eller inte, hon får kritisera och förlöjliga men nåde dig om du. Sen är det nog mycket mindervärdeskomplex, ingen av dem kommer utbilda sig och ha ett yrke och inte heller bli ihågkomna som konstnärer eller författare eller något alls, deras böcker fyller redan diverse Röda korset och Erikshjälpen. Elsas föräldrar är kända konstnärer och Claras syrra är professor. Och själva poserar de sig genom livet. Och försöker febrilt fylla tomrummet med soffor och karaffer och för små kläder och hälsotips för de mår ju sååå bra.
Du sätter verkligen träffsäkert fingret på likheter och olikheter mellan dem. Jag uppfattar de som sköra båda två och de verkar inte ta in poängen med att bejaka sin integritet alls när belöningen är så stor i form av uppmärksamhet och pengar. Jag tror Elsas strategi ändå är smartare än Claras gentemot de som faktiskt försörjer de (läsarna), men vad vet jag. Läser sällan hos Elsa och det kanske upplevs provocerande på sitt sätt att bara ducka och inte svara.

Clara läser uppenbarligen här även om hon förnekar det och förlöjligar oss som skriver här. Märkligt att hon ens kommenterar den här tråden om hon inte påverkas av det som skrivs.
Citera
2026-08-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Du sätter verkligen träffsäkert fingret på likheter och olikheter mellan dem. Jag uppfattar de som sköra båda två och de verkar inte ta in poängen med att bejaka sin integritet alls när belöningen är så stor i form av uppmärksamhet och pengar. Jag tror Elsas strategi ändå är smartare än Claras gentemot de som faktiskt försörjer de (läsarna), men vad vet jag. Läser sällan hos Elsa och det kanske upplevs provocerande på sitt sätt att bara ducka och inte svara.

Clara läser uppenbarligen här även om hon förnekar det och förlöjligar oss som skriver här. Märkligt att hon ens kommenterar den här tråden om hon inte påverkas av det som skrivs.

Ja, tror också Elsas approach är mer lönsam på alla sätt. Clara har nog inte riktigt den självbehärskningen. Läser inte någon av dem mer än vad som skrivs här längre men så mycket har deras förhållningssätt inte ändrats utan det är väl bara paketeringen som stöps om.

Kul när någon sa att Clara absolut inte läser här för det är under hennes värdighet och hon kunde inte bry sig mindre....men Malin rapporterar glatt var vecka. Faan vad taskiga alla dessa tjejer indirekt verkar vara mot varandra för övrigt. Malin och Clara, Sofia och Elsa. Slickar uppåt och sparkar nedåt.
Senast redigerad av Carli 2026-08-06 kl. 21:58.
Citera
2026-08-07, 06:53
Medlem
Citat:
Ok, my bad. Men knappast amazon som hon vill framhäva det som. Hon vill ju alltid påpeka hur lång hon är, och vältränad men BMI ligger väl en bra bit över ändå.

Fast lång och vältränad måste man väl ändå säga att hon är? Och är man just det, har man ofta ett högt BMI (som för övrigt är rätt förlegat).
Citera
2026-08-07, 09:44
Medlem
Senaste outfitbilden…en illasittande rosarutig klänning med brunvitblommiga brallor, en solhatt på det och så plastsmycken. Det vill säga - det ser ut som vilken trotsig femåring som helst som fått välja kläder själv till förskolan 🤡
Citera
2026-08-07, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissCooper
Fast lång och vältränad måste man väl ändå säga att hon är? Och är man just det, har man ofta ett högt BMI (som för övrigt är rätt förlegat).

Längden är ju en del av BMI-uträkningen. Och att ha så mycket muskler att man är överviktig enligt BMI är väl ändå inte jättevanligt, speciellt inte för kvinnor? Man kan ju alltid lägga till midjemått för en mer träffsäker bild, men lustigt nog har många som gnäller på att BMI är missvisande för just dem ändå för stort midjemått.
Citera
2026-08-07, 10:16
Medlem
icons avatar
Citat:
Ja, tror också Elsas approach är mer lönsam på alla sätt. Clara har nog inte riktigt den självbehärskningen. Läser inte någon av dem mer än vad som skrivs här längre men så mycket har deras förhållningssätt inte ändrats utan det är väl bara paketeringen som stöps om.

