Citat:
Zoomar vi ut så ser vi att antalet singelhushåll är rekordhögt, att barnafödandet är lägre än någonsin, att 40% av män under 30 lever i celibat medan unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva gruppen av alla (FB) Nästan 40% av män mellan 18-29 har aldrig sex
Så det är snarare så det är ut. Och utvecklingen kommer av allt att döma bara fortsätta i den riktningen. Kvinnor har helt enkelt väldigt höga krav idag, som de flesta män inte kan leva upp till. Och då blir dejting sällan särskilt magiskt för män, utan istället bara frustrerande och nedbrytande.
Så det är snarare så det är ut. Och utvecklingen kommer av allt att döma bara fortsätta i den riktningen. Kvinnor har helt enkelt väldigt höga krav idag, som de flesta män inte kan leva upp till. Och då blir dejting sällan särskilt magiskt för män, utan istället bara frustrerande och nedbrytande.
Jag förstår att siffror och procent är en skön snuttefilt men det är inte ämnet i den här tråden (som har derailat alldeles för mycket) så det får vi släppa här.
Citat:
Självklart. Mitt jobb är inte heller magiskt. Men den här tråden handlar vad jag förstår om det manliga perspektivet. Vilket som är det bästa alternativet för en man. Och ingen har sagt att sexköp måste vara magiskt för båda parter. Men uppenbarligen får båda parter ut något av det hela annars skulle det ju inte ske. Huvudsaken är att båda är nöjda och tycker att det var bättre att sexköpet skedde än att det inte skedde.
Det är möjligt, men för många män idag tycks detta magiska med vanlig dejting mer eller mindre omöjligt att uppnå. Man orkar liksom inte sitta och höra någon tjej pladdra på om sitt jobb i en timme på ett café och sen få höra att det "inte klickade". Då är det betydligt mer stimulerande att befinna sig bland nakna kvinnor på FKK.
Det är möjligt, men för många män idag tycks detta magiska med vanlig dejting mer eller mindre omöjligt att uppnå. Man orkar liksom inte sitta och höra någon tjej pladdra på om sitt jobb i en timme på ett café och sen få höra att det "inte klickade". Då är det betydligt mer stimulerande att befinna sig bland nakna kvinnor på FKK.
TS skriver att han själv skriver ur ett manligt perspektiv men ingenstans i trådstarten står det att endast män får svara eller diskutera ämnet. Det som berörs är nåt jag peronligen har stor insikt i. Jag vet hur det är att dejta (det vet väldigt många) men jag vet också hur är det sälja sex. Jag har träffat och pratat med många providers och kunder, både i Swe och utomlands. Jag tycker att jag faktiskt har nåt att bidra med i ämnet. Trist att du inte tycker det. Särskilt som du själv verkar anlita sexarbetare så borde du vara intresserad av en sån röst. Kan man tycka. Men helt ok att du inte är det och bara vill strykas medhårs i hur hemskt det svenska dejtingklimatet är och hur magiskt det är att köpa sex. Det blir inte mycket till "jämförande jämförelse" då. Men visst. Att alla vet hur horan har det men ingen vill lyssna på horan är sen väldigt gammalt. Tröttsamt men det är vi vana vid.
NEJ. Ingen har sagt att det måste vara magiskt för båda parter. Du vill ju inte förstå vad som sägs? INGEN fråntar dig den magiska upplevelsen av att köpa sex. Det jag, och andra, säger är att det inte går att jämföra med när magin är ÖMSESIDIG. Förstår du? Providern är där för pengarna. Inte magin, utlopp för sin kåthet, spänning osv. Om det vore så skulle providern inte ta betalt. Så ja, båda får ut nåt av det. Det är en affärsuppgörelse och providern säljer sina tjänster, tid och uppmärksamhet. Kunden får det nice under en viss förutbestämd tid. Win-win.
Om man inte tycker att det är trevligt att träffa människor och prata så ska man inte dejta. Då ska man köpa sex istället om det är så att man enkelt vill ha könsumgänge. Jag säger ingenting om det alls. Men man ska vara medveten om att man går miste om en stor del v.g. sex. Äktheten, samspelet, ömsesidigheten, djupet. För många, som har haft sex (BRA sex), så är det just det som är kul med att ligga. För andra är det en skräddarsydd upplevelse som man själv regisserar på enklast (billigast enligt TS) möjliga sätt. Jag säger verkligen ingenting om det, eftersom jag själv är i branschen, men jag säger bara att ett ömsesidigt samlag där båda är kåta på riktigt inte alls går att jämföra med att ligga med en provider som säljer en tjänst. Även om vi gör det så pass bra och med sån inlevelse att kunder tror att vi är kåta och är helt galna i kuk. Visst kan vi vara galna i kuk (och fitta!), men under helt andra omständigheter och med andra personer och då tar vi inte betalt för det.
På tal om att träffa människor och prata så är en stor majoritet av mina kunder (alla nu befintliga) intresserade av ett intergera och prata med mig. Småprata lite, hänga lite, gå ut och äta osv. Eftersom det faktiskt är en människa de träffar. Inte en robot de programmerar. Jag är medveten om att det inte ser ut så för alla sexarbetare, men så ser det för mig när jag jobbar.
Så länge man är medveten om att det är precis så här det funkar (en affäruppgörelse inte jämförbar med ömsedigt ligg) så ser jag inga problem med att köpa sex så länge man är en bra och trygg kund som beter sig på ett fint sätt.
Men att börja snutta på siffror hit och dit för att förklara sina egna misslyckanden på dejtingmarknaden blir ju kladdigt och saggigt efter tag. Jag säger bara det.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-08-07 kl. 12:34.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-08-07 kl. 12:34.