Citat:
Ursprungligen postat av
gregersnegrer
. Vad tror ni om det?
Jag ser fler och fler på YT prata om det och befarar samma sak. Med allt som skett efter 2015. Öppna gränser, partifördelning nästan baserat på kön. Hur kvoteringen baserat på etnicitet ser ut inom reklam, film och kultur och hur det mottagits av oss, det konsumerande populaset, där vi nästan konsumerar höger/vänster-bråkandet i underhållningssyfte, likt en UFC-fight.
Ett stängt hormuz-sund och fler på gång, kommer göra det ohållbart att upprätthålla samhällskontraktet, vilket kan komma att riskera att bita eliten i röven den dagen högern och vänstern insett att de alla blivit blåsta. Då kommer ett krig lägligt för att pysa ut lite luft.
Frågan är om det blir genom tvång som för de ukrainska männen som tvingats ut bland drönarna.
Det kommer med stor säkerhet råda svält på afrikanska kontinenten, vilket kommer göra att miljontals fler kommer söka sig hit. Det jag frågar mig är hur Europas höger-/vänsterväljare - med könsuppdelningen - ställer sig i ett sådant läge. Kommer en nationalistisk man anses vara passé och kommer våra politiker välja ”Ukraina-spåret” som utväg i den växande tryckkokaren, eller blir inbördeskrig ett faktum i ett sådant läge. Många anser ju att de minsann inte alls tänker försvara de värden som 8-klövern står för.
Men vi har en invandrande befolkning och många kvinnliga väljare som sagt JA till allt detta.