2026-08-08, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Varför inte? Det finns en nära vän som redan uttalat sig i media om GM. Klart att det finns dom som inte vill uttala sig, frågan är dock kopplad till varför vi vet så lite om BO? Du verkar vara dåligt insatt i hur journalistik fungerar. Jag vill inte läsa snyfthistorier, jag förväntar mig att en person som är älskad av de som kände henne åtminstone beskriver hur tråkigt det är att förlora sin vän. Vi har inget av detta än, därav min frågeställning. Om du förlorar din närstående vän och media ringer två dagar efter, skulle du lägga locket på eller skulle du vilja prata om hur viktig din vän var och vad denne betydde för dig? Verkligheten är att människor har ett psykologiskt och biologiskt behov av att prata om saker som berör dem på djupet. Särskilt i fall som detta. Frånvaron av detta kan i sin tur också förklara en del.

Frånvaron av detta förklaras nog bäst med att barnen och barnens pappa är djupt chockade.
Det skulle jag också vara om jag fann min mor mördad. Antar att övrig släkt, arbetskamraterna och vänkretsen känner samma.

Visst behöver människor prata av sig i sådana här situationer men det gör man nog inte bäst med en journalist.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-08 kl. 06:09.
Citera
2026-08-08, 06:17
Medlem
Citat:
Men något hos BO måste väl utlöst detta hos MGM? Klart att det inte är rätt att ta någons liv, men vissa personer har en viss förmåga att trycka på rätt knappar. Därför är det väsentligt att försöka kartlägga hur även BO var som person. Men allt detta lyser med sin frånvaro, än så länge.

Hjärtlöst uttalande. Igen.
Varför antar du att det måste finnas något hos BO som spökar? Om det inte förekommer någon skit att gräva upp så kanske det inte finns någon. Mordet har ju precis hänt. Hennes närstående sörjer och har alldeles tydligt inget behov av att yttra sig.
Citera
2026-08-08, 06:34
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Men något hos BO måste väl utlöst detta hos MGM? Klart att det inte är rätt att ta någons liv, men vissa personer har en viss förmåga att trycka på rätt knappar. Därför är det väsentligt att försöka kartlägga hur även BO var som person. Men allt detta lyser med sin frånvaro, än så länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Hjärtlöst uttalande. Igen.
Varför antar du att det måste finnas något hos BO som spökar? Om det inte förekommer någon skit att gräva upp så kanske det inte finns någon. Mordet har ju precis hänt. Hennes närstående sörjer och har alldeles tydligt inget behov av att yttra sig.
Hon gjorde väl slut och det accepterade inte GM. Så han mördade henne. Att de gick ut med tesen att han kunde fly från landet kan tyda på att det var en utlänning (fast de sällan kan simma) Var han utlänning kan det styrka tesen om att han kände sig kränkt när hon gjorde slut och mördade henne därför, har hänt förr.
Citera
2026-08-08, 06:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ytterliggare en diagnos. Scociopat? Baserat på en lägenhetssituation för flertalet år sedan samt bilder? Hur vet man att han själv inte bidrog med något i lägbytetet. Pengar? Kanske hyran? Om exet bara skulle ha lämnat sin attraktiva lägenhet för en annan dessutom med mannen med på kontraktet skulle det göra mig förvånad. Lägenheter i innerstaden växer inte.på träd.

Sedan får man inte två treor eller fyror mot en stor vid ett lägenhetsbyte i centrala Stockholm. Försvarar inte resultatet och har för få kunskaper om detta fall, men vore det rimligt att mannnen, förutsatt att han bidragit till lägenheten på Hagagatan, med två-tre barn flyttar in i en 2:a och kvinnan i en fyra som hon kanske inte ens har råd med? Som sagt, vi vet inte mycket i dettta läge men att basera MGMs person efter lägenhetsbyten och utseende på bild leder inte tråden vidare på några mer sannolika grunder.

Mer kött på benen.

-
Hugger du ihjäl någon med kniv baserat på pga relationsbråk så är du sociopat eller psykopat, något är fel.
Citera
2026-08-08, 06:47
Medlem
Citat:
Nej, något hos MGM måste inte ha utlöst detta. Det finns fall där mördare har ihjäl andra helt utan någon som helst orsak.

Men visst, något kan mycket väl ha triggat honom. Men det kan ju vara precis vad som helst.

- Hon vill göra slut.
- Hon har inte skrattat åt ett skämt.
- Hon håller inte med honom om något.
Osv.

Att spekulera i att möjligheten finns att hon var flickvännen från helvetet som drev honom till mord, är bara jävligt osmakligt.
Citera
2026-08-08, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Tätt var väl och ta i ?? Allt är relativt , själv bor jag i radhusområde, där är det rätt tätt tycker jag. Klart jag har kollat på google maps. Vet exakt vilket hus det är.
För att vara en skärgårdsö är det tätt mellan husen. Att ha 15 meter mellan två fastigheters hus är inte vanligt i skärgården. Det är är väl typ Sandhamn och några andra öar där det är så små tomter och där husen ligger så nära. Att jämföra med radhusområden är liksom inte jämförbart. Där har man ju grannar på andra sidan väggen.

Saken är väl den att om det var folk i alla eller nägra av husen på de angränsande fastigheterna så fanns det en stor risk/chans att ett mord skule höras eller att något märkligt skulle ses, av de i dessa hus.
Citera
2026-08-08, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Alla som känner misstänkta gärningsmän och dylikt går väl inte in på flashback och skvallrar direkt heller? Som om det är prio 1.
Nej, det gör verkligen inte alla.