Kul när någon sa att Clara absolut inte läser här för det är under hennes värdighet och hon kunde inte bry sig mindre....men Malin rapporterar glatt var vecka. Faan vad taskiga alla dessa tjejer indirekt verkar vara mot varandra för övrigt. Malin och Clara, Sofia och Elsa. Slickar uppåt och sparkar nedåt.
Ja de är hemska när man verkligen tar in hur de beter sig. Kommer ihåg när Clara flabbade med åt Ericas förlöjligande av Sofias röst t ex. Det är rätt länge sedan men Clara verkar inte blivit mer sympatisk direkt i nuvarande podd med Malin. Testade lyssna någon gång när podden kom men blev förvånad hur snaskiga och otrevliga de var när de talade om andra kändisar. Men det verkar vara säljande. Kan inte begripa att människor faktiskt betalar frivilligt för att lyssna på det. Och att de ens vill bevara det till eftervärlden. Som att det är mer värdigt än att läsa här t ex.
Citera
2026-08-07, 10:26
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellisten
Senaste outfitbilden…en illasittande rosarutig klänning med brunvitblommiga brallor, en solhatt på det och så plastsmycken. Det vill säga - det ser ut som vilken trotsig femåring som helst som fått välja kläder själv till förskolan 🤡
Hennes mission är att minsann visa alla taskmörtar att hon kan klä sig som hon vill. Att kritik inte rör henne i ryggen. Synd att det blir så genomskinligt att hon bryr sig när hon ändå inte kan låta bli att skriva som hon gör i tillhörande text och i kommentarsfältet. Hennes läsare som inte läser här eller på Bloggbevakning måste väl till slut undra över hennes ändrade ton och fokus i texterna. Det skiner igenom som sagt att hon berörs av det som skrivs och tycks och det bidrar till ändrad stämning på bloggen. Tycker synd om alla snällisar som bara tror att så många skriver kritiskt om Clara utan anledning och därmed rusar till hennes försvar. Att det på riktigt skulle handla om intolerans mot att hon bara vill byta klädstil eller har fel t-shirt en dag.
Citera
2026-08-07, 11:04
Medlem
Den sista bilden i inlägget med lilla rosa klänningen. Allt jag kan tänka på är att hon ser på pricken ut som någon tantig figur ritad av Per Åhlin
Citera
2026-08-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Hennes mission är att minsann visa alla taskmörtar att hon kan klä sig som hon vill. Att kritik inte rör henne i ryggen. Synd att det blir så genomskinligt att hon bryr sig när hon ändå inte kan låta bli att skriva som hon gör i tillhörande text och i kommentarsfältet. Hennes läsare som inte läser här eller på Bloggbevakning måste väl till slut undra över hennes ändrade ton och fokus i texterna. Det skiner igenom som sagt att hon berörs av det som skrivs och tycks och det bidrar till ändrad stämning på bloggen. Tycker synd om alla snällisar som bara tror att så många skriver kritiskt om Clara utan anledning och därmed rusar till hennes försvar. Att det på riktigt skulle handla om intolerans mot att hon bara vill byta klädstil eller har fel t-shirt en dag.
Ja, det är ju snarare så att hennes rätta personlighet börjar sippra fram mer och mer. Tycker det märktes ganska snabbt efter att hon började podda med Malin, att hennes gamla bloggpersona var en fasad som hon byggt upp under många år där väldigt lite av hennes riktiga personlighet syntes. Jag erkänner att jag är en av de gamla följare som kände mig lite lurad av det, men jag har bara mig själv att skylla. Jag gick på den falska myten om lyckligt äktenskap och liv på landet, och hyllade henne troget. Men ju mer jag började lyssna och läsa mellan raderna så började bilden av henne krackelera och när hon sedan la ut inlägget om skilsmässan samtidigt som hon lanserade premiumtjänsten så var det droppen för mig. Hennes nya image, eller rättare sagt så kanske det är så här hon egentligen varit hela tiden men nu orkar hon bara inte längre hålla upp den falska fasaden hon byggt upp sitt varumärke på, tilltalar mig inte alls. Jag bara hoppas att hennes betalande kunder inser detsamma, att de köpt grisen i säcken så att hon får tar sitt lata arsle och börja jobba på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in