2026-08-09, 13:14
Avslutad
Finns väl lite överallt. Dock skyr dessa gubbar bo i lägenhet. De kan ofta vara lite nedlåtande,föraktfulla att ge råd och tips åt andra. Samt Deras partner är ofta en grabbig butchkvinna med kort frisyr. Hon är oftast lite stocky build och svingar gärna en hammare. Att saker blir 100% perfekt gäller inte. Helst ska det vara billigt material och gärna mer blod, svett och tårar än hjälpmedel. Släpvagnen är oftast av äldre modell. Undrar dock: ryggproblem kommer oftast redan vid 40..många av gubbar är betydligt äldre.
Senast redigerad av Maniskasamen 2026-08-09 kl. 13:18.
Citera
2026-08-09, 13:15
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Bakom "gubbe med släpkärra" finns en fru som talar om vad som ska göras och som den genomsnälle gubben nu är så gör han så för hemmets trevnad (om det inte är något helt galet för då sägs det ifrån.

Jag tänkte skriva det. Väldigt ofta finns en ragata till fru där som kräver att än det ena än det andra ska fixas. Många kvinnor HATAR när män bara tar det lugnt. Hela dessa kvinnors liv är ett slags projekt - det måste byggas pool eftersom grannen har det, vad ska grannarna tro om det växer mossa på altantaket. Den typer av kvinnor är också ofta typen som tycker att bland det viktigaste i livet är att köpa krimskrams på Dollarstore. Gubben måste förstås följa med på dessa äventyr också.
Citera
2026-08-09, 13:15
Medlem
Värsta är att saker tar sån jävla tid för dom.
En gubbe har hållit på i 3 år nu med att timra upp sin lilla 4 meter sommarstuga...
Citera
2026-08-09, 13:19
Medlem
GertBennys avatar
Jag tror det är män som inte tycker om sina tjatiga fruar eller jobbiga barn, och därför har en massa projekt så de slipper se dem. Garaget, trädgården eller vad det nu än är, blir en safe zone för dessa herrar där de kan få vara ifred.

Jag har en vän som var en riktig "slacker" arbetslös ofta, låg och spela tv spel, såg på serier hela dagarna som på något vänster fick barn med en kvinna. När han upptäckte hur jobbigt det var med barn, började han jobba som en galning istället, för att på så vis få "semester" från sina egna barn. Jag kan tänka mig att någon liknande mekanism ligger bakom "gubben med släpp" arketypen.
Senast redigerad av GertBenny 2026-08-09 kl. 13:22.
Citera
2026-08-09, 13:25
Medlem
Kebabkas avatar
gubbe med släpkärra är lycklig och jag avundas honom.
Citera
2026-08-09, 13:26
Medlem
Imnshos avatar
Jajamän, hade den typen på mitt senaste jobb.

Det var t.o.m. så att han svetsade ihop sin egen släpkärra!
Citera
2026-08-09, 13:34
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning

Vad ska dom göra? Inga kvinnor är längre intresserade av dom, om dom ens någonsin var det, och ingen förutom någon ev. arvtagare av egendomen, bryr sig om vad dom sysslar med, samt dom är för programmerade av denna materiella världen för att begripa sin egen obetydlighet och att dom snart bara är stoff i virvlandes omkring i den luft som dom jagar.
Tror du har fel, vi gubbar med släpkärra har självklart fru och barn. Här är släpkärran påkopplad konstant under sommarhalvåret. Och ibland under vinterhalvåret.

Vi gubbar med släpkärra uträttar mera på en sommar än vad de flesta människor gör under hela sitt liv.
Citera
2026-08-09, 13:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Tror du har fel, vi gubbar med släpkärra har självklart fru och barn. Här är släpkärran påkopplad konstant under sommarhalvåret. Och ibland under vinterhalvåret.

Vi gubbar med släpkärra uträttar mera på en sommar än vad de flesta människor gör under hela sitt liv.

Jo, det är nog sant.
Oftast är dom "gängade" men äktenskapets glöd har "svalnat"...
Citera
2026-08-09, 13:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Fel!

Bakom "gubbe med släpkärra" finns en fru som talar om vad som ska göras och som den genomsnälle gubben nu är så gör han så för hemmets trevnad (om det inte är något helt galet för då sägs det ifrån.

Och eftersom han agerar på det sättet så är frun i allra högsta grad intresserad.

sant faktiskt.
Det är nog det vanligaste upplägget.
Men en anledning till att man som "gubbe" kör på, är att man vet att man ändå är kokt på marknaden så man traggla vidare med den "intresserade" äkta makan...
Citera
2026-08-09, 14:09
Medlem
Cindells avatar
Som äldre ensamstående kvinna med hus är jag jävligt tacksam för gubbe med släpkärra!

Kan du fixa det här i trädgården? Kan du köra den här skiten från mitt hus till återvinningsgården?

Lassar upp ett par tusingar. Win-win för oss båda.

Nej, jag är inte rik. Tvärtom. Men jag har kommit till den åldern då det är värt att betala lite för hjälp i vardagen.
Senast redigerad av Cindell 2026-08-09 kl. 14:26.
Citera
2026-08-09, 14:10
Medlem
hieroboams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gridiot
Dom måste ha ett projelt igång. Dom är för rastlösa för att vila. Utan projekt blir dom tokiga och sedan deppiga 🙁
Så är det. Blir de för sjuka eller skadade dricker de rask ihjäl sig.
Citera
2026-08-09, 14:16
Medlem
Jag förstår inte, är ambitionen att vara trött och lat?

Gubben med släpkärra är det sexigaste vi har, han måste skyddas till varje pris. Det är en man med en vision. En glöd. Han tar inga sovmorgnar och är inte rädd för att bli skitig, han kan gräva en grop, jättedjup, och han kan fundera och planera och utföra.

Om jag fick ge ett enda råd till alla män, så är det att bli praktiker som denne man. Jag kan inte tänka mig något mer upphetsande än en uroxe som vet vad som är Farligt Avfall och har stenkoll på vädret.

Kämpa på! Vi älskar er!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in