Citat:
Ursprungligen postat av
-GG
Ditt eget inlägg som du citerar, det tycker jag är en bra utförd analys!
Man kan också tänka sig, att JJ kan ha levt med viss ångest, och att hans långa, dagliga promenader var ett uttryck för detta. När han då hamnade i en plötsligt uppblossad konflikt med Tor har det helt enkelt runnit över och att han med adrenalinet rusande jagar ifatt och slår ihjäl en till person "utan problem".
Sedan har han en sådan tur att utredningen blir en segdragen historia.
Det mördade paret hade varit bortrest. Min slutsats är att denne J drev omkring där i området o snokade, för snokandets skull. Kanske hade han också tagit sig in i huset, rest en stege på baksidan av boningshuset o på något vis tagit sin in på vinden, om något fönster på vinden el övervåningen bara hade en hasp kundeJ ta sig in o gå runt ,han letade kanske inte efter något speciellt, men fotavtryck lämnades på vinden i sko-stl 38.
Den dagen paret kommit tillbaka, var J åter där,och han blev överraskad av Tor. J gick till angrepp o dödade Tor, kanske hade Tor höjt rösten, och hans partner hörde rop.
Hon sprang dit för att se efter,vad som hände. J gav sig på den lilla kvinnan.
Om J vid denna tid haft kontakt med en tjej som också drev runt och gillade ta sig in på folks privata ägor, så kan det förklara skoavtrycket 38.
Eller var J helt ensam.
Han bodde i typ studentbostad, så polisen har väl kartlagt de övriga som bodde nära J.
Han är ju son till en polis, och J var utåt sett beskedlig.
Hans bortförklaringar i förhören är uppenbart inget att fästa sig vid.
Han försöker ljuga ihop en historia.
Han har mördat det trevliga paret i Brattås- och hans svammel kan inte tas på allvar.
Något motiv lär inte finnas, han är en av dessa som lever mitt ibland oss, sådan som ger normalt intryck.
Men inombords- Klassisk, Dubbelnatur. Uppdämt raseri-Skenhelig.
Omgivningen /närstående kan inte förstå.
Han som inte kan göra en fluga förnär,liksom.
(Hagamannen i Umeå var också en sådan. Inte heller hans närstående förstod.)
Så tacksam att detta brott äntligen får ett avslut.