2026-08-08, 19:08
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Feminism är ju många kvinnor allergiska mot också. En feminist vill inte att kvinnor ska gå hemma med barnen, vilket är många kvinnors högsta önskan.

Lol, tror att du missat lite vad gäller ”feminismen”.

Det handlar inte om att man inte ska vara hemma med barn, det handlar om att inte vara tvingad till det.
Citera
2026-08-08, 19:09
Medlem
Twitterturkens avatar
Ändå intressant att alla s.k högerextremister alltid blir vänsterextremister när de "hoppar av".
Sällan man hör om någon som väljer att bli liberal istället.
Citera
2026-08-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Ändå intressant att alla s.k högerextremister alltid blir vänsterextremister när de "hoppar av".
För egen del tycker jag det är mer intressant att någon överhuvudtaget "hoppar på".
Citera
2026-08-08, 19:14
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken

På vilket sätt är hon vänsterextremist?
Citera
2026-08-08, 19:15
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Hon verkar svänga kappan ditåt det lossnar mest pengar. Valobservatör i Ryssland med inbjudan från Kreml

Jag antar Kremls pengar numera går till kriget och små propagandister som Sanna inte längre får nått. Knappast en riktig nationalist. Kanske kan hon nu börja arbeta åt Expo?
Det är ju inte så extremt egentligen, en massa sannfinländare och sverigedemokrater var valobservatörer, och de sitter i europaparlamentet och nationella parlament.
Citera
2026-08-08, 19:15
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Lol, tror att du missat lite vad gäller ”feminismen”.

Det handlar inte om att man inte ska vara hemma med barn, det handlar om att inte vara tvingad till det.

Haha.

Feminister som ser lyckliga hemmafruar med barn går sönder av ilska.
Citera
2026-08-08, 19:17
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Förebild?

Hon har ju egentligen inte gjort ett skit som gynnar personer som tänker etnonationalistiskt.

Hon har blivit tillsammans med notoriska kvinnoboxare om och om igen. Hon fick (antagligen) problem med det ekonomiska och springer till DN och gråter över hur dåliga män har behandlat henne dåligt.

Hon kunde ha bildat familj med en normal nationalist för länge sedan istället för att jaga söndertatuerade missfoster.
Va? Hon har väl gjort jättemycket för svensk etnonationalism.

Sanna Hills underbara vintertal på Frihetsnytt:

https://www.youtube.com/watch?v=SjEnbL_t7tQ

Hon har självklart gjort fel nu, men jag tycker att ni är väldigt oförstående och elaka.
Citera
2026-08-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Nej, man får dra sina egna slutsatser:

Har du dåligt samvete för att du varit en del av den högerextrema rörelsen?

– Ja. Framför allt för hur jag har pratat om kvinnor som är utsatta för våld i hemmet. Jag har inte alls varit förstående. Jag har själv haft den här grova jargongen om kvinnor.

Sanna Hill vill inte vara en hycklare, säger hon.

– Jag har fått enorm hjälp av just det här jämställda, feministiska samhället som rörelsen som jag tillhört vill rasera. Jag har fått hjälp av socialtjänsten, kvinnojouren och det skyddade boendet.

Sanna Hill har drabbats konkret av kvinnohat från män i svensk extremhöger, även i privata relationer. Det är ett skäl till varför hon hoppar av – och varför hon inte vill göra det i tysthet.

– Jag känner ett ansvar att varna andra. Efter 18 år vet jag vad som hade hänt om den nationalistiska och konspirationsteoretiska rörelsen hade fått makten i morgon.

Vad hade hänt?

– Jag tror socialtjänsten och kvinnojourerna hade avvecklats. Det skulle bli ett enormt hat och en enorm kvinnofientlighet. Ett hemskt samhälle enligt mig.

Hon kopplar det hon upplevt privat till politiken:

Många så kallade incelmän söker sig till den nationella rörelsen. Missnöjda män som inte kan behålla tjejer eller inte får de tjejer de vill ha. Och i stället för att se inåt tänker de att det här beror på feminismen. Det är kvinnornas fel.

Ja, läser man "mellan raderna" så... Ja, bilden blir tydligare och tydligare.
Citera
2026-08-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Får i övrigt tillägga att jag hade kunnat bo på skyddat boende om jag hade sådana idéer, räcker med att vara kvinna med barn och uppge att mannen sysslar med förslagsvis psykisk misshandel (fula ord, nedvärderande etc) så får man skydd och hjälp. Det är inte svårt att svartmåla en man. Knuffar och lätta slag lämnar inga märken. Ord mot ord om hot och fula ord. Jag tycker inte att skyddade boenden är fel men det är inte svårt att komma dit särskilt inte om man har en dysfunktionell relation.

Det är dock svårt att få ensam vårdnad. Och hon har tilldelats ensam vårdnad. Och bir på skyddat boende. Och lämnar den rörelse hon var aktiv i under 18 år, då hon där har mött på kvinnohat och även kvinnohat i privata relationer. Lägger man ihop 2+2 så blir det fyra. Något allvarligt har inträffat.

Och nej, man får inte skyddat boende hur som helst, finns inte så många. De som finns behöver gå till dem med högst skyddsbehov.
Citera
2026-08-08, 19:26
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
'
Tack för mer info:-)
"Vårdnadstvist"? Då är det alltså inte samhället som gått in för att skydda barnet från en våldsam miljö.
Då klarnar bilden ytterligare(åtminstone min bild)

Jag reagerade också på att hon inte verkar ha skyddad folkbokföring?

Samhället har ju på sätt och vis gjort det. Rättsväsendet är ju också en del av samhället. Pappan har enligt domstolen inte umgängesrätt fram till vårdnadstvisten ska avgöras i år. Och hon nämner att hon fått hjälp av soc.

Jag rekommenderar dig att läsa artikeln. Då blir det tydligare.

Hon hade skyddat boende förut. Kanske hennes ex sitter i fängelse för ett längre straff? Att det är därför hon inte är rädd i nuläget? Sen bor hon ju med en man. Det kanske får henne att känna sig tryggare. Jag hade uppskattat att man hade nämnt i artikeln om varför hon inte har skyddad identitet.
Citera
2026-08-08, 19:30
Medlem
Reflexdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Sedan så bor man ju knappast heller i 5 år på skyddat boende. Så S Hill har väl bott där kanske att halvår max. Kanske bara några veckor efter att ha strulat till det extra med sin självvalda strulpelle. Och nu bor hon tydligen i Orchistan. Förlåt, menade Malmö.

Jag rekommenderar dig att läsa artikeln. Alldeles i början står det att hon och sonen haft skyddat boende i 9 månader.
Citera
2026-08-08, 19:31
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Den högerextrema rörelsen är ju ganska mångfaldig, svårt att dra alla över en kam. Det finns allt från akademiker som är för autistiska för att fatta att vissa resonemang inte skall dras till sin logiska slutpunkt till klassiska fotbollshulliganer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in