2026-07-30, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Inte så konstigt , tragiskt med förlossningspsykos. Mamman kommer ju inte häktas direkt hon kommer behandlas och när hon kommer ur psykosen så hoppas jag verkligen vården fungera ordentligt för en mamma att vakna upp och inse att hon dödat sitt eget barn är ingen som vill vara med om. Tragiskt låt familjen vara nu

Man kan vara häktad fastän man befinner sig på psyket och det kanske hon är?
Citera
2026-07-30, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Inte så konstigt , tragiskt med förlossningspsykos. Mamman kommer ju inte häktas direkt hon kommer behandlas och när hon kommer ur psykosen så hoppas jag verkligen vården fungera ordentligt för en mamma att vakna upp och inse att hon dödat sitt eget barn är ingen som vill vara med om. Tragiskt låt familjen vara nu
Så det blir rättpsykiatrisk vård för henne?
Citera
2026-07-30, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Så det blir rättpsykiatrisk vård för henne?

Det beror nog på, ibland behandlar man sjukdomen och när och om man är frisk och stabil är det antingen utskrivning eller detta fall kan det nog bli rättspsykiatrisk vård. Fängelse hamnar hon inte i.
Citera
2026-08-04, 09:04
Medlem
DoktorPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
https://svenskjakt.se/start/nyhet/lyckad-bjornpremiar-for-broderna-falk/

Pappan och bröderna. Man kan konstatera att både pappan och mamman verkar ha mycket omfattande intresse för att döda djur och hantera döda djurkroppar. Problematisk korrelation

Hur tror du din köttfärssås eller kebab hamnade på bordet???

Jisses, vet du hur många jägare det finns i Sverige?
Personligen tycker jag att det är bra att man tar tillvara på allt som går istället för att slänga det och bara behålla köttet!
Citera
2026-08-05, 17:38
Medlem
Såg dödsannonsen i lokalbladet idag och det tog en stund innan jag insåg vad det var jag såg.
Mycket hjärtskärande..
Citera
2026-08-06, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvaller123
Såg dödsannonsen i lokalbladet idag och det tog en stund innan jag insåg vad det var jag såg.
Mycket hjärtskärande..

Vill du länka?
Citera
2026-08-06, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Vill du länka?

https://masen.se/
Citera
2026-08-06, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirpower
https://masen.se/

Tack.

Jag ser annonsen som jättepositiv.

Tyvärr brukar det stå "tvärtom". Vid t ex s k utvidgade suicid står ofta mördare och brottsoffer i samma annons, sida vid sida. Vid mord/dödande bör inte mördaren skrivas ut som sörjande av offrets anhöriga och ta fokus från offrets (flickans) minne.
Citera
2026-08-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Tack.

Jag ser annonsen som jättepositiv.

Tyvärr brukar det stå "tvärtom". Vid t ex s k utvidgade suicid står ofta mördare och brottsoffer i samma annons, sida vid sida. Vid mord/dödande bör inte mördaren skrivas ut som sörjande av offrets anhöriga och ta fokus från offrets (flickans) minne.

Fast en mamma med förlossningspsykos bör väl ses som sörjande och inte mördare. Blir ju på något sätt extra hemskt när det i barnets dödannons står pappa men inte mamma...
Citera
2026-08-09, 16:16
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslo
Fast en mamma med förlossningspsykos bör väl ses som sörjande och inte mördare. Blir ju på något sätt extra hemskt när det i barnets dödannons står pappa men inte mamma...
Ska jag gissa kommer "mamma", när straffet är avtjänat, få byta namn och flytta till annan stad.
Citera
2026-08-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Ska jag gissa kommer "mamma", när straffet är avtjänat, få byta namn och flytta till annan stad.

Förhoppningsvis får hon inget straff, mer än det "straff" det är att vakna ur psykosen och inse vad som hänt, utan hjälp och vård. Och förhoppningsvis kan hon fortsätta leva med sin familj och vara mamma för storasyskon.
Citera
2026-08-09, 19:47
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslo
Förhoppningsvis får hon inget straff, mer än det "straff" det är att vakna ur psykosen och inse vad som hänt, utan hjälp och vård. Och förhoppningsvis kan hon fortsätta leva med sin familj och vara mamma för storasyskon.

Tyvärr kommer det bli otroligt tufft för henne i en liten ort som Mora där alla känner alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in