2026-08-08, 05:53
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Premissen var ju just att 45-åringen var "snygg".
Sedan är det en annan sak huruvida en 45 år gammal människa verkligen kan vara så orynkig att hon kan vara snygg, och huruvida hennes tatueringar eller icke-tatueringar passar dina preferenser, och en massa annat.

Men då noterar jag här att du får duktighetspoäng för att du inte gillar fejkbröst, stora läppar, lösfransar och smink. Det känns väl bra, efter fredagsbönen och allt?

Du måste vara en sorgligt ensam människa som måste "prata", speciellt om pratandet måste röra dina ålderskrämpor och Gnesta-Kalle.
Är ju trevligt om man har något gemensamt att tala om när själva sext eller förälskelsefasen är över? Ett förhållande innehåller så mycket mer än yta, man blir ett "team" Vara på någorlunda samma nivå för att ha utbyte av varandra mer än sex.

Inte så mycket för krämpor eller Gnesta Kalle. Som tur var är inte heller damen det!
Citera
2026-08-08, 07:57
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Är ju trevligt om man har något gemensamt att tala om när själva sext eller förälskelsefasen är över? Ett förhållande innehåller så mycket mer än yta, man blir ett "team" Vara på någorlunda samma nivå för att ha utbyte av varandra mer än sex.

Inte så mycket för krämpor eller Gnesta Kalle. Som tur var är inte heller damen det!

Prata är väl bra men jag förstår inte det här som vissa säger att man enbart måste prata om åldersspecifika ämnen! Om en tjej är superintresserad av exempelvis manga så kan jag väl ha ett utbyte av det också, då kan jag passa få att få en introduktion till den världen och kanske rentav förstå varför vissa är så fixerade vid sånt. Så kan jag förklara lite om rymden och vilka planeter som finns där, eller vad hon nu är intresserad av.

Eller varför inte prata om hur man ska knulla nästa gång?

Det finns väl massor av samtalsämnen som kan intressera alla åldrar. Exempel på saker som jag pratat om alldeles nyligen med min mycket yngre flickvän: Vad det finns för offroadingställen runtom staden, vilka Jim Carrey-filmer som är roligast, att parmesan-osten på Costco är den godaste någonsin, att det skulle vara tre konserter samtidigt idag runt Mandalay Bay så att trafiken där kunde bli långsam, att det ska bli lite svalare nästa vecka så att man kan vara utomhus, att hon eventuellt tänker starta en youtube-kanal för sin hund och ideer inför det, hur man resettar en iPhone om pekskärmen har låst sig, skvaller om grannen, hur mycket av sin medicin hon borde ta idag, huruvida hon borde återuppta kontakten med sin mamma, och så vidare och så vidare.

Jag har inget emot djup, sålänge det inte blir ett falskt, pretentiöst djup.
Citera
2026-08-08, 08:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Helena Seger är 55, Zlatan är 44.
Ganska säker på att han kunde fått en yngre kvinna, om han så velat.
Ingen som älskar honom på riktigt. Men det är klart, han kanske gör en Forsberg.

I övrigt är en snygg 45 åring en snygg kvinna som egentligen inte ser ut att vara 45. Jag hade knullat min chef utan en sekunds tvekan om jag inte var gift. Hon är 50 men ser ut att vara minst 10 år yngre och extremt snygg.
Citera
2026-08-08, 09:30
Medlem
Måste finnas spontanitet lekfullhet kvar annars är det kört
Citera
2026-08-08, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Premissen var ju just att 45-åringen var "snygg".
Sedan är det en annan sak huruvida en 45 år gammal människa verkligen kan vara så orynkig att hon kan vara snygg, och huruvida hennes tatueringar eller icke-tatueringar passar dina preferenser, och en massa annat.

Men då noterar jag här att du får duktighetspoäng för att du inte gillar fejkbröst, stora läppar, lösfransar och smink. Det känns väl bra, efter fredagsbönen och allt?

Du måste vara en sorgligt ensam människa som måste "prata", speciellt om pratandet måste röra dina ålderskrämpor och Gnesta-Kalle.
Det räcker med att läsa Onanikrems inlägg för att förstå att han gillar att prata om sig själv, med alla sina personliga anekdoter. Är han likadan med kärringen förstår jag att ”prata” blivit en central del av tillvaron.

Hon har väl lärt sig att filtrera bort det mesta, så det flyter säkert på.
Citera
2026-08-08, 15:21
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamwonderwoman
Ingen nyhet att män tycker om yngre kvinnor, men om man räknar bort viljan att få barn, hur stor roll spelar det då?

