2026-08-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Vilken rörelsen var hon med i?

Nordiska Motståndsrörelsen?

Är hon fortfarande emot invandringen? Och avskyr icke vita?
Hon drogs till våldet och våldsideologier som en 15 år ung tjej, som bara ett barn.
Då var det SD som gällde.
I nästan 20 års tid valde hon våldets bana tills hon plötsligt gjorde en helomvändning och utmålade sig som offer.
Från det ena extrema till det andra extrema.
Mitt i allt detta finns hennes lilla barn på bara fem år, det vill säga ännu ett barn i antågande.
Citera
2026-08-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Jag är inte Sanna Hill så dina råd är inte så aktuella för mig. Jag har inte valt en roll i offentligheten heller och tilltalas inte av tatuerade kvinnomisshandlare och andra subversiva element. Det är inte min scen. Men det var nog Sanna Hills, och många kvinnor före henne och många som står och väntar på sin tur i skrivande stund.

Hon ser kanske yngre ut än 40, har inget behov att förolämpa henne, hon är absolut normativt snygg inte minst sen silikonbrösten... jag har inte sett någon bra/tydlig bild på henne och det var många år sen jag såg henne i verkligheten.

Oavsett vilket så är det tydligt att något mycket allvarligt har hänt. En person får inte ensam vårdnad hur lättvindigt som helst. Och inte skyddat boende heller.
Citera
2026-08-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Hon drogs till våldet och våldsideologier som en 15 år ung tjej, som bara ett barn.
I nästan 20 års tid valde hon våldets bana tills hon plötsligt gjorde en helomvändning och utmålade sig som offer.
Mitt i allt detta finns hennes lilla barn på bara fem år, det vill säga ännu ett barn i antågande.

Nä hon valde inte någon "våldets bana" för hon har sysslat med journalistik inte misshandlat någon.
Senast redigerad av larsjohansson 2026-08-08 kl. 20:54.
Citera
2026-08-08, 20:50
Medlem
Är det Änglasj* som är ex- partnern?
I så fall inte särskilt märkligt då han haft en liknande historik tidigare.
Citera
2026-08-08, 20:50
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzafrukost
När hon anslöt till Frihetsnytt så kände hon med sin bakgrund i ND till Änglasjö. Lite skumt. men ja ja

Det finns någon slags föreställning att den "nationella rörelsen" består av någon slags enhetlig grupp med demokratiskt vald ledare som bestämmer och håller ordning och reda när det i verkligheten är ett myller av grupperingar med olika tankegods och inte minst en svans av diverse knäppgökar som, när de bränner ut sig i ett sammanhang, söker sig till ett nytt. Vissa grupper har klarat att hålla rent framför egen dörr men ibland på bekostnad av en offentlig "avhoppare" som med hämndmotiv talar ut i judemedia. Ungefär lika representativ som Tobias Hubinette (manisk korean som misshandlar kvinnor m m) är för alla adopterade eller för alla vänsterakademiker eller för alla män. Kanske inte så jävla lyckat? Sanna Hill är en kvinnlig motsvarighet till en knäppgök som man bör distansera sig från, detta har hon med åren indirekt märkt av (fått umgås med män i samma situation) därav detta offentliga avhopp
Citera
2026-08-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedScorpion
Är det Änglasj* som är ex- partnern?
I så fall inte särskilt märkligt då han haft en liknande historik tidigare.

Nej. Det är inte någon Änglasj*
Citera
2026-08-08, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Det finns någon slags föreställning att den "nationella rörelsen" består av någon slags enhetlig grupp med demokratiskt vald ledare som bestämmer och håller ordning och reda när det i verkligheten är ett myller av grupperingar med olika tankegods och inte minst en svans av diverse knäppgökar som, när de bränner ut sig i ett sammanhang, söker sig till ett nytt. Vissa grupper har klarat att hålla rent framför egen dörr men ibland på bekostnad av en offentlig "avhoppare" som med hämndmotiv talar ut i judemedia. Ungefär lika representativ som Tobias Hubinette (manisk korean som misshandlar kvinnor m m) är för alla adopterade eller för alla vänsterakademiker eller för alla män. Kanske inte så jävla lyckat? Sanna Hill är en kvinnlig motsvarighet till en knäppgök som man bör distansera sig från, detta har hon med åren indirekt märkt av (fått umgås med män i samma situation) därav detta offentliga avhopp

Ja, alltså undrade bara i det specifika fallet, även om Mordiska Notståndsrörelsen har visat en del märklig tolerans också.

Alexander Bengtss*n utöver Hübinette tänkte jag på motsatta sidan.
Citera
2026-08-08, 20:57
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Men är hon nationalist idag? NEJ

Sökte hon sig till Alt Media om sina problem? NEJ

Sökte hon sig till fienden (Orrenius och DN)? JA
Ytterligare ett alternativ är att hon insett att de nationella inte alls är nationella utan klär sig i lånta fjädrar.

Ni har inget folk, lika lite som kommunisterna. Folk vill inte hamna under ert förtryck.
Citera
2026-08-08, 20:59
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Oavsett vilket så är det tydligt att något mycket allvarligt har hänt. En person får inte ensam vårdnad hur lättvindigt som helst. Och inte skyddat boende heller.

Jag vet inte då mycket om hennes nuvarande situation eftersom vi inte känner varandra privat (hon har föredragit manligt umgänge) och valt olika vägar i livet rent generellt men ja, hon kan ha råkat illa ut. Hon kan också ha haft en rätt vanlig karl som hon bråkat med/haft ett turbulent förhållande men av normal karaktär (hälften av alla äktenskap upplöses som bekant) beslutet om enskild vårdnad var ett interimistiskt beslut om jag inte uppfattat det fel... det kan förmodligen väga tungt i rätten att fadern är en ond nazist och att hon varit på skyddat boende. Bevisen för någon typ av reell problematik kan vara mycket vaga eller icke existerande. Hon kan också ha blivit grovt misshandlad inkl barnet. Jag vet inte. Hon har rört sig I dåliga kretsar men har själv en dålig karaktär (hennes handlingar är kassa osv). Kaka söker maka. Får man slå henne eller ungen för det? Nej, grovt våld är inte OK. Får man hålla undan ungen från pappan som hämnd för att han varit trist, fattig eller liknande? Inte heller OK såklart. Hade varit intressant att veta mer och få höra bägge versioner. Samtidigt är det ju bättre om sånt helt sekretessmarkeras, för barnets skull. Jag kommer inte leta eller begära ut handlingar kring detta men risk finns att alternativmedia gör det när hon själv går ut i tidningar.
Citera
2026-08-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexdjur
Hon har ju haft sin försörjning inom rörelsen. Genom att bryta med den förlorade hon ju sin fasta försörjning.

I artikeln framgår det att hon jobbat inom vården.

Fick säkert en slant för ett par artiklar nu.
Citera
2026-08-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Det står att hon var nazist?

Då kan det inte vara SD?
Citera
2026-08-08, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Nej. Det är inte någon Änglasj*
Vet du vem pappan till hennes barn är? Om det är någon hyfsat synlig, annars är det ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in