2026-08-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Jag upplever att du och andra i tråden inte diskuterat ämnet. Det är en massa snack om kärlek, och att det är moraliskt inkorrekt att köpa sex. Men jag får väl skylla mig själv som underhållit er.

Det är ingen stor förvåning, men det låter ganska annorlunda beroende på vart man diskuterat sånt här. Om du tycker jag verkar tom, så finns det alltid nån som är värre ska du veta.

I övrigt får jag nog tacka för mig. Vi kommer ingen vart med detta.

Jo, vi har diskuterat ämnet. Vad som är bäst: bordell-sex eller dejting-sex. Framförallt ur en ekonomisk synvinkel. Och jag svarade på denna frågan i mitt första inlägg i tråden. Tror jag det var. Något av de första inläggen iaf.

Ja, jag tycker du verkar tom. Som föredrar bordell-sex. Inte ens att du vill gå till en och samma prostituerade som hennes "stammis", utan du vill ha det så anonymt och opersonligt det bara går. För mig är det ett tecken på tomhet. Där det bara är två kroppar som möts, där den ena kroppen betalar för tjänster som den andra kroppen ska leverera.

Har man djup och innerlighet inom sig, så vill man gärna möta andra med detta djup och innerlighet! Även vid sex. Man vill mötas både fysiskt och själsligt. Få sina orgasmer, samtidigt som man kysser varandra och berättar för varandra hur skönt det är och hur mycket man älskar varandra. Man förenas på Samtliga plan. Man både älskar och kn*ullar, Samtidigt! man får inte nog av varandra, vare sig själsligt eller kroppsligt. Och när första samlaget är slut, så var det bara som ett förspel till rond nummer 2! Och rond 2 är bara förspel till rond 3! Efteråt ligger man och pussas, skrattar, småpratar. Somnar sked. Vaknar upp och kör rond nummer 4! Duschar ihop, kör rond nummer 5 i duschen och rond nummer 6 i hallen!Äter ihop. Och sedan rond nummer 7! Sedan promenad, pratar, skrattar, pussas. Köper mat. Lagar mat ihop, dricker vin, blir lite berusade och kör rond 8, 9 och 10! Tar promenad i skogen och kör rond 11 där! Sedan hem för rond 12, 13 och 14! Så är det vid förälskelse! Man är fan som kaniner som inte får nog av varandra! Man vill bara ha mer av varandra, både själsligt och fysiskt, vill ta hela tiden på varandra. I ett dopamin-rus deluxe! Att du medvetet vill skippa det och hellre ha opersonligt bordell-ligg. Är faktiskt obegripligt för mig. Vilken tomhet.

Och även om dejting-förälskelse-liggen är magiska, så är även liggen man har när genuin och ömsesidig kärlek har uppstått, extremt magiska! Fast på ett annat sätt.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-08-06 kl. 23:35.
Citera
2026-08-06, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tja, jag och min partner dejtade varandra på 2010-talet. Inte 1994. Jag var för fan inte ens myndig 1994, jag var ett tonårigt barn då! 🤣🤣 Men min partner var myndig. Och hade flyttat hemifrån till egen bostad osv. 1994. Ung vuxen! Men vi träffades som sagt var först på 2010-talet. Min partner hade (med all rätt) sett mig som allt för ung och omogen 1994. Det var jag!

2010 hade inte nätdejtingen slagit igenom än så det var samma sak då. 2026 är det dejtingappar och instagram som gäller för dejting. Den som försöker få till dejter på annat sätt blir snabbt sedd som en kuf. Det är inte socialt acceptabelt helt enkelt. Och även om du mot förmodan skulle vara på väg att lyckas med det så kommer kvinnan sannolikt fråga om din Instagram innan hon kan ta något beslut och kan du då inte förse henne med ett Instagram-konto av någorlunda social status så är det hejdå och godnatt.

Så är verkligheten idag.

