Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Ja, det blev uppenbarligen väldigt svårt för dig iallafall
Men om du hade haft ett minimum av vetenskaplig grund att stå på, så hade det inte spelat nån roll om din diskussionspartner har en annan uppfattning, för dina vetenskapliga förklaringar skulle ha varit vederhäftiga ändå.
Och du hade heller inte behövt försöka försvara vetenskapen som "perfekt" heller. Men varje gång du gör det så tycker jag att du gör dig själv till åtlöje. För inte ens vetenskapsmännen påstår sig veta allt, så varför skulle du behöva göra det?
När allt man behöver göra är ett erkänna att man egentligen inte vet till 100%.
Tack iallafall, ha en fin dag
Var har jag kallat något för ’perfekt’? Citerar du mig?
Även ett jävla tjat om vetenskaplig grund när du inte tror på vetenskap. Så det är svårt att förklara nåt för någon som inte ens ställer upp på premisserna. Universum har själv via oräkneliga ’experiment’ med himlakroppar med, och utan atmosfär. Det borde ju rimligen vara bra evidens att det kan ske - och sker.
Men nej, in kommer en tjomme som inte ens pallar att bege sig utomhus och göra egna observationer, och förkastar gravitation, förkastar en sfärisk jord, förkastar gjorda observationer och ja, förkastar vetenskapen. Det är som att prata med en unge i varför då-åldern.
Så, vilket svar från mig hade funkat? Vad vill du veta mer?