2026-08-09, 13:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Hon är död och han sitter i finkan. Sluta ursäkta?

Den tidigare ostraffade mannen är i nuläget häktad misstänkt för mord.

Samtidigt vet inte vi något om händelseförloppet som ledde fram till kvinnans bortgång. Inte heller vet vi på vems initiativ bråket startade.
Citera
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Jag hittar ingenting i hans sida som ens antyder att han skulle vara sosse. Däremot verkar han vara frireligiös jävlar. Många kända kristna namn i hans bekantskapskrets. Mer åt Livets ord-hållet. Dessutom verkar han ha något slags samarbete med ett galleri i Tel-Aviv. Det verkar inte vara direkt Picasso, snarare någon slags kristet/judiskt välgörenhets-upplägg.
PS På en av bilderna på hans FB står han och poserar utanför en butik som heter Morakniv...
Han är sosse och inte religiös, han jobbar för Robert Weils (känd judisk välgörenhetsperson) därav att han förekommer i judiska välgörenhetssammanhang.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Håller med er båda.

Ju mer jag tänker på det desto mer självklart blir det att hon haft koll på, och åsikter om, hur han fick sitt förstahandskontrakt. Hon i sitt jobb och som jurist borde ju haft tillgång till alla databaser som just Juno. Det kan också vara så enkelt som att han berättat en annan version av det för henne och inte förstått att sanningen kan komma fram. Det behöver ju inte vara ett överdrivet ljugande heller utan bara försköning. ”Allt gick helt lugnt till i separationen från mitt ex, vi var överens om att vi skulle byta vår hyresrätten till två andra och sen gav jag henne 200 laxar för att vara snäll eftersom att den lägenheten som hon fick var lite mindre än hon tänkte sig.”

Vissa med narcissistiskt beteende har ju inte det där att dom alltid säger att alla deras ex var psykfall utan vissa beskriver relationer som väldigt positiva trots att de kanske slutade så bra, för att de är smarta nog att fatta att man blir genomskådad om det alltid varit fel på alla andra.

Kan du bidra med någon källa till att MGM är en narcissist? Annars bör vi nog hålla oss till fakta för nu spretar tråden åt olika håll och många svar här är minst sagt "kreativa".

Kan tillägga att BO inte behöver vara narcissist, psykopat, labil, äcklig, illvillig, elak och ha mindevärdeskomplex med utgångspunkt från några bilder, varav någon är svart-vit, vilket har föranlett kommentarer om att han ska ha så "elaka svarta ögon" -- allt detta har citerats i flera omgångar. Nu verkar detta ha blivit normaliserat hos vissa i tråden.

Nej, BO hade nog annat att sysselsätta sig med än att grubbla över hans förstagångskontrakt. Det var dessutom en laglig överenskommelse vilket hon som jurist säkert fattade. Sedan behöver man inte vara jurist för att ta del av processer och domar.
Har dock aldrig själv varit det minsta intresserad av att kolla in min makes tidigare lägenhetsbyten involverande sambo.

Tror heller inte att BO lurat (eller "sol-och-vårat") sig till sig sin lägenhet. Det skulle aldrig hålla juridiskt. Och tvisten pågick länge, så något hade han säkert att komma med. Förmodligen bidrog han med något när det gäller lägenheten på Hagagatan. Kanske betalade hyran, som inte kunde vara låg och andra dyra omkostnader. Eller hade en mindre lägenhet att bidra med. Dessutom hade han tydligen hemmavarande barn på den tiden. Är väl rimligt då att han flyttar in i en större lägenhet vid bytet medan exet tar en mindre, som hon dessutom har råd med samt får en 6-siffrig summa ovanpå det? Detta var tydligen den bästa lösningen som båda godkände, med tanke på vad som fanns på hyresmarknaden vid tillfället. Svårt att byta en större lägenhet mot två 3-rummare i innersta'n.
Tro mig, jag har bott i de flesta av Stockholms stadsdelar, i både mycket stora och normalstora lägenheter. Man får inte alltid det man vill. Och en stor lägenhet behöver inte vara mer så begärlig, beroende på dyra omkostnader m.m.

Skulle också vilja påstå att narcissister oftast skyller sina problem på andra och spelar offer för att få både uppmärksamhet, bekräftelse och fördelar. Åtminstone vet jag det sedan jag själv läste psykologi. Alla är olika men på vilket sätt skulle BO vara undantaget?
Citera
2026-08-09, 13:40
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Samtidigt vet inte vi något om händelseförloppet som ledde fram till kvinnans bortgång. Inte heller vet vi på vems initiativ bråket startade.

