Nu får väl en se under själva rättegången, men hittills känns detta inte alls som ett lika starkt case som typ dubbelmordet i Linköping tyvärr.
Att denne enstöring som allra minst gjort sig skyldig till brott mot griftefriden som det hette då, är ju helt uppenbart, men också lika uppenbart preskriberat vid detta laget. Om han inte har någon helt osannolik alternativ story tycker jag även medhjälp till mord genom likgiltighetsuppsåt känns som en väldigt korrekt spår. Han har varit på platsen, han har dragit en död människa och han har inte agerat korrekt för fem öre (ringt polisen, gjort HLR etc etc). Däremot ställer jag mig tyvärr
lite tveksam till om det verkligen kommer hålla hela vägen för ett mordåtal. Även om hans historia kanske inte är vidare sannolik, tycker jag utifrån de få DNA-spår som finns, att det åtminstone hittills framstår som svårt för åklagaren att
helt kunna utesluta att andra gärningspersoner också fanns på platsen. Åtminstone utifrån att de få DNA-spår som ändå verkar finnas är så ospecifika också. Hittills har det ju inte framkommit något som verkligen binder honom till de dödande huggen vad jag sett.