Citat:
Jag anser att dessa appar borde läggas ner. De är ett helvete och med största sannolikhet är de största boven i att män och kvinnor har så svårt att finna någon. Bättre folk träffas IRL och känner att attraktion infinner sig. Infinner sig ömsesidig attraktion, så blir det dejter och förhållanden, naturligt.

När apparna först kom, verkade de fungera bättre! Men ju större industri det har blivit kring dem, desto mindre chans till kärlek ger de. De tycks bara suga ur pengar från folk. Apparna alltså och dess ägare.

Inte mycket att göra åt saken. Man får anpassa sig till verkligheten.

Citat:
Du är alltså helt ok med att ligga med en kvinna som spelar att hon vill ligga med dig? Känns inte det futtigt? Åka till bordell och ligga med någon du betala för att få ligga med. Sedan hem igen. Låter rejält futtigt.

Skulle någon hålla på och skådespela skulle jag tacka nej. Då tar jag hellre någon som bara är helt normal och kan konversera med mig som en vanlig människa.

Och den enda typ av bordell som skulle kunna intressera mig är FKK-konceptet. Och då pga helhetsupplevelsen. Att resa utomlands till en bordell, gå in där och ha sex en gång och sen åka hem igen låter väldigt futtigt, ja. Men det är nog knappast vanligt att folk gör på det sättet. I alla fall inte på FKK-klubbar. Utan man är där i flera timmar, kanske en hel dag. Bastar, badar, äter buffé, tittar på alla nakna kvinnor som går omkring bland en, umgås om man är där med andra, sitter i baren, eller bubbelpoolen, njuter av atmosfären osv osv. Sen kanske det blir totalt 2-3 svängar upp till rummet för den genomsnittlige besökaren under dagen. Andra kanske inte ens är så intresserad av den biten utan nöjer sig med att bara vara där och, som sagt, njuta av atmosfären.

Så, med dina direkt skrattretande vanföreställningar om sexköp och bordeller så kan jag förstå att det "låter futtigt". Men du kanske borde ha iaf lite mer kött på benen innan du uttalar dig. För alla heterosexuella män med normala testosteronvärden är det en ganska otrolig helhetsupplevelse, som alla borde prova minst en gång i livet. Sen när man gjort det kan man välja om man vill göra det fler gånger eller om man hellre återgår till att simpa vidare för feministiska kravmaskiner på hemmaplan.
Citera
2026-08-07, 01:41
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Sexköp och dating är samma sak för män. Vem kan påstå att det finns en skillnad? Med andra ord har matriarkatet kriminaliserat manlig sexualitet. Det är kvinnor som säljer sin sexualitet, inte män.

Nej, sexköp och dejting är inte samma sak för män. Vid sexköp är sex den avtalade tjänsten. Vid dejting träffas två personer för att se om ömsesidigt intresse uppstår. Ingen har köpt något, ingen har lovat sex och ett nej är inget avtalsbrott.

Påståendet att ”matriarkatet har kriminaliserat manlig sexualitet” är därför rent melodramaaaatiskt. Manlig lust är inte kriminaliserad. Det som regleras är en särskild ekonomisk transaktion. Att vilja ha sex och att ha rätt att köpa tillgång till en annan människas kropp är inte samma sak.

Och ”kvinnor säljer sin sexualitet, inte män” är både fel och avslöjande. Män säljer också sex, men framför allt säljer kvinnor inte sin sexualitet bara för att de dejtar män. Den slutsatsen kräver att du redan från början betraktar kvinnlig närvaro, attraktion och sex som varor som män förväntas betala för.

Om dejting verkligen är ett köp - vilket pris har avtalats, vad har kvinnan lovat att leverera och varför har mannen fortfarande ingen rätt till sex?
Citera
2026-08-07, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Nej, sexköp och dejting är inte samma sak för män. Vid sexköp är sex den avtalade tjänsten. Vid dejting träffas två personer för att se om ömsesidigt intresse uppstår. Ingen har köpt något, ingen har lovat sex och ett nej är inget avtalsbrott.