Nä.
Men du vill tänka och fundera?

Berätta!
Citera
2026-08-09, 13:42
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
MGM är tidigare ostraffad men samtidigt vet vi ingenting om BO. Förhoppningsvis kommer dessa frågetecken att rätas ut.

Vi vet en hel del om ÅÅ, det är bara du som inte tycker att de uppgifter som kommit fram talar för något. Hon är också tidigare ostraffad.

Hon förekommer som vittne i åtminstone ett rättsärende i Stockholms tingsrätt kopplat till hennes arbete på SEB.

Hennes skilsmässa från barnens pappa finns också registrerad hos Stockholms tingsrätt. Skilsmässoansökan lämnades in gemensamt och de var överens om gemensam vårdnad för barnen.

BO har sedan dess haft åtminstone en till relation, med JEB. I den relationen köptes sommarhuset på Sollenkroka ö. Efter att relationen tagit tog har de fortsatt äga huset tillsammans. Det finns inga registrerade tvister om huset i varken Nacka tingsrätt, Stockholms tingsrätt eller Södertörns tingsrätt.
Citera
2026-08-09, 13:43
Avstängd
vichy6s avatar
Någon som har koll på
BO:s Facebook?

De måste ha haft andra sociala medier…
Citera
2026-08-09, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Nej, jag menar inte att han var en fånge men han kan ju känt sig som en fånge. En ö är ju en begränsad yta och även om han hade en kajak och båten med Waxholmsbolaget till fastlandet cirka en gång per timma så har han inte, om han kände att han ville dra hem, bara kunnat resa sig från bordet och gått. Tror som sagt inte heller att det var det enda som triggade honom men en del i hela kedjan av kollaps som sen ledde till våld och ett mord.

Ja längden på deras relation är en aspekt jag ofta får påminna mig om. Efter 8 månader i en relation som kanske inleddes med att man dejtade och sågs bara någon gång i veckan så är ju den här sommaren sannolikt den första perioden de har en längre ledighet tillsammans. De här två kan inte ha känt varandra särskilt väl. Och sen får man ju inte glömma att de allra flesta har en ”honeymoon-fas”. Man är nyförälskad och har inte kommit så nära varandra att man också blottar sitt innersta.

Om han, som vi spekulat i tidigare, så brukar personer med narcissistiska drag också ha en period av så kallad ”love bombing” är väldigt svårt att identifiera om man aldrig varit med om det förut.

När det gäller "love bombing" är det hellre signifikt för psykopater. Psykopat och narcissist är två olika begrepp.
Citera
2026-08-09, 13:45
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
Varför skulle någon skylta med t ex en yrkeshögskola eller att man är ingenjör?

Och vad får dig att tro att han är sosse?
Han är med i sossegrupp på FB.
Citera
2026-08-09, 13:46
Medlem
Anillens avatar
Citat:

Tycker du att det spelar roll på vems initiativ bråket startade?
Citera
2026-08-09, 13:49
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jaaaa… Han verkar ju ha omgett sig med akademiker - som han själv inte är. Han har i sina relationer sick-sackat sig till bättre och bättre lägenheter och kvinnor. Social climbing!

Nu fick han tag på en snygg, högavlönad jurist, chefsposition på SEB. Med fin sommarstuga som han sannolikt oxå ville åt. Men… hon delade stugan med sitt ex, hon tyckte det funkade bra.

Skulle tro att MGM ville ha bort hennes ex, för att kunna ”ta över” den halvan av stugan, men det var hon inte alls med på.

Då brann det i huvudet på honom, (psykopati?) resten vet vi…

Framöver kommer han väl bara att ha 12 kvadratmeter och ett växande skuldberg att se efter…
Yep, ungefär så tror jag också att det förhöll sig
Citera
2026-08-09, 13:50
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Någon som har koll på
BO:s Facebook?

De måste ha haft andra sociala medier…
Japp, hittade honom på Instagram , dock privat kont. th*mas.n*rdin77 *=O
Citera
2026-08-09, 13:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
De sågs under 8 månader. Jag anser det som oväntat.

MGM ville kanske avsluta deras relation? Isåfall går det väl inte att utesluta ett plötsligt svartsjukebråk som urartade på ett oväntat sätt?

Eftersom MGM är tidigare ostraffad så känns det väldigt märkligt att han helt plötsligt skulle gå över gränsen men samtidigt vet vi ingenting om BO?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in