Citat:
Ursprungligen postat av
slemhinder
Håller med er båda.
Ju mer jag tänker på det desto mer självklart blir det att hon haft koll på, och åsikter om, hur han fick sitt förstahandskontrakt. Hon i sitt jobb och som jurist borde ju haft tillgång till alla databaser som just Juno. Det kan också vara så enkelt som att han berättat en annan version av det för henne och inte förstått att sanningen kan komma fram. Det behöver ju inte vara ett överdrivet ljugande heller utan bara försköning. ”Allt gick helt lugnt till i separationen från mitt ex, vi var överens om att vi skulle byta vår hyresrätten till två andra och sen gav jag henne 200 laxar för att vara snäll eftersom att den lägenheten som hon fick var lite mindre än hon tänkte sig.”
Vissa med narcissistiskt beteende har ju inte det där att dom alltid säger att alla deras ex var psykfall utan vissa beskriver relationer som väldigt positiva trots att de kanske slutade så bra, för att de är smarta nog att fatta att man blir genomskådad om det alltid varit fel på alla andra.
Kan du bidra med någon källa till att MGM är en narcissist? Annars bör vi nog hålla oss till fakta för nu spretar tråden åt olika håll och många svar här är minst sagt "kreativa".
Kan tillägga att BO inte behöver vara narcissist, psykopat, labil, äcklig, illvillig, elak och ha mindevärdeskomplex med utgångspunkt från några bilder, varav någon är svart-vit, vilket har föranlett kommentarer om att han ska ha så "elaka svarta ögon" -- allt detta har citerats i flera omgångar. Nu verkar detta ha blivit normaliserat hos vissa i tråden.
Nej, BO hade nog annat att sysselsätta sig med än att grubbla över hans förstagångskontrakt. Det var dessutom en laglig överenskommelse vilket hon som jurist säkert fattade. Sedan behöver man inte vara jurist för att ta del av processer och domar.
Har dock aldrig själv varit det minsta intresserad av att kolla in min makes tidigare lägenhetsbyten involverande sambo.
Tror heller inte att BO lurat (eller "sol-och-vårat") sig till sig sin lägenhet. Det skulle aldrig hålla juridiskt. Och tvisten pågick länge, så något hade han säkert att komma med. Förmodligen bidrog han med något när det gäller lägenheten på Hagagatan. Kanske betalade hyran, som inte kunde vara låg och andra dyra omkostnader. Eller hade en mindre lägenhet att bidra med. Dessutom hade han tydligen hemmavarande barn på den tiden. Är väl rimligt då att han flyttar in i en större lägenhet vid bytet medan exet tar en mindre, som hon dessutom har råd med samt får en 6-siffrig summa ovanpå det? Detta var tydligen den bästa lösningen som båda godkände, med tanke på vad som fanns på hyresmarknaden vid tillfället. Svårt att byta en större lägenhet mot två 3-rummare i innersta'n.
Tro mig, jag har bott i de flesta av Stockholms stadsdelar, i både mycket stora och normalstora lägenheter. Man får inte alltid det man vill. Och en stor lägenhet behöver inte vara mer så begärlig, beroende på dyra omkostnader m.m.
Skulle också vilja påstå att narcissister oftast skyller sina problem på andra och spelar offer för att få både uppmärksamhet, bekräftelse och fördelar. Åtminstone vet jag det sedan jag själv läste psykologi. Alla är olika men på vilket sätt skulle BO vara undantaget?