Påståendet att ”matriarkatet har kriminaliserat manlig sexualitet” är därför rent melodramaaaatiskt. Manlig lust är inte kriminaliserad. Det som regleras är en särskild ekonomisk transaktion. Att vilja ha sex och att ha rätt att köpa tillgång till en annan människas kropp är inte samma sak.

Och ”kvinnor säljer sin sexualitet, inte män” är både fel och avslöjande. Män säljer också sex, men framför allt säljer kvinnor inte sin sexualitet bara för att de dejtar män. Den slutsatsen kräver att du redan från början betraktar kvinnlig närvaro, attraktion och sex som varor som män förväntas betala för.

Om dejting verkligen är ett köp - vilket pris har avtalats, vad har kvinnan lovat att leverera och varför har mannen fortfarande ingen rätt till sex?

Kloka ord! Tydligt och koncist.
Citera
2026-08-07, 08:02
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance

I detta fall har du en naiv inställning till dejting AE. I teorin har du rätt men många är de kvinnor som helt öppet utnyttjar dejting till något helt annat. Det finns i många fall ingen ömsesidighet som du skriver i syfte att verkligen träffa någon seriöst. Allt handlar om vad "den andre kan ge".

Vad gäller att matriarkatet har kriminalisera sex, stämmer det. Lust är inte kriminaliserat men lust och tillfredsställande av lust är inte samma sak. "Rätt att köpa någons kropp". Du säljer din kropp varje dag. Jag säljer min kropp varje dag. Alla säljer vi våra kroppar. Var i ligger skillnaden menar du? Vad är felet om det finns en säljare och en köpare som är överens om pris och produkt?

Jag anser även att du är naiv i att kvinnor inte säljer sex. Många kvinnor framställer själva sex som sin bästa produktegenskap. Kvinnor nyttjar sin sexualitet i mycket hög grad. Kvinnor bidrar i mycket hög grad till det synsättet.

// CC
Citera
2026-08-07, 08:06
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
2010 hade inte nätdejtingen slagit igenom än så det var samma sak då. 2026 är det dejtingappar och instagram som gäller för dejting. Den som försöker få till dejter på annat sätt blir snabbt sedd som en kuf. Det är inte socialt acceptabelt helt enkelt. Och även om du mot förmodan skulle vara på väg att lyckas med det så kommer kvinnan sannolikt fråga om din Instagram innan hon kan ta något beslut och kan du då inte förse henne med ett Instagram-konto av någorlunda social status så är det hejdå och godnatt.
Precis så.
För att få kvalitetstjejer från en app så måste man förmedla i sin profil att man har hög social status. Att se bra ut räcker inte, att skriva nån kul bio räcker definitivt inte. Och om man måste förmedla sin status för att få en match - vad måste man då göra på dejten och framöver? Det är inte svårt att lista ut. Det är en fånigt socialt spel där kvinnor använder män för att höja sin egen status i tjejgänget.

Kan man få match och nuppa med tant Agda? Säkert, där finns det nog annat som spelar in. Singelmammor, fettton och tanter kan man haffa men de behöver icke göra sig besvär hos mig tack. Nu kommer det komma in kvinnor här som säger att det inte alls är så, men då menar jag att de tillhör den senare kategorin av kvinnor. Vi behöver inte göra nån stor sak av det.

Citat:
Och den enda typ av bordell som skulle kunna intressera mig är FKK-konceptet. Och då pga helhetsupplevelsen. Att resa utomlands till en bordell, gå in där och ha sex en gång och sen åka hem igen låter väldigt futtigt, ja. Men det är nog knappast vanligt att folk gör på det sättet. I alla fall inte på FKK-klubbar. Utan man är där i flera timmar, kanske en hel dag. Bastar, badar, äter buffé, tittar på alla nakna kvinnor som går omkring bland en, umgås om man är där med andra, sitter i baren, eller bubbelpoolen, njuter av atmosfären osv osv. Sen kanske det blir totalt 2-3 svängar upp till rummet för den genomsnittlige besökaren under dagen. Andra kanske inte ens är så intresserad av den biten utan nöjer sig med att bara vara där och, som sagt, njuta av atmosfären.
FKK är som att gå på krogen pre 2015 (hehe). Antingen väntar man på att tjejerna kommer fram och "raggar" eller så kan man gå fram till en tjej man gillar och "ragga" upp henne. Och precis som du säger så är det en chill upplevelse. Spana på brudarna, relaxa och bara njuta av tillvaron.

