Citat:
Ursprungligen postat av
Bulbasaur400
Tänkte nåt liknande, även om styckningsteorin känns långsökt. Det lär ju ta en stund att stycka en kropp. Om han i något skede hade en plan att göra sig av med kroppen som han inte lyckades fullfölja så kan man väl tänka att det vore enklare att ta kroppen i befintligt skick, kasta i den i en båt och dra ut på Östersjön i mörkret?
Ja, han borde ju varit medveten om att ÅÅ skulle få besök av sina barn på eftermiddagen/kvällen den fjärde? Besöket ska enligt åklagaren ha varit planerat.
Eftersom att det också kommit fram att det är oklart när hon dog så kan man undra om han helt enkelt mördat henne tidigare än på tisdagen? Nu tänker jag att det får anses bekräftat att hon inte levde när hon blev hittad av sin anhörige även om TV4-nyheterna slarvade i rapporteringen och skrev att hon hittats skadad och att hennes liv inte gick att rädda…
Kanske försökte han iscensätta att det skulle se ut som ett verk från någon yttre? Ren spekulation.
Men kanske så planerat att han hade sagt till ÅÅ att han skulle vara på en kajakluff i skärgården morgonen dagen för ankomst. ÅÅ berättar för sin anhörige att TN kommer vara iväg på kajakluff när de kommer och att han sticker på morgonen.
Sedan paddlar han inte iväg på morgonen utan väntar till eftermiddagen då han mördar ÅÅ och paddlar iväg, för att det ska se ut som att det är någon annan.
Hon kan också ha mördats redan måndag kväll och sen höll han kontakt med anhöriga från hennes telefon in på nästa dag och skrev saker som att ”nu har TN paddlat iväg på sin kajaktur, det ska bli roligt att ni kommer”. Och så paddlar han iväg i gryningen.
Fy fan vad påverkad jag blivit att det här fallet! Kan inte sluta tänka på det.
DN
Åklagare Emma Olsson intervjuas i DN:
https://www.dn.se/sverige/man-gripen-for-mordet-i-varmdo/
Hur hittades kvinnan?
– Det var en anhörig som skulle komma på ett planerat besök, som hittade kvinnan avliden och larmade polisen. Vem den anhöriga är kan jag inte kommentera.
Expressen
Åklagare Emma Olsson uttalar sig om att det är oklart exakt när kvinnan avlidit:
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/man-begard-haktad-efter-skargardsmordet/
"När polisen kom till platsen var kvinnan död. Exakt när kvinnan avlidit är i nuläget oklart", enligt åklagare Emma Olsson.