2026-08-09, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
"Gubbe med släpkärra" verkar finnas i varenda villaområde. Livet är ett enda stort renoveringsprojekt. Ena månaden är det solpaneler som ska sättas upp på taket, nästa månad ska det snickras på ett nytt staket. Finns det inget att göra runt huset uppfinner Gubbe med släpkärra nåt nytt projekt att göra. Fritiden tillbringar dessa gubbar helst på Byggmax, Bauhaus, handelsträdgårdar, Blomsterlandet, Plantagen och liknande ställen. Finns alltid nåt nytt skoj man kan köpa till huset och köra hem på släpkärran. Dom helger där det inte ska köpa eller fraktas nåt nytt till huset ägnar sig Gubbe med släpkärra åt att åka till kommunens återvinningscentral med släpkärran full av skräp och gamla prylar.

Vet inte om tråden platsar i detta forum men jag tycker i alla fall att Gubbe med släpkärra är en subkultur i folkhemmet som inte uppmärksammats. Finns han även i ert bostadsområde?

Jag är en sådan.
Ibland undrar jag varför i helvete jag håller på o målar/gräver mm då min fru som ville ha huset itne gör ett piss.
Jag funderar på söka in på en kvällskurs o skita i huset, ungarna börjar bli stora o vill vara ifred mest
Citera
2026-08-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Värsta är att saker tar sån jävla tid för dom.
En gubbe har hållit på i 3 år nu med att timra upp sin lilla 4 meter sommarstuga...

En vän bygger en sommarstuga, han gör allt själv, är nu inne på 18 månader, igår började råpont sättas upp. I detta tempo kommer hans ungar vara så stora att de inte vill följa med ut till stugan, den dag han är klar, de kommer ockåaå undra vem han är då han är aldrig hemma
Citera
2026-08-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Jag är en sådan.
Ibland undrar jag varför i helvete jag håller på o målar/gräver mm då min fru som ville ha huset itne gör ett piss.
Jag funderar på söka in på en kvällskurs o skita i huset, ungarna börjar bli stora o vill vara ifred mest

Skit i huset. Börja kvällskurs!
Citera
2026-08-09, 14:24
Medlem
Citat:
En vän bygger en sommarstuga, han gör allt själv, är nu inne på 18 månader, igår började råpont sättas upp. I detta tempo kommer hans ungar vara så stora att de inte vill följa med ut till stugan, den dag han är klar, de kommer ockåaå undra vem han är då han är aldrig hemma

Han undviker att vara hemma..
Citera
2026-08-09, 14:41
Medlem
Citat:

Måste allt göras snabbt, han kanske njuter? Tänk vilken förebild. Han sitter inte hemma med barnen och fiser. Han bygger något.
Citera
2026-08-09, 14:41
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
"Gubbe med släpkärra" verkar finnas i varenda villaområde. Livet är ett enda stort renoveringsprojekt. Ena månaden är det solpaneler som ska sättas upp på taket, nästa månad ska det snickras på ett nytt staket. Finns det inget att göra runt huset uppfinner Gubbe med släpkärra nåt nytt projekt att göra. Fritiden tillbringar dessa gubbar helst på Byggmax, Bauhaus, handelsträdgårdar, Blomsterlandet, Plantagen och liknande ställen. Finns alltid nåt nytt skoj man kan köpa till huset och köra hem på släpkärran. Dom helger där det inte ska köpa eller fraktas nåt nytt till huset ägnar sig Gubbe med släpkärra åt att åka till kommunens återvinningscentral med släpkärran full av skräp och gamla prylar.

Vet inte om tråden platsar i detta forum men jag tycker i alla fall att Gubbe med släpkärra är en subkultur i folkhemmet som inte uppmärksammats. Finns han även i ert bostadsområde?
Största anledningen till gubbe med släp, slippa umgås med frugan, förr var det bilen som alla var ute och mekkade men eftersom det inte går längre blir det huset i stället.
Har man en bra kombi och bor nära återvinningscentralen och alla byggvaruhus går det bra även utan släp, i alla fall om projekten är inte är omfattande, större saker är det ju bara att få hemskickat om det behövs.
Citera
2026-08-09, 14:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
gubbe med släpkärra är lycklig och jag avundas honom.

Så är det. Gubbe med släpkärra är väldigt lycklig och trivs med släpkärra, hus och fru.

Och som om inte det var nog. Vi kan backa med släpkärran också, inpå centimetern när.
Citera
2026-08-09, 14:44
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Dessa köper väl in folk för att köpa, bygga och slänga saker åt dem.
Tycker att det är ganska rofyllt att städa ur och åka till tippen med sakerna, har nog varit en sex, sju gånger i år och det lär nog bli fler gånger.
Citera
2026-08-09, 15:01
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det låter helt enkelt som Män med God Ekonomi.

God ekonomi, eller högt skuldsatt. Det kan vara vilket som beroende på hur man prioriterar.
Citera
2026-08-09, 15:01
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Tycker att det är ganska rofyllt att städa ur och åka till tippen med sakerna, har nog varit en sex, sju gånger i år och det lär nog bli fler gånger.

Hur mycket skit har du hemma egentligen?
Citera
2026-08-09, 15:06
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
God ekonomi, eller högt skuldsatt. Det kan vara vilket som beroende på hur man prioriterar.
Sant! Jag är så gammal att att det bara är bil och hus man köper med lån, allt annat sparar man till.
Citera
2026-08-09, 15:09
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Så är det. Gubbe med släpkärra är väldigt lycklig och trivs med släpkärra, hus och fru.

Och som om inte det var nog. Vi kan backa med släpkärran också, inpå centimetern när.

Jag vill inleda en kärleksaffär med honom, men jag vet att han inte hinner med ett sidepiece när det ska köras runt med släpkärror och springa släpkärringars ärenden hela dagarna…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in