2026-07-13, 14:47
Medlem
https://www.moratidning.se/polisinsats-i-by-utanfor-mora/

Citat:
Tidningen har fått in tips från allmänheten om att en polisinsats ska ha ägt rum i en by utanför Mora. Detta under söndagskvällen.

Enligt uppgifterna ska insatsen ha varit omfattande, med flera polisbilar på plats.

Polis är dock förtegen om vad som har hänt.

De uppger att det rör sig om en isolerad händelse och att det inte är någon fara för allmänheten.

I nuläget kan åklagaren dock inte dela med sig av mer information.

Enligt rykten på byn rör det sig om en mamma som attackerat sin kille och sitt barn.

Någon som kan bekräfta eller dementera?
Citera
2026-07-13, 15:52
Medlem
Rykten jag hört, så har mamman försökt dränka sitt barn, oklart om de är en 3åring eller det mindre ganska nyfödda syskonet. Därefter skjutit pappan i benet. Psykiskt ostabilitet har tydlgen förekommit tidigare.
Citera
2026-07-13, 15:54
Medlem
Det var upp mot 10 polisbilar, 4 ambulanser och en ambulanshelikopter. Jag och familjen hyr en stuga precis bredvid huset det hände i. Men det märkliga är att vi vid 20-20:30 hörde ett skrik, men lät mer som att nån skrämde en kvinna och inget mer efter det. Inte ett ljud. 30-45 minuter senare kom poliser, ambulanser och helikoptern. Pratade med lokalbefolkningen, dem hade sett ett litet barn bli lastad i helikoptern, och mannen fördes bort sist av alla i ambulans med polis i ambulansen och 3 bilar efter den.
Citera
2026-07-13, 16:51
Medlem
whoisducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementet1
Rykten jag hört, så har mamman försökt dränka sitt barn, oklart om de är en 3åring eller det mindre ganska nyfödda syskonet. Därefter skjutit pappan i benet. Psykiskt ostabilitet har tydlgen förekommit tidigare.

Det har jag med hört, hon är läkare enligt mrkoll
Citera
2026-07-13, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementet1

Det var ettåringen som fick flyga ambulanshelikopter, 3 åringen blev hämta av släkt.
Citera
2026-07-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncer69
Det var upp mot 10 polisbilar, 4 ambulanser och en ambulanshelikopter. Jag och familjen hyr en stuga precis bredvid huset det hände i. Men det märkliga är att vi vid 20-20:30 hörde ett skrik, men lät mer som att nån skrämde en kvinna och inget mer efter det. Inte ett ljud. 30-45 minuter senare kom poliser, ambulanser och helikoptern. Pratade med lokalbefolkningen, dem hade sett ett litet barn bli lastad i helikoptern, och mannen fördes bort sist av alla i ambulans med polis i ambulansen och 3 bilar efter den.

Sivarsvägen?
Citera
2026-07-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
Sivarsvägen?

Hörde samma
Citera
2026-07-13, 18:12
Medlem
Sivarsvägen bor det en läkare som heter Ann* Schultz*