Likväl så brukar det i sådana här trådar dyka upp just f d kolleger, klasskamrater och liknande. Till både MGM och BO.
Citera
2026-08-08, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandska123
Jag tror detsamma. Om han blivit dumpad av tre bra kvinnor på rad, så tappar han det.
Tre?

Det är så många inlägg i denna tråd så jag har uppenbarligen missat något. BO är ju då en. Kvinnan han var sambo med och där det vid separationen uppstod en tvist om hyreslägenheten de bodde i en annan. Vem är/var den tredje?
Citera
2026-08-08, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hugger du ihjäl någon med kniv baserat på pga relationsbråk så är du sociopat eller psykopat, något är fel.

Läs på. Sociopater och psykopater drivs inte att mörda per definition. Där finns istället ett utnyttjande, oförstående av och frånställningstagande till andras känslor, behov och välbefinnande.
Man sätter sig själv i fokus.

Är nästan säker på att detta mord skett helt oplanerat och i ren affekt. Eftersom brottet verkar vara så brutalt så kan man nog tänka sig att djupa känslor blossat upp.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-08-08 kl. 07:15.
Citera
2026-08-08, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast det vet vi, att något är fel när han hugger ihjäl henne. Men nu var frågan om lägenhetsprocessen var ett tecken på att han är en sociopat.

Just i detta fall har vi utomstående ingen som helst aning om varför han begick detta vidriga mord. Det är väl troligtvis extrema undantag när brottsoffers eget uppträdande skulle driva en fullständigt frisk och normal människa till att mörda.
Det finns säkert människor som kan förnedra, tillintetgöra och driva en normal och frisk människa till fullständigt vansinne så att människan tappar det totalt och mördar personen som förnedrat.Jag tvivlar starkt på att det var så i detta fall. Ansvaret ligger ändå på GM att aldrig överskrida gränsen till att mörda.
Citera
2026-08-08, 07:48
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Visst, BO jobbade som chefsjurist på SEB och GM som chefstekniker på Magasin 3, men det gör inte henne till en superkvinna som vissa i tråden vill få henne till. Hon hade fel och brister som alla oss andra har och kanske inte var helt lätt att umgås med heller.

Kvinnor ska inte bli mördade av sina män men tro att hon var en ängel.... p g a sitt jobb - då tänker man fel.

Det är inte yrket utan personligheten som visar vad det är för person.

Ditt jobb berättar inte vem du är.

Exakt!
Hennes jobb kanske inte representerade hennes personlighet

Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Gå in på hans fejja och se vilka han följer.
Sunkiga hak och clubba och Timbuktu och rockparty m.m. som man definitivt inte förknippar med försiktig torr chefsjurist på SEB.

Vad hade de egentligen gemensamt? Obegripligt!
Det enda hos han som hon uppenbarligen gilla är hans skägg.

Jag har tänkt om. TN och ÅÅ kanske passade ihop.
Funderingar.

1. PERSONALIA
Det verkar vara ÅÅs barns pappa som var den udda blå fågeln i ÅÅs liv.
Trots det fina jobbet som chefsjurist på SEB så kanske ÅÅ var rödgrön i själen. Det som talar för det är att ALLA personer efter separationen på Lidingö har rödgrön profil.

Exet JB: Har enkel akademisk bakgrund och är ihop med brottoffersnämndens boss med tydlig rödgrön profil.
TN: Som följer sossarna i Värmdö. TN har enkel akademisk bakgrund och är ihop med X med tydlig rödgrön profil och som poserar med Stina Wollxter.

TN:s alla tre kända ex har konstintresse. Tydlig lockelse.
Från 2014 och fram till samboende med X 2019 så kan TN varit ihop med andra okända hittills kvinnor. Hur har det slutat där?
När blev TN och X ett par? Senast 2019.
Är TN känd från nätdejting? Han kan rimligen inte träffat kvinnorna efter separationen 2014 IRL.
Arbetsgivaren är trots sin ofantliga rikedom känd för antikapitalism.

2. MORDET
Både trubbigt våld och knivvåld. Det borde rimligen vara det trubbiga våldet som kom först. När nävarna inte räckte till togs kniven fram.
Ingen knivar först och börjar veva med nävarna efteråt på en död/döende.

3: FLYKTEN
TN gör först inget efter mordet. Inget larm. Varför inte? JÄVLIGT DUMT
Oklart hur länge TN väntar innan han lämnar huset. När TN väl lämnar huset och flyr från ön så tar han inte ÅÅs båt med motor som de anlänt med, han tar en simpel kajak. DUMT
Hur kan TN tro att han ska undgå att bli fast? Vad ska flykten tjäna till? DUMT
TN flyr inte till fastlandet utan ut på oklara vatten bort från fastlandet. DUMT
TN vägrar att ge upp trots att poliser surrar som en svärm getingar runt hans gömställe. DUMT
Efter 33 timmars flykt i det fria, myggbiten törstig uttröttad och hungrig, är TN fortfarande så galen att han ska komma undan poliserna genom att simma iväg. DUMT

33 timmars flykt undan polisen. Flykten började redan innan mordet upptäcktes.
Senast redigerad av gofigur 2026-08-08 kl. 08:05.
Citera
2026-08-08, 08:32
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Kan verkligen inte förstå att en kvinna som hon var med en man som han.
Undrar vart han "jagade" sina flickvänner ? Dating sidor, datingappar, facebook mm ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in