Citat:
Ursprungligen postat av
TaxenSixten
Människor med klass håller inte på med sådant. Men det är väl svårt för dig att förstå.
Det är alltså en klassfråga att uttala sig om huruvida en person betydde något för en? Som att det skulle vara en oskriven regel hos höginkomsttagare att man inte får gå ut i media och beskriva sin sorg? Ditt inlägg stärker snarare min tes om att det ligger en hund begraven här. Vilken föraktfull kommentar för övrigt, du lyckas med att förolämpa både fattiga och rika i en och samma mening. Men att förminska andra än dig själv kanske är något som är helt normalt för dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Leilars
Det här var nog det mest korkade inlägget jag har läst på länge. En kvinna som blir misshandlad till döds av sin partner har själv utlöst det… Herrejävlar inte konstigt att kvinnor inte vågar söka hjälp.
Denna MGM har visat sig ha agressionsproblem långt tidigare, troligtvis varit våldsam i tidigare relationer. Jag har träffat MGM flera gånger och har gemensamma bekanta. Dock säkert minst 10 år sedan senast.
Jag förstår att du tycker det är korkat att söka efter motiv. Särskilt eftersom du verkar känna personen i fråga. Eftersom det inte finns något alls som pekar på att MGM skulle ha varit våldsam tidigare, förstår jag hur korkat det måste kännas eftersom du har suttit på den infon i mer än 10 år. Vi andra borde så klart ha förstått det via telepati, eftersom du på grund av någon slags feghet inte har velat gå ut med de uppgifterna till media eller polis. Istället för att göra skillnad för kvinnor har du bidat din tid, och tigit i tysthet med din vetskap om en man som "troligtvis" våldför sig på kvinnor. Du och dina gemensamma vänner verkar vara precis dom vännerna man vill ha när det krisar.