Citat:
De kom dit tillsammans i hennes motorbåt. Grannarna hade ju också sett dem bada och promenera tillsammans. Så nog var de väl båda två komfortabla med att TN, som han skrivit i sin kalender, skulle vistas på Åsas landställe.
Men någonting hände mellan dem under tisdagen 4 augusti som gjorde att TN tappade det totalt och misshandlade och knivade Åsa till döds.
Enligt min gissning blev TN svårt sårad och kränkt när det gick upp för honom att han ville mycket mer med förhållandet än hon.
Men någonting hände mellan dem under tisdagen 4 augusti som gjorde att TN tappade det totalt och misshandlade och knivade Åsa till döds.
Enligt min gissning blev TN svårt sårad och kränkt när det gick upp för honom att han ville mycket mer med förhållandet än hon.
Intressant, har det bekräftats någonstans att de kom dit tillsammans i hennes motorbåt?
Om det fanns en båt tillgänglig och Balsam ändå valde kajak så framträder ju bilden om att skapa sig ett alibi oupptäckt ännu tydligare.
Om han hade velat hade han haft tid att antingen via landvägen ta sig med kommunala färdmedel bort från området. Han hade även kunnat ta motorbåten en bra jävla bit på några timmar. Detta alltså förutsatt att mordet skedde några timmar innan hon upptäcktes, vilket jag tror baserat på vad som framgått. Om man agerar i panik eller på ett desorienterat sätt så borde man vilja ta sig bort från mordplatsen SNABBT! Paddla in till land och ta bussen alternativt stjäla motorbåten.
Han har istället tagit kajaken, tanke var nog att hålla sig undan alternativt ta sig en bit längre bort - utan att riskera att synas av vittnen eller, kanske främst, övervakningskameror/elektroniska spår.
Detta tycker jag talar för att han har haft en plan efter mordet. Med det sagt understryker jag att jag inte tror att brottet var planerat. Ganska snabbt efter mordet tänker han ut hur han har bäst möjlighet att komma undan. Han bedömer att det är genom att ta sig ifrån den absolut närheten och lämna så lite spår som möjligt efter sig. Om han hade tagit motorbåten och hittats i BOs motorbåt så hade det indikerat ännu mer skuld, och svårare att gömma en motorbåt i skärgården inte minst.
På detta sätt kan han försöka fixa ett alibi. Hävda att han åkt vilse med kajaken, kommit tillbaka och hittat henne död, hävdat att han inte sett det men att han inte är GM. Sen sket sig allt jävligt snabbt för att hon hittades betydligt snabbare än vad han trodde.
Senast redigerad av Bulbasaur400 2026-08-08 kl. 22:25.
Senast redigerad av Bulbasaur400 2026-08-08 kl. 22:25.