2026-08-08, 21:21
Medlem
Solklart fall av psykosutlöst drogmissbruk. Han hade förmodligen tagit svampar och skickat vitt hela morgonen med följd av svår paranoia och hallisar. Riktig jävla pappskalle.
Citera
2026-08-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anorev
Bästa Rådet
Lita ALDRIG på en man ,hur tevlig han än ”förefaller” !
Fasad !

Lita inte på vad någon säger, betrakta vad de gör. Särskilt beteendet när de inte är sedda eller har någon personlig vinning för sitt beteende. Exempelvis bemötande av serveringspersonal.

Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
ÅÅ verkar inte vara en kvinna som inte törs säga ifrån. Hon är chefsjurist. Jag har gått igenom hennes konto på Linked in.
Det känns inte som hon skulle lägga tid på en man om hon uppfattat honom som kontrollerande bara.

Vem som helst kan bli lurad tyvärr. Det är lätt att anta att man upptäcker sånt, specifikt inom kärlek är rationaliteten sällan på topp. Det är sant för oss alla oavsett mängd skinn på näsan. Döm inte boken efter omslaget brukar man säga.
Citera
2026-08-08, 21:27
Medlem
Tillsynes väletablerade familjefäder. samma bodelningsprocess som David E*erhard*
Citera
2026-08-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Människor med klass håller inte på med sådant. Men det är väl svårt för dig att förstå.

Det är alltså en klassfråga att uttala sig om huruvida en person betydde något för en? Som att det skulle vara en oskriven regel hos höginkomsttagare att man inte får gå ut i media och beskriva sin sorg? Ditt inlägg stärker snarare min tes om att det ligger en hund begraven här. Vilken föraktfull kommentar för övrigt, du lyckas med att förolämpa både fattiga och rika i en och samma mening. Men att förminska andra än dig själv kanske är något som är helt normalt för dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Leilars
Det här var nog det mest korkade inlägget jag har läst på länge. En kvinna som blir misshandlad till döds av sin partner har själv utlöst det… Herrejävlar inte konstigt att kvinnor inte vågar söka hjälp.
Denna MGM har visat sig ha agressionsproblem långt tidigare, troligtvis varit våldsam i tidigare relationer. Jag har träffat MGM flera gånger och har gemensamma bekanta. Dock säkert minst 10 år sedan senast.

Jag förstår att du tycker det är korkat att söka efter motiv. Särskilt eftersom du verkar känna personen i fråga. Eftersom det inte finns något alls som pekar på att MGM skulle ha varit våldsam tidigare, förstår jag hur korkat det måste kännas eftersom du har suttit på den infon i mer än 10 år. Vi andra borde så klart ha förstått det via telepati, eftersom du på grund av någon slags feghet inte har velat gå ut med de uppgifterna till media eller polis. Istället för att göra skillnad för kvinnor har du bidat din tid, och tigit i tysthet med din vetskap om en man som "troligtvis" våldför sig på kvinnor. Du och dina gemensamma vänner verkar vara precis dom vännerna man vill ha när det krisar.
Citera
2026-08-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Jag tänkte mer att han inte var känd av polisen och begår ett mord 57 år gammal.

I övrigt levt ett socialt liv med partners, barn och vänner.

Det är inte vanligt.

Men mer kan kanske komma fram?
Det är ju just det som är vanligt när det gäller mord i den åldern.
Citera
2026-08-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Lita inte på vad någon säger, betrakta vad de gör. Särskilt beteendet när de inte är sedda eller har någon personlig vinning för sitt beteende. Exempelvis bemötande av serveringspersonal.

Vem som helst kan bli lurad tyvärr. Det är lätt att anta att man upptäcker sånt, specifikt inom kärlek är rationaliteten sällan på topp. Det är sant för oss alla oavsett mängd skinn på näsan. Döm inte boken efter omslaget brukar man säga.

