Igår, 19:49
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Ska jag gissa kommer "mamma", när straffet är avtjänat, få byta namn och flytta till annan stad.

Ja, det är väldigt troligt med tanke på hur litet Mora är och alla känner alla och hon jobbade dessutom som läkare.
Senast redigerad av Skurhinken Igår kl. 20:05.
Citera
Igår, 20:09
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslo
Förhoppningsvis får hon inget straff, mer än det "straff" det är att vakna ur psykosen och inse vad som hänt, utan hjälp och vård. Och förhoppningsvis kan hon fortsätta leva med sin familj och vara mamma för storasyskon.
Någon form av "straff" måste till, annars är det lite för fritt fält för att ta livet av sina barn.
Citera
Igår, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogslo
Fast en mamma med förlossningspsykos bör väl ses som sörjande och inte mördare. Blir ju på något sätt extra hemskt när det i barnets dödannons står pappa men inte mamma...

Uppenbarligen håller inte hennes make, hennes föräldrar, barnets farföräldrar eller någon i familjen med dig, så vem är du att döma de sörjande brottsoffren?

Vilken källa har du om barnadråp som varken polisen, åklagaren eller tingsrätten har? Eftersom de häktade mamman för mord?

För er information befann kvinnan sig på häkte den första knappa veckan (enligt domstolens handlingar i målet). Att hon låg på psyket var således bara en trådsanning, som tyvärr verkar ha färgat en del från att göra en mer objektiv bedömning

Vi har inte facit än men det vore klädsamt att åtminstone utgå från kända fakta.
Citera
Igår, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Uppenbarligen håller inte hennes make, hennes föräldrar, barnets farföräldrar eller någon i familjen med dig, så vem är du att döma de sörjande brottsoffren?

Vilken källa har du om barnadråp som varken polisen, åklagaren eller tingsrätten har? Eftersom de häktade mamman för mord?

För er information befann kvinnan sig på häkte den första knappa veckan (enligt domstolens handlingar i målet). Att hon låg på psyket var således bara en trådsanning, som tyvärr verkar ha färgat en del från att göra en mer objektiv bedömning

Vi har inte facit än men det vore klädsamt att åtminstone utgå från kända fakta.

Jag dömer ingen. Men en mamma som gjort detta i en förlossningspsykos kommer alldeles troligen vara sörjande när hon vaknar ur psykosen. Sen om den här mamman verkligen hade en psykos vet vi väl inte, men har låtit troligt. Inte säkert varken anhöriga eller de som häktat henne haft koll på vad en förlossningspsykos är heller.
Citera
Idag, 09:22
Medlem
De har kontakt med rättpsyk i stockholm, så förväntar mig p7 och rpu.
Citera
Idag, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
De har kontakt med rättpsyk i stockholm, så förväntar mig p7 och rpu.

Att domstolen nu i fredags skickade ett förordnande till Rättspsykiatri Stockholm, Rättsmedicinalverket bevisar inte att mamman hade en psykos 12 juli eller befann sig på psyk när domstolens handlingar visar att hon var i häkte.

Tvärtom är det ett vanligt förfarande.
Citera
Idag, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Att domstolen nu i fredags skickade ett förordnande till Rättspsykiatri Stockholm, Rättsmedicinalverket bevisar inte att mamman hade en psykos 12 juli eller befann sig på psyk när domstolens handlingar visar att hon var i häkte.

Tvärtom är det ett vanligt förfarande.
Förväntar mig fortfarande p7a o rpu.
Citera
Idag, 22:34
Medlem
GoEks avatar
Ska genomgå en rättspsykiatrisk undersökning enligt Mora Tidning, resultatet kommer avgöra typen av påföld. Kan ta upp till en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in