2026-08-08, 20:14
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det var en skribent som påstod att hon är nära 40 och att allt detta handlar om att hon är 40.

Jag råkade skriva fel. Menade 34 år.

Den personen kanske såg på bilderna och tolkade hennes ålder som runt 40 istället för att kolla fakta.
Citera
2026-08-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexdjur
Jag råkade skriva fel. Menade 34 år.

Den personen kanske såg på bilderna och tolkade hennes ålder som runt 40 istället för att kolla fakta.

Ja, så kan det vara. Våldsutsatthet kan ju få en person att åldras och se äldre ut i förtid.
Citera
2026-08-08, 20:19
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Beklagligt om hon behandlats dåligt i relation. I övrigt är det män och inte kvinnor som är hoppet för samhället så hennes avhopp gör varken till eller från.

Handlar nog mest om vart hon ser pengar att hämta.

Hon har ju haft sin försörjning inom rörelsen. Genom att bryta med den förlorade hon ju sin fasta försörjning.

I artikeln framgår det att hon jobbat inom vården.
Citera
2026-08-08, 20:20
Medlem
FjodorBajkalsjons avatar
Det är inte så konstigt, fascismen och nazismen är våldsamma så väl i ideologin som i den politiska praktiken.

Använder man våld i ett sammanhang, så blir det lättare att använda det i ett annat. Ser man också kvinnor som främst avelsdjur så blir det nog ännu enklare.
Senast redigerad av FjodorBajkalsjon 2026-08-08 kl. 20:21. Anledning: Rättar
Citera
2026-08-08, 20:25
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Enligt artikeln var det Nationaldemokraterna till att börja med. Sen var hon med och grundade Nya Tider. Några rader från en faktaruta i artikeln.
2009 Hoppar av gymnasiet och flyttar till Stockholm. Går med i Nationaldemokraterna (ND), som står för en mer radikal nationalism än SD.

2010 Blir folkvald politiker för ND. Ersättare i kommunfullmäktige i Södertälje samt nämndeman. Blir även chefredaktör för partiets tidning Nationell Idag.

2011 Skriver en text åt nazistiska Svenska motståndsrörelsens tidning, om vitas utsatthet i Sydafrika

2012 Är med och grundar Nya Tider och blir vice chefredaktör och skribent för tidningen.

2019 Grundar videosajten Exakt24 och blir ansvarig utgivare där.

2025 Slutar i augusti jobbet på FrihetsNytt, en högerextrem och konspirationsteoretisk tidning. Flyttar med sin son till skyddat boende.

De pyttesmå Nationaldemokraterna upplöstes 2014. Du skrev: "Enligt artikeln var det Nationaldemokraterna till att börja med." Så vilket parti efter det?
Citera
2026-08-08, 20:26
Medlem
Vilken rörelsen var hon med i?

Nordiska Motståndsrörelsen?

Är hon fortfarande emot invandringen? Och avskyr icke vita?
Citera
2026-08-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Då var du väl en ful kvinna när du var ung, jag beklagar din upplevelse. Vi andra vet att det inte finns någon hejd på mäns smicker och inställsamhet men den ändrar form med åldern. Ett högt fall för de som befinner sig på toppen.

Smicker och inställdsamhet låter falskt och ytligt. Och inget kvinnor saknar. Att åldras och bli sedd som en människa och uppskattas för sin mänsklighet, är givetvis att föredra i så fall! Betänk det en stund.

Hon är i övrigt 34 år. Inte 40. Och hon kom till skyddat boende som 33 åring. Då var hon ännu längre från 40. Men våldsutsatthet kan givetvis göra att en människa ser ut som 40 fast hon bara är 33-34. Så är det ju.
Citera
2026-08-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Varför är de här notoriska kvinnoboxarna välkomna i den högernationalistiska rörelsen? Borde de inte uteslutas/frysas ut av alla de normala nationalisterna?

Finns väl inte så många som är intresserade av att bli nazister så därför får man ta in varenda våldskåt idiot och hobbyknarkare som söker sig till den "nationella rörelsen".
Citera
2026-08-08, 20:35
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:

Jag tror att hon och/eller barnet blev misshandlat och att hon inte fick nåt stöd inom partiet.Att hon var tvungen att söka hjälp hos soc och kvinnojouren. Och att det efterhand fått henne att inse arr rörelsen inte stöttar kvinnor.

Återigen, vilket parti? Nationaldemokraterna, som lades ner 2014? Sanna Hill fick barn 2021.
Och det var ju tydligen först 2025 som hon ansåg sig behöva skyddat boende.
Citera
2026-08-08, 20:39
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Va? Hon har väl gjort jättemycket för svensk etnonationalism.

Sanna Hills underbara vintertal på Frihetsnytt:

https://www.youtube.com/watch?v=SjEnbL_t7tQ

Hon har självklart gjort fel nu, men jag tycker att ni är väldigt oförstående och elaka.

Det där talet ändrar väl inget?

Hon har fortfarande bara tagit dåliga beslut. Hon borde aldrig ha engagerat sig på det här sättet eftersom hon bara har sprungit efter tatuerade kvinnomisshandlare.

Hon hade gjort mer nytta om hon hade bildat en stabil svensk familj för många år sedan.

Det enda man egentligen behöver göra som etnonationalist är att bilda en stabil familj med någon som tillhör samma ras. Då har man tillfört väldigt mycket.

Så nej, hennes kaosliv har inte gjort någon nytta.
Citera
2026-08-08, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Varför är de här notoriska kvinnoboxarna välkomna i den högernationalistiska rörelsen? Borde de inte uteslutas/frysas ut av alla de normala nationalisterna?
När hon anslöt till Frihetsnytt så kände hon med sin bakgrund i ND till Änglasjö. Lite skumt. men ja ja
Citera
2026-08-08, 20:43
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Smicker och inställdsamhet låter falskt och ytligt. Och inget kvinnor saknar. Att åldras och bli sedd som en människa och uppskattas för sin mänsklighet, är givetvis att föredra i så fall! Betänk det en stund.

Hon är i övrigt 34 år. Inte 40. Och hon kom till skyddat boende som 33 åring. Då var hon ännu längre från 40. Men våldsutsatthet kan givetvis göra att en människa ser ut som 40 fast hon bara är 33-34. Så är det ju.

Jag är inte Sanna Hill så dina råd är inte så aktuella för mig. Jag har inte valt en roll i offentligheten heller och tilltalas inte av tatuerade kvinnomisshandlare och andra subversiva element. Det är inte min scen. Men det var nog Sanna Hills, och många kvinnor före henne och många som står och väntar på sin tur i skrivande stund.

Hon ser kanske yngre ut än 40, har inget behov att förolämpa henne, hon är absolut normativt snygg inte minst sen silikonbrösten... jag har inte sett någon bra/tydlig bild på henne och det var många år sen jag såg henne i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in