Är man mer av ett pervo kan man gå till ett RLD och ta en snabbis med ett riktigt luder för typ 400 spänn, finns nånting för alla.

Är det nån som faktiskt tycker en dejt låter mer tilltalande? 🤔
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-07 kl. 08:09.
Citera
2026-08-07, 08:27
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Jo, vi har diskuterat ämnet. Vad som är bäst: bordell-sex eller dejting-sex. Framförallt ur en ekonomisk synvinkel. Och jag svarade på denna frågan i mitt första inlägg i tråden. Tror jag det var. Något av de första inläggen iaf.

Ja, jag tycker du verkar tom. Som föredrar bordell-sex. Inte ens att du vill gå till en och samma prostituerade som hennes "stammis", utan du vill ha det så anonymt och opersonligt det bara går. För mig är det ett tecken på tomhet. Där det bara är två kroppar som möts, där den ena kroppen betalar för tjänster som den andra kroppen ska leverera.

Har man djup och innerlighet inom sig, så vill man gärna möta andra med detta djup och innerlighet! Även vid sex. Man vill mötas både fysiskt och själsligt. Få sina orgasmer, samtidigt som man kysser varandra och berättar för varandra hur skönt det är och hur mycket man älskar varandra. Man förenas på Samtliga plan. Man både älskar och kn*ullar, Samtidigt! man får inte nog av varandra, vare sig själsligt eller kroppsligt. Och när första samlaget är slut, så var det bara som ett förspel till rond nummer 2! Och rond 2 är bara förspel till rond 3! Efteråt ligger man och pussas, skrattar, småpratar. Somnar sked. Vaknar upp och kör rond nummer 4! Duschar ihop, kör rond nummer 5 i duschen och rond nummer 6 i hallen!Äter ihop. Och sedan rond nummer 7! Sedan promenad, pratar, skrattar, pussas. Köper mat. Lagar mat ihop, dricker vin, blir lite berusade och kör rond 8, 9 och 10! Tar promenad i skogen och kör rond 11 där! Sedan hem för rond 12, 13 och 14! Så är det vid förälskelse! Man är fan som kaniner som inte får nog av varandra! Man vill bara ha mer av varandra, både själsligt och fysiskt, vill ta hela tiden på varandra. I ett dopamin-rus deluxe! Att du medvetet vill skippa det och hellre ha opersonligt bordell-ligg. Är faktiskt obegripligt för mig. Vilken tomhet.

Och även om dejting-förälskelse-liggen är magiska, så är även liggen man har när genuin och ömsesidig kärlek har uppstått, extremt magiska! Fast på ett annat sätt.
Med all respekt. Nu har du upprepat det här med djup kärlek och gulligull flera gånger. Let the boys be boys och var så vänlig att skapa din egen tråd där du diskuterar kärlekens under.
Citera
2026-08-07, 09:20
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Med all respekt. Nu har du upprepat det här med djup kärlek och gulligull flera gånger. Let the boys be boys och var så vänlig att skapa din egen tråd där du diskuterar kärlekens under.

Men även boys blir kära och vill vara med personen på fler plan än att bara se vederbörande som vandrande knullhål. Det är så det ser ut för de allra flesta människor som har en själ. Boys, girls och andra.

Din jämförande jämförelse kommer fram till att det är enklast, billigast och bäst för dig att flyga till ett annat land för att ligga. Andra boyz, girlz och annatz kommer att tycka annat. Även de som köper och säljer sex.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-08-07 kl. 09:48.
Citera
2026-08-07, 09:35
Medlem
Citat:
Jag har aldrig gjort så. De tjejer jag haft såna relationer med har jag träffat på fester, genom bekanta och i skolan. De flesta av dem blev jobbiga att ha och göra med. Inget jag skulle orka med idag.

