Citat:
Ursprungligen postat av
iamwonderwoman
Ingen nyhet att män tycker om yngre kvinnor, men om man räknar bort viljan att få barn, hur stor roll spelar det då?
Exempelvis väljer en 45-årig man hellre en vacker 45-årig kvinna eller en medelmåttig 35-årig kvinna? Eller en 35-årig man som kan välja mellan motsvarande 35-åring eller 25-åring? Osv, uppåt eller nedåt i ålder.
Slår det likadant i alla åldrar (om man fortfarande räknar med att man inte vill ha barn)?
Din fråga verkar lite ålders och utseendefixerad, är du det?
Spelar ingen som helst roll hur snygg en kvinna är, om det inte går att leva med henne. Utsidan ger möjligen insidan en större chans.
Jämför med dina allra bästa djupaste vänner, tänker du ålder och utseende då?
Ser jag tillbaks till när jag var sådär 20+, inte så många i min ålder då som jag tyckte var snygg. Å de över 40 var ju närmast kärringar å tanter. Men ser jag på tjejer i den åldern idag, då ser ju de flesta bra ut, även om jag i övrigt närmast betraktar dem som barn. Kan tycka synd om dem med tanke på den klena självkänsla de ofta har.
Unga tjejer sminkar sig för att se äldre ut, mogna kvinnor för att se yngre ut. Skönhet är ofta bara en brist på ålder.
När jag idag ser mig omkring bland kvinnor i min egen ålder, så är saken lika som när jag var 20+, inte så många som ser bra ut. Många trötta tanter som helt tappat "det", både mentalt och sin "sex appeal". Men det finns undantag och riktigt välbevarade. Men handlar det om att välja.. så måste det ju vara någon i vars sällskap man trivs.
Kvinnan är grindvakten till sex, men mannen är minst lika mycket grindvakt till förhållande, kanske mer.