Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
"Allting är så oerhört effektivt"
Vilket då avskriver CP och CA. .
CP har jag avskrivit sen tidigt 00-tal personligen så det har du rätt i.
Men att diskutera CA i sammanhanget är intressant. Det finns en berättelse från hans skytteklubb där en kamrat vådaskjuter sig själv i huvudet. Omgivningen tror att han avlider, men CA kör honom i il-fart till akuten där han klarar sig på håret. Efteråt hyllar man CA och beskriver honom som heroisk, opåverkad, iskall och i liknande ordalag (minns inte ordagrannt händelsen, ska slå upp det sen).
Överlag ett bra exempel på uttrycket "den grå mannen", d.v.s en oväntad klippa i en krissituation. Alternativt en person som, av någon anledning, permanent har flyttat fram gränserna för stress. Den som har jobbat inom blåljusverksamhet och liknande kan detta väl där det som får pulsen att öka vecka 1 blir vardag efter bara några månader, man
tänjer ut adrenalin-receptorerna. Var CAs "uttänjda" av någonting han gjort tidigare?
https://imgur.com/a/EOAJywf
Som helhet och med befintlig information tycker jag att han är stolpe in, annars fortsätter jag att trycka på mitt
Spanarspår (knarkspanarna runt mordplatsen). Inom span-taktik pratar man om
defensiv-offensiv-defensiv åsyftandes att först syns man inte alls, när läget är rätt kommer man som en haj och därefter försvinner man igen. Neutrala mörka kläder och att ge ett "platt" intryck för omgivningen ingår i detta.
Det stämmer dessvärre bra in på OPs mördare. Jag undrar hur många inom Polisen/PU som har tänkt på detta för sig själva men inte vågat nämna det i stor-forum.