Tror du jag har framgång med att vara öppen med att jag bara vill knulla? Jag har inte fått det intrycket, utan mitt intryck är att man måste playa tjejerna med dejts och toffelbeteende. Annars hade det väl funnits sex-appar som Grindr fast för heteros?

Det är ju också möjligt att vi har olika definitioner om vad som är jobbigt? Jag knullar inte bara. Jag hänger gärna med dessa damerna med. Äter en middag. Delar en flaska vin. Pratar om allt möjligt. Sover över efter sex osv. Men är samtidigt tydlig med att det vi har inte är något seriöst och att vi inte är exklusiva. Det fungerar bra för min del.

Tjejerna får för många sexuella erbjudanden för att de skulle ha lust på typ Grindr. De kan vara kräsna och väljer sina partners på ett annat sätt än vi män. Därför passar Grindr bra för män som bara vill ha ett hål att tömma sig i. Kvinnor söker sällan "bara en kuk".
Citera
2026-08-07, 09:56
Medlem
Citat:

FKK-bordeller kan också vara magiska. Som sagt, alla heterosexuella män borde besöka en sån minst en gång.

Sen kan säkert dejting vara magiskt, men för de flesta män är ju det extremt sällsynt idag 2026. På samma sätt som det förmodligen är magiskt att vinna stort på Lotto. Men för alla som spelar men inte vinner är det ju inte riktigt lika magiskt. Du verkar tro att det är vinstgaranti vid dejting, och väljer man bara det så kommer allt automatiskt bli fantastiskt. Som att valet skulle stå mellan bordell eller magisk dejting och förälskälse. Ledsen, men det funkar inte så. För de flesta män idag står valet snarare mellan bordell eller frustrerande och nedbrytande dejting. Och då blir ju bordellen det rimliga valet i slutändan, och inte alls obegripligt som du påstår.
Senast redigerad av Joe88 2026-08-07 kl. 10:15.
Citera
2026-08-07, 10:42
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
FKK-bordeller kan också vara magiska. Som sagt, alla heterosexuella män borde besöka en sån minst en gång.

Sen kan säkert dejting vara magiskt, men för de flesta män är ju det extremt sällsynt idag 2026. På samma sätt som det förmodligen är magiskt att vinna stort på Lotto. Men för alla som spelar men inte vinner är det ju inte riktigt lika magiskt. Du verkar tro att det är vinstgaranti vid dejting, och väljer man bara det så kommer allt automatiskt bli fantastiskt. Som att valet skulle stå mellan bordell eller magisk dejting och förälskälse. Ledsen, men det funkar inte så. För de flesta män idag står valet snarare mellan bordell eller frustrerande och nedbrytande dejting. Och då blir ju bordellen det rimliga valet i slutändan, och inte alls obegripligt som du påstår.

Jag förstår att det för en del kan se ut så, som att relationer och ömsesidigt intresse är nåt ouppnåeligt för män, men tittar man runt sig så ser man ju att det är så. Unga par i kollektivtrafiken, folk runt 30 som tar en aw i solen, 45+ som storhandlar med gapiga ungar en lördagsmorgon osv. Har du inte män i släkten, på jobbet, grannar, gamla kompisar som lever i relationer? Män och kvinnor träffas idag med. I Sverige. Det är så det ser ut.

Ja, jag fattar att man som köpare kan uppfatta en stund med en sexarbetare som magisk. Det är vårt jobb att leverera en bra tjänst. Även om det är en kort stund på en FKK eller en veckas FMTY i ett annat land. Vi arbetar. Vi säljer våra tjänster och en upplevelse för kunden.

Det många vänder sig emot är att den där "magin" du beskriver inte är ömsesidig. Det är ingen som tar ifrån dig din upplevelse om att sexköp kan vara magiska för dig som köpare. Jag kan inte prata för alla providers så klart, men jag har träffat och pratat med väldigt många, och vi upplever inte den magin du upplever. Vi säljer en upplevelse och våra tjänster. Vill vi uppleva magi så gör vi det på andra sätt och med andra personer än de som betalar oss.

