Citat:
Ursprungligen postat av
Detdundrar
Kan du bidra med någon källa till att MGM är en narcissist? Annars bör vi nog hålla oss till fakta för nu spretar tråden åt olika håll och många svar här är minst sagt "kreativa".
Kan tillägga att BO inte behöver vara narcissist, psykopat, labil, äcklig, illvillig, elak och ha mindevärdeskomplex med utgångspunkt från några bilder, varav någon är svart-vit, vilket har föranlett kommentarer om att han ska ha så "elaka svarta ögon" -- allt detta har citerats i flera omgångar. Nu verkar detta ha blivit normaliserat hos vissa i tråden.
Nej, BO hade nog annat att sysselsätta sig med än att grubbla över hans förstagångskontrakt. Det var dessutom en laglig överenskommelse vilket hon som jurist säkert fattade. Sedan behöver man inte vara jurist för att ta del av processer och domar.
Har dock aldrig själv varit det minsta intresserad av att kolla in min makes tidigare lägenhetsbyten involverande sambo.
Tror heller inte att BO lurat (eller "sol-och-vårat") sig till sig sin lägenhet. Det skulle aldrig hålla juridiskt. Och tvisten pågick länge, så något hade han säkert att komma med. Förmodligen bidrog han med något när det gäller lägenheten på Hagagatan. Kanske betalade hyran, som inte kunde vara låg och andra dyra omkostnader. Eller hade en mindre lägenhet att bidra med. Dessutom hade han tydligen hemmavarande barn på den tiden. Är väl rimligt då att han flyttar in i en större lägenhet vid bytet medan exet tar en mindre, som hon dessutom har råd med samt får en 6-siffrig summa ovanpå det? Detta var tydligen den bästa lösningen som båda godkände, med tanke på vad som fanns på hyresmarknaden vid tillfället. Svårt att byta en större lägenhet mot två 3-rummare i innersta'n.
Tro mig, jag har bott i de flesta av Stockholms stadsdelar, i både mycket stora och normalstora lägenheter. Man får inte alltid det man vill. Och en stor lägenhet behöver inte vara mer så begärlig, beroende på dyra omkostnader m.m.
Skulle också vilja påstå att narcissister oftast skyller sina problem på andra och spelar offer för att få både uppmärksamhet, bekräftelse och fördelar. Åtminstone vet jag det sedan jag själv läste psykologi. Alla är olika men på vilket sätt skulle BO vara undantaget?
Det är såklart ren spekulation att han skulle ha narcissistiska drag, såklart. De flesta människor kan uppvisa narcissistiska drag i större eller mindre omfattning utan att vara narcissister. Har också aldrig påstått att han skulle vara narcissist. Det är en skillnad som är viktig.
Spekulationerna har framför allt upstått utifrån informationen om hur TN betedde sig i separationen från sin sambo. Han hade ingenting att komma med i ärendet om lägenheten, om man ska vara krass, och han överklagade ett beslut från den utsedda bodelningsförrättaren som hade kommit fram till att lägenheten skulle tillfalla exet. När en bodelningsförrättare tar ett sådant beslut är det baserat på vem som behöver lägenheten mest, vad parterna har för andra ekonomiska förutsättningar för att kunna skaffa sig en bostad, etc.
2019 sålde han sitt radhus i Gustavsberg för 5 miljoner kr för att flytta ihop med den nya sambon, som då hade bytt en attraktiv lägenhet hon hade bott i ensam för en större där de kunde bo tillsammans. De flyttade in sen höst 2019.
När de separerade efter mindre än 1,5 år tyckte, det här är nu sammanfattat, TN att han skulle få behålla lägenheten själv eller att om de bytte lägenheten så skulle han behöva minst en fyra eftersom att han har tre barn. Den före detta sambon försökte få till att de skulle byta den stora gemensamma lägenheten till varsin trea, men det gick inte TN med på.
Det är inte helt otänkbart att kvinnan med hyresrätten kommer kallas in på förhör som vittne i utredningen.