AMEN. Så bra. Bemötande mot serveringspersonal. En sån liten sak- men har en större mening.
Citera
2026-08-08, 21:38
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Kan det vara så att han hittat hennes mobil o kommit på att hon dejtar nån ny el flera ?
Inte omöjligt efter att dejtat i 8 mån

Tänker att det har plingat i mobilen m dan hon var i duschen el bredvid honom
Kommit upp nåt meddelande från nån man , han konfronterar henne
Bråk uppstår då med ”trubbigt våld ” hon försöker fly men han hinner ifatt henne i sitt raseri vilket skulle förklara om/att hon hittas utomhus
Om hon var så oärlig att hon dejat och träffat en ny borde väl hon som var så smart för övrigt, stängt av eller tagit med sig mobilen när han var där.
Citera
2026-08-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Det är alltså en klassfråga att uttala sig om huruvida en person betydde något för en? Som att det skulle vara en oskriven regel hos höginkomsttagare att man inte får gå ut i media och beskriva sin sorg? Ditt inlägg stärker snarare min tes om att det ligger en hund begraven här. Vilken föraktfull kommentar för övrigt, du lyckas med att förolämpa både fattiga och rika i en och samma mening. Men att förminska andra än dig själv kanske är något som är helt normalt för dig?

Jag förstår att du tycker det är korkat att söka efter motiv. Särskilt eftersom du verkar känna personen i fråga. Eftersom det inte finns något alls som pekar på att MGM skulle ha varit våldsam tidigare, förstår jag hur korkat det måste kännas eftersom du har suttit på den infon i mer än 10 år. Vi andra borde så klart ha förstått det via telepati, eftersom du på grund av någon slags feghet inte har velat gå ut med de uppgifterna till media eller polis. Istället för att göra skillnad för kvinnor har du bidat din tid, och tigit i tysthet med din vetskap om en man som "troligtvis" våldför sig på kvinnor. Du och dina gemensamma vänner verkar vara precis dom vännerna man vill ha när det krisar.
Hög inkomst betyder inte automatiskt hög klasstillhörighet.
Citera
2026-08-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Om hon var så oärlig att hon dejat och träffat en ny borde väl hon som var så smart för övrigt, stängt av eller tagit med sig mobilen när han var där.

Jag vet inte om hon var smart , men irrationellt beteende kan drabba alla under både nyktert som alkoholist tillstånd samt förälskelse som är en sorts ”psykos” i sig
Citera
2026-08-08, 21:43
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Det är ju just det som är vanligt när det gäller mord i den åldern.

Nej, det är ovanligt och om inte snubben har psykiska problem får offren noll förklaring.
Citera
2026-08-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Det är sant att män är överrepresenterade i fysiskt våld mot partner men det är mer sannolikt en konsekvens av att män generellt är fysiskt starkare än sin partner snarare än patriarkatet. Med det sagt finns inget som ursäktar detta beteende.

Samtidigt är män även kraftigt överrepresenterade för suicid, inte sällan på grund av psykisk misshandel eller brustet hjärta och även sådant kan pågå långt efter avslutad relation. Jag tror det bästa för alla är om vi är försiktiga med generaliseringar som ökar polariteten mellan könen genom generell skuldbeläggning. Alla kvinnor är inte snälla och alla män är inte elaka.

Människor beter sig dåligt mot sina partners, låt oss kämpa mot det istället för att minska förståelsen mellan könen. Det här är dock inte relevant för tråden sedan MGM är gripen. Min avsikt är inte att förminska era upplevelser utan uppmana till att se båda sidorna av myntet. Missförstå inte, våld i relation aldrig är rättfärdigat.

Strul i största allmänhet kanske och ett labilt humör. Men låt oss lämna familjen utanför i största möjliga mån, även om din analys är högst relevant.
Kvinnor i Sverige som mördas av en man de är eller varit i ett förhållande med, i snitt per år: 15
Män i Sverige som mördas av en kvinna (eller man) de är eller varit i ett förhållande med, i snitt per år: 1,8. Då är 9/10 av dessa i en självförsvarssituation under pågående våld mot kvinnan enligt KI.
Män som begår suicid i Sverige:
Citera
2026-08-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Jag tror att mitt i sorgen har sönerna till TN verkligen rätt personer som stöd.
Mamman och hennes nye man, tillika författaren av en överlevnadshandbok för dig, som har en psykiskt sjuk förälder.

Rätt sjuk slump igentligen.
ÅÅ:s barn skulle behöva samma stöd.
Är du säker på att han skrivit en sådan bok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in