Jag tror att ganska många fattar det här. Även s.k. utomstående som inte har nån erfarenhet av att varken köpa eller sälja. Det är nog det folk försöker säga tror jag. Att det liksom blir ganska så platt när inte båda parter upplever det som sker som så magiskt. Det finns ingen äkthet och inget djup. Härmed inte sagt att just DU inte upplever det som magiskt. Men det folk, jag själv inkluderad, vill säga att det vid s.k. "vanlig" dejting finns nåt helt annat som inte finns med vid sexköp. Ömsesidigheten och allt som kommer med den.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-08-07 kl. 10:50.
Citera
2026-08-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Jag förstår att det för en del kan se ut så, som att relationer och ömsesidigt intresse är nåt ouppnåeligt för män, men tittar man runt sig så ser man ju att det är så. Unga par i kollektivtrafiken, folk runt 30 som tar en aw i solen, 45+ som storhandlar med gapiga ungar en lördagsmorgon osv. Har du inte män i släkten, på jobbet, grannar, gamla kompisar som lever i relationer? Män och kvinnor träffas idag med. I Sverige. Det är så det ser ut.

Zoomar vi ut så ser vi att antalet singelhushåll är rekordhögt, att barnafödandet är lägre än någonsin, att 40% av män under 30 lever i celibat medan unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva gruppen av alla (FB) Nästan 40% av män mellan 18-29 har aldrig sex

Så det är snarare så det är ut. Och utvecklingen kommer av allt att döma bara fortsätta i den riktningen. Kvinnor har helt enkelt väldigt höga krav idag, som de flesta män inte kan leva upp till. Och då blir dejting sällan särskilt magiskt för män, utan istället bara frustrerande och nedbrytande.

Citat:
Ja, jag fattar att man som köpare kan uppfatta en stund med en sexarbetare som magisk. Det är vårt jobb att leverera en bra tjänst. Även om det är en kort stund på en FKK eller en veckas FMTY i ett annat land. Vi arbetar. Vi säljer våra tjänster och en upplevelse för kunden.

Det många vänder sig emot är att den där "magin" du beskriver inte är ömsesidig. Det är ingen som tar ifrån dig din upplevelse om att sexköp kan upplevas som magiska av dig som köpare. Jag kan inte prata för alla providers så klart, men jag har träffat och pratat med väldigt många, och vi upplever inte den magin du upplever. Vi säljer en upplevelse och våra tjänster. Vill vi uppleva magi så gör vi det på andra sätt och med andra personer än de som betalar oss.

Självklart. Mitt jobb är inte heller magiskt. Men den här tråden handlar vad jag förstår om det manliga perspektivet. Vilket som är det bästa alternativet för en man. Och ingen har sagt att sexköp måste vara magiskt för båda parter. Men uppenbarligen får båda parter ut något av det hela annars skulle det ju inte ske. Huvudsaken är att båda är nöjda och tycker att det var bättre att sexköpet skedde än att det inte skedde.

Citat:
Jag tror att ganska många fattar det här. Även s.k. utomstående som inte har nån erfarenhet av att varken köpa eller sälja. Det är nog det folk försöker säga tror jag. Att det liksom blir ganska så platt när inte båda parter upplever det som sker som så magiskt. Det finns ingen äkthet och inget djup. Härmed inte sagt att just DU inte upplever det som magiskt. Men det folk, jag själv inkluderad, vill säga att det vid s.k. "vanlig" dejting finns nåt helt annat som inte finns med vid sexköp. Ömsesidigheten och allt som kommer med den.

Det är möjligt, men för många män idag tycks detta magiska med vanlig dejting mer eller mindre omöjligt att uppnå. Man orkar liksom inte sitta och höra någon tjej pladdra på om sitt jobb i en timme på ett café och sen få höra att det "inte klickade". Då är det betydligt mer stimulerande att befinna sig bland nakna kvinnor på FKK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in