Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Herre jösses, jag verkar reta ännu mera gallfeber på er mobbarproffs nu när jag själv har slutat bry mig i hur intellektuellt oärliga ni är. Hela bunten.
Sen så får jag upplysa alla smartisar att det inte hjälper att bomba mig med en massa påhopp och idiotfrågor hit och dit. Ni beter er som om ni gick på högstadiet allihopa. Damp-ungar med trotssyndrom.
Låt mig sammanfatta vad jag pratar om, och har pratat, de senaste två tre dagarna.
1. En gasbubbla kan inte existera i ett vakuum. Åtminstone inte särskilt länge.
2. Gravitationen, vad den nu innebär, är inte tillräckligt stark för att hålla kvar gaser som en dammsugare. Inte gentemot en omgivande påstådd världsrymd där det påstås råda fullständigt vakuum.
Det enda som har framkommit från er proffsmobbare, är att jag har fel och är dum i huvudet. Men i övrigt så har vetenskapsbriljansen lyst med sin frånvaro.
Min poäng är, att om vetenskapen vore så himla vattentät på dessa två punkter, då hade det varit lätt för er att förklara för mig varför jag har fel.
Men som det är nu, så har ingen av er anfört ett enda vettigt argument. Vilket jag tycker är mer än talande.
Förutom att den annars allra ilsknaste mobbaren Wille, som råkade medge att det skulle svårt att påvisa gravitationens förmåga hålla kvar av gaser (runt ett klot, i vakuum) även om vetenskapsmännen skulle vilja. Det kan du väl få ett hedersomnämnande för WG, men det bli ändå noll poäng totalt eftersom du kör på med din mobbarjargong så fort du får chansen.
Så, om någon skulle vilja vara vetenskapen behjälplig, och förklara för mig, varför mina påståenden (1 -2) är felaktiga, så skulle jag vara idel öra.
Tills dess tycker jag så får ni skämmas över hur taffliga ni är på att försvara eran heliga vetenskap. Ni verkar inte ens vara särskilt skickliga mobbare, så jag vet inte vad ni håller på med.
Vi har ju förklarat - flera gånger.
1. Atmosfären är inte en gasbubbla, atmosfären flyter ovanpå jorden och hålls fast av gravitation.
2. Jo gravitationen är stark nog att hålla kvar atmosfären eftersom vakuum inte är en kraft. Vakuum är ingenting och ingenting är oändligt mycket svagare än gravitationen.
Hela ditt resonemang bygger på att du har fått för dig att vakuum är någon slags kraft som kan suga bort atmosfären. Men det är felaktigt av den enkla anledningen att vakuum inte är en kraft, vakuum är ingenting.