Exempelvis väljer en 45-årig man hellre en vacker 45-årig kvinna eller en medelmåttig 35-årig kvinna? Eller en 35-årig man som kan välja mellan motsvarande 35-åring eller 25-åring? Osv, uppåt eller nedåt i ålder.

Slår det likadant i alla åldrar (om man fortfarande räknar med att man inte vill ha barn)?
Jag väljer skönhet oavsett ålder.
Citera
2026-08-08, 15:55
Medlem
Citat:
Ingen nyhet att män tycker om yngre kvinnor, men om man räknar bort viljan att få barn, hur stor roll spelar det då?

Exempelvis väljer en 45-årig man hellre en vacker 45-årig kvinna eller en medelmåttig 35-årig kvinna? Eller en 35-årig man som kan välja mellan motsvarande 35-åring eller 25-åring? Osv, uppåt eller nedåt i ålder.

Slår det likadant i alla åldrar (om man fortfarande räknar med att man inte vill ha barn)?

Din fråga verkar lite ålders och utseendefixerad, är du det?

Spelar ingen som helst roll hur snygg en kvinna är, om det inte går att leva med henne. Utsidan ger möjligen insidan en större chans.

Jämför med dina allra bästa djupaste vänner, tänker du ålder och utseende då?

Ser jag tillbaks till när jag var sådär 20+, inte så många i min ålder då som jag tyckte var snygg. Å de över 40 var ju närmast kärringar å tanter. Men ser jag på tjejer i den åldern idag, då ser ju de flesta bra ut, även om jag i övrigt närmast betraktar dem som barn. Kan tycka synd om dem med tanke på den klena självkänsla de ofta har.

Unga tjejer sminkar sig för att se äldre ut, mogna kvinnor för att se yngre ut. Skönhet är ofta bara en brist på ålder.

När jag idag ser mig omkring bland kvinnor i min egen ålder, så är saken lika som när jag var 20+, inte så många som ser bra ut. Många trötta tanter som helt tappat "det", både mentalt och sin "sex appeal". Men det finns undantag och riktigt välbevarade. Men handlar det om att välja.. så måste det ju vara någon i vars sällskap man trivs.

Kvinnan är grindvakten till sex, men mannen är minst lika mycket grindvakt till förhållande, kanske mer.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-08-08 kl. 15:58. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-08-08, 19:50
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Utseende har med så mycket mer än ålder att göra. Tex. går tatuerade brudar totalt bort i första granskningen för mig, samma med ankläppar eller fejkbröst. Lösögonfransar kan man slita bort och sminket kan tvättas av men resten sitter där vare sig man vill eller inte.

Sedan skall man ju ha något att tala om också, kanske har man som 66 år inte så mycket att tala med en 25 åring om när knullandet är avklarat?
Precis, men till skillnad från tatueringar går fejkbröst och ankläppar bra för mig, om man bara ska knulla. Det är väl vad tråden handlar om "egentligen"? För en blivande partner är det ju så mycket annat som spelar in - oavsett bröst och läppar.
Men lösögonfransar alltså, det är ju jättehett! Nästan vilken kvinna som helst blir sexig i lösögonfransar.
Citera
2026-08-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Jag väljer skönhet oavsett ålder.

Jag väljer en smal kvinna framför en tjock. Alla dagar i veckan.
En tjock kvinna betyder att hon inte har självkontroll eller sjävinsikt.
Citera
2026-08-08, 19:56
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:

Utseendemässigt lever kvinnor på lånad tid redan över 20. Då börjar öronen fermentera och celluliterna i pannan.
Citera
2026-08-08, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Utseendemässigt lever kvinnor på lånad tid redan över 20. Då börjar öronen fermentera och celluliterna i pannan.

Det är väl därav kvinnor behöver ha utbildning och arbete och vara ekonomiskt självständiga. Pga. Män som resonerar som du. Inte pga. "Feminismen". Drar deras man när de är över 20 och hon "lever på lånad tid", så har hon iaf. sitt jobb och sin lön som håller henne vid liv många år till!
Att du inte fattar detta enkla är obegripligt!

Och att kvinnor väntar med barn till de har fast tjänst är väl också ren överlevnad, så att de har fast tjänst innan barn. Ifall barnafadern lämnar henne där efter 20, då hon "lever på lånad tid"
Citera
2026-08-08, 20:39
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Medan mäns plånböcker bara blir fetare med åren, för att peaka när de är i 60-årsåldern. Men varför väljer inte gubbar 19-åringar om de kan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in